جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

چشم طمع داعش به منابع نفتی

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۱
کد مطلب: 369415
تروریست­های داعش با محور قرار دادن منابع نفتی کشورهای عربی در تلاش برای تجزیه این کشورها بوده و در همین راستا در نظر دارند نقشه خاورمیانه را به گونه دیگری ترسیم کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، یکی از سرکردگان گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام با اشاره به اینکه داعش با محور قرار دادن منابع نفتی کشورهای عربی در تلاش برای ترسیم مجدد نقشه خاورمیانه است، گفت: محور این نقشه بر تقسیم عراق وملحق کردن کویت به آن، متمرکز است.

به گفته قیس الجنابی بر اساس این نقشه، داعش در نظر دارد عراق را به سه منطقه شیعی و سنی و نیز کُردی تقسم کرده و بخش نفت خیز کویت نیز به خلافت اسلامی در عراق ملحق خواهد شد.

هدف اصلی از این نقشه، تسلط بر میدان­های نفتی در عراق و سوریه و نیز کویت است تا جایی که منابع نفتی به قطب­نمای اقدامات تروریستی داعش تبدیل شده است.

روزنامه تایمز نیز با انتشار گزارشی در همین ارتباط نوشت: نقشه جدیدی که داعش از آن سخن می­گوید، شامل بخش­های نفت­خیز کویت است به گونه­ای که کویت به جزئی از خلافت اسلامی ملحق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *