جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

آلمان و برزیل در نیمه‌نهایی به‌هم رسیدند / حذف کلمبیا و فرانسه

رکوردشکنی ژرمن‌ها / کارسخت برزیل در غیاب تیاگو سیلوا و نیمار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 368655
تیم ملی آلمان با برتری مقابل فرانسه به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد تا برابر برزیلی قرار بگیرد که توانست تیم شایسته کلمبیا را حذغ کند.
آلمان و برزیل در نیمه‌نهایی به‌هم رسیدند / حذف کلمبیا و فرانسه
به گزارش سرویس ورزشی جهان نيوز، دیدار تیم های آلمان و فرانسه در آغاز مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو آغاز شد.

جدال دو تیم در در نیمه نخست با حساب یک بر صفر و با گل زودهنگام متس همولس به سود آلمان‌ها به پایان رسید.

در نیمه دوم نمیز دو تیم فرصت‌های زیادی برای گل‌زنی داشتند که البته هیچ تییم نتوانست دروازه تیم مقابل را فرو بریزد تا در نهایت آلمان با حساب یک بر صفر از سر فرانسه بگذرد.

آلمان با این برد برای چهارمین بار پیاپی به نیمه نهایی صعود کرد تا رکوردی جدید را از این حیث به نام خود ثبت کند. آلمان پس از ناکامی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی و ژاپن با شکست برابر برزیل به مقام دوم رسیدند. در جام‌های جانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ نیز در مسابقه نیمه نهایی شکست خورده و نتوانستند فینالیست شوند تا به ترتیب ایتالیا و اسپانیا قهرمان جهان شوند.

برزیل باز هم به آلمان رسید

دومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بین تیم های برزیل و کلمبیا از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد شنبه در ورزشگاه کاستلائو آغاز شد که در پایان با حساب ۲ بر یک به سود برزیل به پایان رسید تا این تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در نیمه نخست برزیل موفق شد یک بر صف با گل دقیقه ۷ تیاگو سیلوا مدافع مستحکم پاریسن ژرمن و کاپیتان زردپوشان، به رختکن برود.

نیمه دوم نیز با حملات متعدد روی دروزاه‌های دو تیم آغاز شد تا در دقیقه ۶۹ داوید لوئیز دیگر مدافع مستحکم برزیلی‌ها که همین چند روز پیش به پاریسن ژرمن پیوسته، موفق شد گل دوم را وارد دروازه کلمیبا کند.

در ادامه نیز تیم کلمبیا، توانست روی ضربه پنالتی جیمز رودریگوئز در دقیقه ۷۸ یکی از گل‌های خورده جبران کنند تا حساب کار ۲ بر یک شده و رودریگز نیز با این گل در صدر جدول گلزنان با ۶ گل بایستد.

در این دیدار نیمار، ستاره برزیلی‌ها با مصدومیت مواجه شد تا حضور او در نیمه نهایی در هاله ای از ابهام قرار بگیرد؛ حتی گفته می‌شد احتمال دارد او ادامه بازی‌ها را از دست بدهد. البته این تنها مشکل میزبان جام جهانی نیست چرا که تیاگو سیلوا کاپیتان این تیم نیز دو اخطاره شده تا بازی با آلمان را از دست بدهد.

برنامه امشب دیدارهای یک هشتم نهایی


به گزارش جهان در ادامه این مسابقات از ساعت بیست و سی دقیقه امشب تیم های ملی آرژانتین و بلژیک به مصاف هم می‌روند. از ساعت سی دقیقه بامداد نیز دو تیم هلند و کاستاریکا  دیگر تیم مرحله نیمه نهایی را مشخص خواهند کرد. برنده این دو بازی دیگر دیدار نیمه‌نهایی جام را برگزار خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *