يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

شیعیان‌ بنگلادش‌ در ماه رمضان+تصاویر

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 369286
در مسجد «محمدپور» و دو حسینیه «دالان» و «پرانا پلتن» فعالیت‌های مذهبی مربوط به ماه مبارک رمضان برپاست و شیعیان بنگلادش از برنامه‌های فرهنگی و دینی این اماکن مذهبی به خوبی استقبال می‌کنند.
شیعیان‌ بنگلادش‌ در ماه رمضان+تصاویر
به گزارش  جهان به نقل از ابنا، ماه مبارک رمضان در بین شیعیان بنگلادش نیز مانند همه مسلمانان جهان با آداب و سنن خاص همراه است.

با آغاز ماه مبارک رمضان چهره اکثر شهرهای این کشور رنگ و بوی مذهبی به خود گرفته و فعال شدن بیشتر مساجد و پخش مداوم دعا، نیایش و قرآن، آذین‌بندی خیابان‌ها، افزایش فعالیت‌های فرهنگی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات این کشور، از جمله ویژگی‌های این ماه در بنگلادش محسوب می‌شود.

تعدادی از شیعیان بنگلادش نیز در این ماه مبارک هر شب میهمان سفره افطار مسجد «محمدپور» داکا هستند. همزمان با اذان مغرب مردم در مساجد با خرما و شربت روزه خود را باز کرده و در نماز مغرب شرکت می‌کنند.

علاوه بر مسجد «محمدپور»، در حسینیه «دالان» که به مرکز شیعیان بنگلادش معروف است و همچنین حسینیه «پرانا پلتن» داکا فعالیت‌های مذهبی مربوط به ماه مبارک رمضان برپاست و شیعیان از برنامه‌های فرهنگی و دینی این دو مکان مقدس به خوبی استقبال می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار ‏انجمن دین و زندگی اجتماعی «مؤسسه ‏PEW» از‏ شیعیان‏‏ بنگلادش در سال ۲۰۰۹، شیعیان کمتر از یک درصد جمعیت ۱۵۳ میلیونی بنگلادش را تشکیل می‌دهند؛ اما مطابق آمار «مجمع جهانی اهل ‏بیت(ع)» که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد از جمعیت ۱۴۷.۳۶۵.۰۰۰ این کشور، ۶.۴۸۴.۰۷۵ نفر (یعنی ۴/۳ درصد) را شیعیان تشکیل می دادند.

تصاویری که مشاهده می‌کنید از اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد «محمدپور» داکا است که همه روزه شیعیان ضمن شرکت در نماز و مراسم مذهبی، در مراسم افطاری این مسجد شرکت می‌کنند.













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام بر برادران ما