پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

مذاکرات با ایران باید به درازا کشد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 364181
وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم مایل است مذاکرات هسته‌ای با ایران به درازا کشد تا اینکه به هر قیمتی که شده به یک توافق سریع با ایران دست یافت.
به گزارشجهان به نقل از تسنیم، "یووال اشتاینتز" وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنفرانس امنیتی هزترلیا با اشاره به توافق موقت هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرد که کابینه این کشور پس از امضای این توافق نگران این شد که غرب به این ایده رسیده است که دستیابی به هر توافقی با ایران بهتر از عدم توافق است.

وی خطاب به حضار این کنفرانس هشدار داد که ممکن است تا سال ۲۰۲۴ با دو سناریوی خطرناک رو به رو شویم اینکه ایران به بیش از ۵۰ موشک مجهز به کلاهک هسته‌ای دست یابد و اینکه ایران و منطقه در آستانه دستیابی به بمب اتمی باشند.

وزیر امور راهبردی اسرائیل در ادامه افزود: ما از یک توافق دیپلماتیک با ایران حمایت می‌کنیم به این شرط که جامع و مشروط بوده و ایران را در آستانه هسته‌ای شدن قرار ندهد. وی گفت منظور اسرائیل از "وضعیت آستانه هسته‌ای شدن" به این معنا است که یک دولت بتواند طی یک سال مواد لازم برای تولید سلاح (هسته‌ای‌) را تولید کند.

وی عنوان داشت که تقاضای رژیم صهیونیستی این است که ایران در وضعیت کنونی خود به صورت دولتی در آستانه هسته‌ای شدن باقی نماند. به گفته وی ایران نمی‌تواند به صورت کشوری دارای قابلیت غنی‌سازی بزرگ - که به زعم وی نشانگر در آستانه هسته‌ای شدن است - باقی نماند.

اشتاینتز اظهار داشت: اگر بدترین سناریو در مورد موضوع ایران رخ دهد، تمام طرح‌های صلح با دولت‌های عرب به یک شکست کامل منتهی می‌شود.

وی اظهار داشت که این رژیم مایل است مذاکرات هسته‌ای با ایران به درازا کشد تا اینکه به هر قیمتی که شده به یک توافق سریع با ایران دست یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *