چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

ایران جزء 5 قدرت‌برتر مقابله با حملات سایبر

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 364553
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون جزو پنج قدرت برتر جهان در مقابله با هجمه و دفع تهدیدهای سایبری است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردارغلامعلی حیدری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری٬ افزایش بازدارندگی و ارتقا پایداری ملی از اصول راهبردی پدافند غیرعامل مورد نظر مقام معظم رهبری است .

وی با بیان این‌که اجرای این پدافند مختص ایران اسلامی نیست و بسیاری از کشورهای جهان که با خطرهای مختلف نظامی و غیر نظامی نیز مواجه نیستند، اهمیت شایان توجهی به انجام پدافند غیرعامل می‌دهند، گفت : ایران در مقوله پدافند غیرعامل بسیار پیشرفت کرده و این موضوع در قانون اساسی جمهوری اساسی نیز از جایگاه بسیار برجسته‌ای برخوردار است .

معاون امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: تهدیدهای پیش روی نظام تنها نظامی نیست و باید کشور را در مقابل خطرها و تهدیدهای زیستی، سایبری و بیولوژیکی نیز ایمن نگه داریم .

حیدری با اشاره به بروز مشکل مرگ مرغ‌های تخم گذار در چهار استان البرز، قزوین، مرکزی و زنجان در سال‌های گذشته به علت تزریق واکسن آلوده اضافه کرد: دونالد رامسفلد وزیر پیشین دفاع آمریکا در زمینه تولید واکسن فعالیت می‌کند و بسیاری از این سیاست‌مداران وابسته به نظام صهیونیزم بین‌الملل از این حربه‌ها برای ثروت اندوزی و در عین حال ضربه زدن به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند .

وی گفت: بسیاری از محصول های تولیدی سرمایه داران غربی حاوی انواع ویروس‌ها و بیماری‌هاست و با قیمت بسیار نازل به دیگر کشورها صادر می‌شود در حالی که کارکرد این محصولات نابودی مراکز حساس کشورهای هدف است .

معاون سازمان پدافند غیرعامل شیوع بیماری های زیستی را تهدیدی جدی برای سلامت و امنیت کشورها ذکر و اظهار کرد: عامل اصلی خشکیدگی درختان بلوط حوزه زاگرس و تغییر شرایط اقلیمی در مناطقی از کشور از سوی کارشناسان در دست بررسی دقیق قرار دارد و در این خصوص تنها نباید موارد زیستی را مد نظر داشت .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود حملات در دنیای مجازی و سایبری را از راهبردهای دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: روزانه بیش از یک هزار حمله سایبری به مراکز حساس کشور صورت می گیرد که با هوشیاری کارشناسان و نیروهای پدافند غیرعامل در بخش قرارگاه سایبری دفع می شوند .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه از کشورهای پیشرو در مقابله با تحرک‌های سایبری دشمنان بوده و اکنون جزو پنج کشور برتر جهان در مقابله با تهدیدهای سایبری به شمار می‌رود .

معاون سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: نمونه بارز مقابله با تهدیدهای سایبری را می توان در توان نیروهای امنیتی و نظامی کشور در به اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته RQ۱۷۰ به خوبی مشاهد کرد .

حیدری گفت: پدافند غیرعامل در وزارتخانه‌های مختلف کشور به صورت تخصصی از سوی کارگروه های متعدد مورد ارزیابی و کارشناسی دقیق قرار می‌گیرد و مسوولان ارشد نظام اهتمام جدی به رعایت این اصل اساسی در اجرای امور دارند .

معاون سازمان پدافند غیرعامل افزود: ایمن سازی از درون برای مقابله با تهدیدهای کشورهای استکباری از تاکیدهای همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است .

حیدری تاکید کرد: خوشبختانه در سال های گذشته آموزش عمومی در خصوص پدافند غیرعامل افزایش قابل توجهی یافته و اکنون بیش از یک هزار نفر در سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد این رشته دانش‌آموخته شده و ۱۵ نفر نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند .

معاون سازمان پدافند غیرعامل افزود: ایمن سازی از درون برای مقابله با تهدیدهای کشورهای استکباری از تاکیدهای همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است .

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش کرده است با راه‌اندازی قرارگاه های سایبری و زیستی در راستای رهنمودهای معظم‌له حرکت کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *