چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

روایت دری نجف‌آبادی از قیام 15 خرداد

قیام 15 خرداد مسیر انقلاب اسلامی را از انقلابهای غرب زده و شرق زده جدا کرد
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 363635
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قیام 15 خرداد باعث شد تا مسیر انقلاب اسلامی از انقلابهای غرب زده و شرق زده جدا شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی، پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: قیام 15 خردادماه سال 1342 فصل تازه و نویی را در تلاقی و پیوند مردم با ولی فقیه و مرجعیت، امامت با امت، امت با امامت و فقاهت با مردم بوجود آورد و در حقیقت این قیام سبب شد تا مسیر انقلاب اسلامی از انقلابهای غرب زده و شرق زده جدا شود.
 
قیام 15 خرداد همانند قیام حضرت سید الشهدا (ع) برای رضای خدا صورت گرفت
 
وی ادامه داد: این پیوندها،عزت و شکوهمندی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی را در پی داشت و بی تردید اساس شکل گیری این انقلاب از همان دوران آغاز شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، یکی از مولفه ها و ویژگی های قیام 15 خرداد را قیام حضرت سید الشهدا (ع) دانست و تصریح کرد: این قیام همانند قیام حضرت سید الشهدا (ع) برای رضا خدا و با انگیزه الهی شکل گرفت و موجب شد تا نقشه های دشمنان نقش برآب شود.
 
شهدای قیام 15 خرداد برای پاسداری از مرجعیت و امامت وارد میدان شدند
 
حجت الاسلام دری نجف آبادی تاکید کرد: این قیام، عقب نشینی رژیم ستم شاهی و تحکیم صلابت امام راحل را در پی داشت و نباید از نظر دور داشت که شهدای این قیام برای صیانت و دفاع از دین اسلام،  پاسداری از مرجعیت و امامت وارد میدان شدند و این حرکت مسیر انقلاب اسلامی را از مسیر انقلابهای غرب زده و شرق زده جدا ساخت.
 
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: قیام 15 خردادماه سال 1342 فصل تازه و نویی را در تلاقی و پیوند مردم با ولی فقیه و مرجعیت بوجود آورد و امروز برای موفقیت در تمامی حوزه ها نیازمند تبعیت محض از ولایت فقیه و حفظ  وحدت کلمه هستیم.
 
امام جمعه اراک تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ولایت فقیه و مرجعیت شیعه ریشه دارد لذا برای محافظت از این انقلاب باید با اطاعت از رهبر معظم انقلاب، حفظ وحدت کلمه و حضور گسترده در صحنه های دفاع از آرمانهای نظام، گام برداریم.
 
تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه
 
وی با اعلام اینکه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اساسی ترین شعارهایی است که در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح  بود، افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه تاکید داشته اند زیرا اتحاد رمز موفقیت و پیروزی ماست.
 
حجت الاسلام دری نجف آبادی یادآور شد: تمامی ملت ایران، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با حفظ وحدت و نگهبانی و پاسداری از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی نقشه های دشمنان را نقش برآب سازند.
 
مجلس خبرگان رهبری با انتخاب آیت الله خامنه ای، سبب ناامیدی دشمنان شدند
 
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رحلت امام راحل عنوان کرد: امام 25 سال است که از بین ما رفته اند اما هنوز هم آرمانها و خط امام و انقلاب اسلامی مسیر خود را طی می کند و بعد از ارتحال ایشان، مجلس خبرگان رهبری با انتخاب آیت الله خامنه ای، سبب شادی دوستان و ناامیدی دشمنان شدند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن اصلی نظام اسلامی آمریکا و اسراییل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر داشتن بصیرت و آگاهی و حفظ این دو عامل برای ایستادن در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ضروری است.
 
رهبری همواره بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رهبری همواره بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند و بدون تردید لازمه تحقق این امر کار جهادی و تلاش مجدانه است.
 
وی یادآور شد: ما با کوشش فراوان در تمامی عرصه ها می توانیم بر تنگناها غلبه کرده و در مسیر توسعه و بهره وری حرکت کنیم بنابراین شرط  تحقق این امر توکل برخدا و کار جهادی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *