کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرش جام جهانی رونمایی شد+عکس

28 خرداد 1393 ساعت 8:35

در مراسمی با حضور رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن تهران از فرش جام جهانی در شهر فرش رونمایی شد.


به گزارش جهان به نقل ازایرنا، محمد مهدی راسخ در مراسم رونمایی از این فرش گفت: حمایت تولیدکنندگان و صنعت گران از فعالیت های ورزشی و اجتماعی باعث می شود پرچم پر افتخار کشور ما در اقصی نقاط دنیا بالا برود و نام ایران در دنیا برده شود.

وی اظهار داشت: این دستبافته یکی از نادرترین آثار هنری است و وقتی به ایرانی ها می گویند هنرمند ، یعنی با دیدن این اثر می توانیم هنر ایرانی را در این فرش مشاهده کنیم .


وی با اشاره به اینکه باشگاه های ورزشی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند ، گفت: اگر واگذاری به صورت واقعی انجام بشود شاهد رشد و توسعه ورزش خواهیم بود ، به خصوص در ورزش فراگیر فوتبال که یک تمرین دموکراسی برای کار تیمی و جمعی است .

در این مراسم سید مهدی موسوی ، فعال صنعت فرش ایران با اشاره به رونمایی بزرگترین فرش مُنقش به تصویر تیم ملی فوتبال کشورمان در مجموعه شهر فرش گفت: این فرش هزار شانه است با تراکم سه هزار و یکی از تازه ترین محصولاتی است که صنعت فرش به خود دیده است و در مساحت ۱۵ متر مربع تولید شده است.

وی افزود: یکی از بهترین حاشیه ها در این فرش استفاده شده ، طرح آن کاملا ایرانی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

وی گفت: طراحی این فرش به طور کامل توسط هنرمندان ایرانی صورت گرفته ، شمایل کلی آن تصویری از باریکنان تیم ملی فوتبال ایران است که روی پیراهنشان طرح یوزپلنگ ایرانی حک شده است و در پشت آنها تصویری از استادیوم فینال جام جهانی یعنی ورزشگاه معروف ماراکانای برزیل هم وجود دارد.

وی گفت:این امکان وجود دارد که از این فرش نسخه های کوچک تهیه و تولید شود تا یادگاری فرهنگی از جام جهانی فوتبال باشد.

موسوی افزود: پس از جام جهانی و بازگشت تیم ملی فوتبال ایران این فرش در مراسمی به فدارسیون فوتبال به عنوان نشانی از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اهدا خواهد شد.


کد مطلب: 365734

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/365734/فرش-جام-جهانی-رونمایی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com