کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه و کوتاه

دستورجدید هاشمی برای انتخابات‌خبرگان/ اعتراف مدیرعامل باشگاه فوتبال علیه مقامات دولت سابق

احتمال نزدیک شدن عناصر جریان انحرافی به دولت روحانی!

17 تير 1393 ساعت 10:27

عبدالله نوری: بیشترین تمركز باید برای تصاحب مجلس باشد ... حسین فریدون: اصلاح‌طلبان برای روحانی نقشه دارند ... دستور خاتمی برای نحوه موضع گیری درباره شورای نگهبان... تشكیل كمیته سیاسی ویژه دانشگاه‌ها توسط جبهه اصلاحات


گروه سیاسی جهان نیوز ـ خبرنگاران جهان نیوز در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نیوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

دستور جدید هاشمی درباره انتخابات مجلس خبرگان


> به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی دستور داده‌ است، تیم اجرایی و اتاق فكر انتخابات خبرگان آماده شده و آغاز به كار كنند. افرادی از جناح‌های مختلف سیاسی و دولت و بیشتر برای مجلس خبرگان در این خصوص فعال شده‌اند.

عبدالله نوری: بیشترین تمركز باید برای تصاحب مجلس باشد

> به گزارش جهان با خبر شدیم آقای عبدالله نوری اخیرا گفته است: باید قبول كنیم كه جاهایی به جاده خاكی زدیم و تندروی كردیم. الان هم نباید به تقابل با نظام دامن بزنیم، به صلاح نیست و خود ما ضرر می‌كنیم. وی افزود: باید سكوت كرد و پشت پرده فعالیت و لابی كرد و بیشترین تمركز باید برای تصاحب مجلس باشد و فردا كه این فرصت از دست برود، تأسف خواهیم خورد. باید اختلافات كوچك و حتی بزرگ را كنار بگذاریم و همه دست به دست هم بدهیم و به وحدت برسیم و از گذشته، عبرت بگیریم.

رابط هاشمی با اصلاح‌طلبان مشخص شد

> خبرنگار جهان با خبر شد كه آقای هاشمی رفسنجانی، آقای كرباسچی دبیركل حزب كارگزاران را به عنوان رابط خود با اصلاح طلبان تعیین كرده ‌است تا به مكانیسمی برای انتخابات آینده مجلس برسند.

حسین فریدون: اصلاح‌طلبان برای روحانی نقشه دارند

> اطلاعات خبرنگار جهان حاکی از آن است که به تازگی آقای حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور علیه سعید حجاریان گفته است: واقعا وی مغزش عیب پیدا کرده و گلوله‌ای که به او خورده، هوش و حواسش را برده‌ است. این حالا برای ما تئوریسین شده و خط و نشان می‌کشد، اگر روحانی نبود حالا به این‌ها اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دادند، اعترافات او را فراموش نکرده‌ایم که مثل بلبل حرف می‌زد، حالا برای ما مبارز شده ‌است!

وی افزود: این‌ها برای روحانی نقشه دارند، مثل هاشمی که او را بدبخت کردند و در انتخابات مجلس ششم آن بلا را سرش آوردند، الان هم آمده‌اند که از نردبان روحانی بالا بروند، اما ما آنقدر ساده نیستیم که این اجازه را بدهیم. روحانی بعضی حرف‌های این‌ها را گوش نداده، حالا اینطور حرف می‌زنند. من نمی‌دانم چه کسی به این‌ها لقب تئوریسین داده؟!

لازم به یادآوری است چندی پیش آقای سعید حجاریان در مصاحبه با نشریه اندیشه پویا، انتقاداتی را درباره رییس‌جمهور مطرح كرد.

دعوت انتخاباتی اصلاح‌طلبان از ناطق نوری و دلجویی از وی

> به گزارش جهان، تعدادی از اصلاح‌طلبان نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام ناطق نوری نوشته‌اند و از وی خواسته‌اند که در انتخابات آینده مجلس شرکت کند. بنابراین گزارش از قول آقای ناطق نقل شده است که اصلاح طلبان ضمن دلجویی از ناطق نوری به خاطر برخی مواضع گذشته طیف اصلاحات علیه وی، نوشته‌اند، حالا وقت کناره‌گیری نیست و حتی اگر نمی‌خواهید نامزد شوید، به عنوان میدان‌دار وارد شوید. وضعیت کشور حساس است و شما باید افراد معتدل اصولگرا را جذب کنید.

دستور خاتمی برای نحوه موضع گیری درباره شورای نگهبان

> خبرنگار جهان مطلع شد که آقای محمد خاتمی گفته است: اصلاح طلبان حق ندارند در روزنامه‌ها یا سخنرانی‌هایشان علیه شورای نگهبان حرفی بزنند. اگر هم اعتراضی داریم باید از طریق هیأت‌های اجرایی دولت حرفش زده شود تا دعوا بین آن‌ها باشد، لزومی ندارد وارد شویم و حساسیت ایجاد كنیم.

خاتمی افزود: وجهه حمایت از دولت باید تقویت شود. روحانی هم دارد خواسته‌های ما را مطرح می‌كند. این جوان‌ها را باید كنترل كرد، جلسه گذاشت و مسائل را تبیین كرد.

تشكیل كمیته سیاسی اصلاحات ویژه دانشگاه‌ها

>
به گزارش جهان، جبهه اصلاحات كمیته‌ای سیاسی ویژه دانشگاه‌ها تشكیل داده ‌است. مسؤولیت این كمیته با محسن رهامی است. مسؤولیت اجرایی این كمیته هم بر عهده علی محمد حاضری است. ساماندهی كارهای حزبی و سیاسی در دانشگاه‌ها و تشدید فعالیت اصلاح‌طلبان در دانشگاه‌ها از برنامه‌های این كمیته است.

اعتراف مدیرعامل باشگاه فوتبال علیه مقامات عالی دولت سابق

> به گزارش جهان، مدیر عامل سابق یکی از باشگاه های مطرح پایتخت که برای مدتی زندانی شده بود، اخیراً از زندان آزاد شده است. وی در دوران بازداشتش اعترافاتی علیه مقامات بلندپایه دولت سابق داشته و گفته است: من اولین بار بوده که با کارهایی که پول‌هایی با این حجم در آن وجود داشته وارد شده‌ام و پول‌هایی که جابجا شده با دستور آن‌ها بوده است.

راه‌اندازی دو شبکه بیگانه فارسی زبان

> به گزارش جهان، اخیراً در آمریکا یک رادیو جوان فارسی راه‌اندازی شده و یک شبکه تلویزیونی موسیقی جدید هم در شرف راه‌اندازی است و احتمالاً تا پایان ماه رمضان پخش برنامه‌هایش آغاز خواهد شد.

احتمال نزدیک شدن عناصر جریان انحرافی به دولت روحانی!

> به گزارش جهان، روابط فامیلی یکی از اعضای بلندپایه دولت یازدهم با یکی از عناصر فعال در بخش اقتصادی و نزدیک به جریان انحرافی، ابعاد جدید پیدا کرده است. برخی معتقدند روابط این دو نفر می‌تواند علاوه بر ایجاد رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی برای عناصر جریان انحرافی، موجب همکاری برخی عناصر جریان انحرافی با دولت روحانی شود.


کد مطلب: 369266

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/369266/دستورجدید-هاشمی-انتخابات-خبرگان-اعتراف-مدیرعامل-باشگاه-فوتبال-علیه-مقامات-دولت-سابق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com