جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

فضیلت های روزه داری در روزهای گرم

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 367779
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه فضیلت این ماه نسبت ماه‌های دیگر مانند فضیلت پیامبر خاتم(ص) بر همه انبیاء الهی است، گفت: ‌خداوند یک درب بهشت را اختصاص به روزه‌دارانی داده که در گرمای شدید روزه می‌گیرند‌.
به گزارش جهان، فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در جمع روزه‌داران در مسجد مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی با اشاره به فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، این ماه را پر فضیلت‌ترین ماه‌های سال دانسته و بر اهمیت روزه‌داری، تهذیب نفس و تمرین سختی‌ها و مشکلات در جامعه تا کید کرد.

وی با بیان اینکه رمضان، ماه تمرین بندگی، اخلاص و تحمل تشنگی و گرسنگی است ابراز کرد: اگر انسان بتواند خود را در برابر ناملایمات نفسانی و شیطانی که با ظاهری زیبا در مقابل انسان ظاهر می‌شوند حفظ کند رحمت خداوند که همان تحمل روزه‌داری در هوای گرم است شامل حال او خواهد شد.

رفیعی با اشاره به اینکه فضیلت این ماه نسبت ماه‌های دیگر مانند فضیلت پیامبر خاتم(ص) بر همه انبیاء الهی است اظهار کرد: در فضیلت و اهمیت این ماه همین قدر بس که خداوند یک درب بهشت را اختصاص به روزه دارانی داده که در گرمای شدید روزه می‌گیرند و تشنگی و گرسنگی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدواند هزار فرشته را مامور دعا کردن در حق روزه‌دارانی کرده است که با همه مشکلات و سختی‌ها دست از اطاعت خداوند بر‌نمی‌دارند و در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه می‌گیرند افزود: این بیانگر اهمیت روزه داری است که حتی فرشتگان الهی هم بر تحمل بندگان در امر اطاعت شهادت می‌دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی روزه داری را یکی از عناوین جهاد دانست و ابراز کرد: جهاد در راه خدا، تبلیغ دین و تهذیب نفس، سه جهادی هستند که خدا از آنها نام برده و روزه‌داری افضل از این جهاد است که در روایات مطرح شده است.

وی با بیان اینکه خوش خلقی یکی از مهمترین اعمال این ماه است گفت: اگر کسی دراین ماه با وجود گرسنگی و تشنگی در برخورد با دیگران و به ویژه با اهل خانه بهترین برخوردها و رفتارها را داشته باشد در روز قیامت به راحتی از پل صراط عبور خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *