شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

آيا كرونا در عربستان نيست؟

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 363798
كرونا گويا بيماري‌اي از خانواده سارس است؛ نوعي آنفلونزاي چيني كه حدود يك دهه قبل در منطقه خاورميانه رواج پيدا كرده بود.
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، عمره‌گزاران سال ۸۲ شايد به خاطر داشته باشند كه در ورودي‌هاي فرودگاه جده، چه ميزان تجهيزات پزشكي مستقر شده و تبليغات مربوط به سارس، در و ديوار شهرها را پُر كرده بود، اما امسال، خبري از اين تمهيدات نيست، گويا خبري از كرونا در عربستان نيست.

باوجود همه جنگ رسانه‌اي كه در فضاي مجازي صورت گرفته است، اما اين فضا سازي و حنگ رواني هرگز در داخل شهر ديده نمي‌شود و شهر در سكوت كامل است و همه زائران و مجاوران در كمال آرامش به زيارت مي‌پردازند.

در فرودگاه جده، فقط چند اطلاعيه كوچك A۴ روي ديوارها نصب شده و مركز پزشكي فرودگاه هم در حالتي اضطراري يا خاص قرار ندارد؛ با وجود آن‌كه جده يكي از اماكن انتشار اين بيماري اعلام شده است.

در طي مسير از فرودگاه جده به مدينه‌منوره و نهايتا در داخل اين شهر نيز، خبري از اطلاع‌رساني درباره كرونا نيست؛ مركز غذاي، ميوه فروشان و رطب‌فروشان هم به همان شيوه‌هاي قبلي، مشغول عرضه مواد خواركي‌اند و هيچ تغيير نيز در شيوه كاري آن‌ها بوجود نيامده است.

البته وزير بهداشت عربستان هم اعلام كرده كه ابتلا به اين بيماري در ماه اخير كاهش يافته است.

تعداد افراد ماسك‌زده هم چندان زياد نيست و حتي در ميان ماموران انتظامي كه بعضا در ايام حج تمتع، به‌شكلي گسترده از ماسك استفاده مي‌كنند، كمتر خبري از آن هست و عمدتا گروه‌هايي ايراني، ماسك به چهره دارند.

آمارهاي هفته گذشته سازمان بهداشت جهاني نشان مي‌دهد كه وضعيت انتشار كرونا در كشورهاي كويت و امارات‌متحده عربي هم بسيار بالاست، اما معمولا اطلاع‌رساني‌ها اين كشورها را به‌عنوان محل ورود بيماري معرفي نمي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *