دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

رتبه‌خدمات پس از فروش‌خودروسازان

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 364187
رئیس انجمن ملی کیفیت با بیان اینکه امتیاز قطعه سازان کمتر از 300 از 1000 و امتیاز خدمات پس از فروش خودروسازان زیر 200 از 1000 است، گفت: در ارزیابی های صورت گرفته از خودروسازان در سالهای گذشته، متوسط امتیاز بهترین خودروهای ایرانی به زحمت به 300 رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فرزین انتصاریان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: طی سالهای گذشته که ارزیابی کیفی خودروها صورت گرفته است، به طور متوسط بهترین خودروهای ایرانی به زحمت توانسته اند امتیاز ۳۰۰ از ۱۰۰۰ امتیاز را به دست آورند؛ این در حالی است که تنها در یک مقطع زمانی، سالن تولید سمند توانست امتیاز ۴۰۰ و سالن تولید ال ۹۰ که سیستم مدیریت کیفیت رنو را رعایت می کند، امتیاز ۵۰۳ را از ۱۰۰۰ کسب کند.

رئیس انجمن ملی کیفیت افزود: هم اکنون امتیاز کیفی قطعه سازان ایران کمتر از ۳۰۰ از ۱۰۰۰ و خدمات پس از فروش زیر ۲۰۰ از ۱۰۰۰ امتیاز است. این در حالی است که برخورد مدیریت کیفیت با بازرسی از واحدهای خودروساز متفاوت است و ارزیابان مدیریت کیفیت، سختگیری های زیادی انجام می دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس خوداظهاری برخی خودروسازان، ارزیابی کیفی از سوی انجمن ملی کیفیت بر روی خودروها صورت می گیرد که البته ارزیابان، صحت و سقم آن را بررسی می کنند و برخی اوقات، اظهارنامه ها را به دلیل عدم انطباق با واقعیت ها، باطل می کنند.

به اعتقاد وی، خودروسازان در ایران کار مونتاژ انجام می دهند و تاکنون نیز برای برخی محصولاتشان در جایزه ملی کیفیت شرکت کرده اند. در حالی که مشکل اصلی ما در قطعه سازی ها و خدمات پس از فروش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *