پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

موافق تحریم ها علیه روسیه نیستیم

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 368973
نخست وزیر صربستان تاکید کرد که این کشور از تحریم‌های غرب علیه روسیه حمایت نمی‌کند که به گفته وی، دلیل آن نه وابستگی انرژی به روسیه، بلکه تاریخ مشترک و روابط خوب مرسوم بین مسکو و بلگراد است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «الکساندر ووچیچ» نخست‌وزیر صربستان اعلام کرد که این کشور از تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه حمایت نخواهد کرد، هرچند مایل است آینده خود را در میان کشورهای اتحادیه اروپا ببیند.

نخست وزیر صربستان در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» (Die Welt) آلمان گفت: «مقامات بلگراد به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارد، ولی ما از تحریم‌های غرب علیه روسیه حمایت نخواهیم کرد. صربستان دارای روابط مرسوم و نزدیکی با مسکو است و در عین حال از لحاظ تامین انرژی به روسیه وابستگی داریم، هرچند که این مسئله هرگز باعث نشده است که ما با صراحت با مقامات مسکو صحبت نکنیم.»

ووچیچ افزود: «اعمال تحریم‌ها علیه روسیه برای ما اقدام سختی خواهد بود و این مسئله بیش از هر چیز به دلیل تاریخ مشترک و بسیار نزدیک دو کشور به یکدیگر است. در مجموع صربستان تمایل دارد تا روابط خوبی را مسکو برقرار کند، هرچند آینده خود را در میان کشورهای اروپایی می‌بیند.»

به گفته وی، صربستان روی این مسئله حساب زیادی باز کرده است که در سال ۲۰۱۹ به عضویت اتحادیه اروپا درآید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *