جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

تعطیلی‌شیفت‌شب‌كتابخانه‌ملی‌درماه‌رمضان

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 365530
شیفت دوم شب كتابخانه ملی از ابتدای ماه رمضان تعطیل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شیفت دوم شب كتابخانه ملی از ابتدای ماه رمضان تعطیل می‌شود.

فریبرز خسروی، سخنگوی سازمان اسناد و كتابخانه ملی با بیان اینکه از از ابتدای ماه مبارك رمضان ساعت كار كتابخانه ملی از ۸ صبح تا ۳۰ دقیقه پیش از افطار خواهد بود، گفت: ساعت كار رسمی سازمان از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. شیفت شب از ساعت ۴ بعد از ظهر شروع می‌شود و در ماه مبارك مبارك رمضان تا ۳۰ دقیقه پیش از افطار به كار خود ادامه می‌دهد. پس از ماه مبارك رمضان نیز تا پایان شهریور ماه كتابخانه ملی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب دایر خواهد بود.

خسروی دلیل تعطیلی شیفت دوم شب را كه از ساعت ۲۳ تا ۷ روز بعد دایر بود، عدم استقبال مراجعان از آن اعلام و تاکید كرد: متوسط مراجعان در آن شیفت عملاً ۵ نفر در هر شب است، كه چند برابر این تعداد باید آماده به خدمت باشند و انرژی و توان زیادی برای دایر نگه داشتن این شیفت صرف شود كه خلاف صرفه و صلاح سازمان است.

شیفت شب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ دایر شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بسیار متاسفم که اطلاعاتی ارایه می گردد که عاری از حقیقت است. بنده از سال 92 تا به امروز از شیفت شب کتابخانه استفاده می کنم و به خوبی می دانم ایشان در ارایه آمار خود صداقت لازم را نداشته اند. مرور ثبت اطلاعات مراجعین به صورت الکترونیکی و کاغذی می تواند روشن گر باشد. حتی اگر ارایه این آمار را صادقانه بدانیم دلیلی بر برچیدن شیفت شب کتابخانه ملی نیست چرا که عدم مراجعه به شیفت شب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که قابل رفع است(عدم تبلیغات مناسب برای استفاده از این موهبت ارزنده و شرایط بسیار سخت گیرانه برای استفاده کنندگان از شیفت شب و ... می تواند از جمله این دلایل باشد ضمن آنکه چند ماه است که امکان ثبت نام جدید برای شیفت شب از سامانه کتابخانه ملی برداشته شده است و آقای دکتر خسروی گویی از آن بی خبر است!!!)
جالب اینجاست که به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران،(۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ) به طور متوسط در ایام نوروز در هر شیفت شب کتابخانه ملی، ۹/۸ نفر مراجعه کننده حضور داشت. یعنی در ایام نوروز که معمولا استفاده از شیفت کتابخانه ملی می بایست در کم ترین حد خود باشد. جالب اینجاست در خبر درج شده در سایت لیزنا در تاریخ 7/11/1392 آمده است: طی ماه های آبان، آذر و دی، 2048 پژوهشگر از شیفت شب سازمان اسناد و کتابخانه ملی بهره مند شدند.
با سلام
اينجانب تقريبا دو سال است كه از شيفت شب كتابخانه بهره مي برم، بوسه بر دستاني ميزنم كه تصميم به داير كردن شيفت شب گرفت.در اين مدت همراهان زيادي با من بودند افرادي به حق دانشمندان آينده اين مرز و بوم هستند .افرادي كه تنها خواسته شان داشتن يك فضاي مناسب براي مطالعه است . آمار 5 نفر صحت ندارد .صرفه سازمان دولتي در كل مملكت مشخص مي شود نه در خود سازمان، ارائه اين خدمات هزينه اش فقط حقوق ناچيزي است كه به سرپرست سالن داده مي شود ، اگر هزينه ديگري هست واضح مطرح كنيد .قوانين سخت گيرانه سازمان باعث شده كه افراد نتوانند ثبت نام كنند و از اين خدمات محروم شوند هيچگونه اطلاع رساني در اين چند مدت براي دعوت به استفاده از اين خدمات صورت نگرفته.هيچوقت فكر نميكردم كه نمايند رئيس جمهور منتخب ما براي صرفه جويي هزينه به اين ناچيزي محققين اين كشور را از كمترين خدمات كتابخانه ملي اين كشور محروم كند.آقای دکتر صالح امیری شما نماینده رئیس جمهور محترم و نماینده تمام کسانی هستید که به ایشان رای دادند من و دوستانم در حوزه رای گیری کتابخانه ملی رای مان را به صندوق انداختیم و در شب پیروزی دکتر روحانی بعد از جشن به کتابخانه برگشتیم امید ما به شما بود.در خواست بنده از طرف خودم نیست از طرف همه کسانی است که این موضوع در پیشرفت تحصیل شان به واقع موثر بوده .و همچنین برای نسل بعدی ما که از این خدمات محروم نشوند .