سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

وزیر خلاف قانون عمل کرد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 365538
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه امروز شاهد بودیم فرجی‌دانا طبق روال قانونی سرپرست دانشگاه تهران را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نکرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ناصر آراسته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست‌خبری تشکل‌های دانشجویی، درباره انتخاب رئیس این دانشگاه، گفت: با حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم شاهد عزل فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه بودیم و البته این حق وزیر است که برای دانشگاه‌ها سرپرست انتخاب کند، اما تغییر و تحول‌ها در دانشگاه‌ها نباید به شکلی باشد که رشد علمی آنها را کم کند و به دانشگاه ضربه بزند.

وی به نقش دانشگاه تهران به عنوان مادر نماد آموزش عالی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد بودیم برخلاف رویه قانونی که برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها وجود داشت، آقای فرجی‌دانا طبق این روال قانونی سرپرست دانشگاه تهران را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نکرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ما همواره از رئیس‌جمهور محترم کشور حمایت می‌کنیم، اما باید جلوی بدعت‌گذاری‌ها توسط رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شود، ادامه داد: وجود این‌گونه رویه‌ها باعث کند شدن رشد علمی و آشفتگی در فضای دانشگاه می‌شود و ما از مجموعه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم به مسائل مربوط به دانشگاه تهران ورود پیدا کنند.

آراسته با اشاره به نقل قولی از محمدحسین امید سرپرست سابق این دانشگاه، گفت: آقای محمدحسین امید که خود معاون وزیر است نسبت به این انتصاب عجولانه اظهار تعجب کرد. بنابراین اجرای قانون می‌تواند در این فضا به دانشگاه تهران کمک کند و البته ما امیدواریم با پیگیری‌های رئیس‌جمهور هرچه زودتر تکلیف رئیس دانشگاه تهران مشخص و مانع از رفتارهایی که بعضا شاهد آنها در مقوله انتصاب‌ها هستیم گرفته شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های انتخاب رئیس دانشگاهی مانند دانشگاه تهران، یادآور شد: قطعا در انتخاب رئیس دانشگاه تهران باید بر جنبه‌های علمی آن و بالا بودن این بخش از توانایی‌های او نسبت به سایر جنبه‌های شخصیتی دیگر اهمیت بیشتری قائل شویم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: شخصی که می‌خواهد رئیس دانشگاه تهران شود باید از سوابق شفاف و روشنی برخوردار باشد و ما نسبت به آشفتگی در انتخاب رئیس این دانشگاه و انتصاب عجولانه سرپرست برای این دانشگاه انتقاد داریم.

آراسته با بیان اینکه محمدحسین امید مدتی سرپرست این دانشگاه بود و انتظار این بود که رئیس دانشگاه برای دانشگاه تهران معرفی و انتخاب شود، گفت: متاسفانه شاهد حضور دومین سرپرست در این دانشگاه هستیم.

وی در پایان با اشاره به روند قانونی انتخاب رئیس دانشگاه، گفت: وزیر علوم باید طبق قانون گزینه‌ خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کرد و قطعا هرکسی که توسط شورا تایید شود مورد احترام ماست و نباید شائبه تقابل وزیر علوم با شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *