يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

منافع راهبردی اروپا در گرو تعامل با ایران است

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 363321
عضو اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا ضمن اشاره به محوریت ایران در امور مهم منطقه‌ای، خواهان اتخاذ مواضع مثبت از سوی اتحادیه اروپا در قبال موضوع هسته‌ای ایران شد.
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، «الی گرانمایه»، کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در گزارشی که از وی در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال انتشار یافته است به راههای برون رفت اتحادیه اروپا در قبال موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد.

عضو اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در این زمینه اعتقاد دارد که حصول توافق هسته‌ای به سود منافع اروپا است و توافق در این زمینه موجب کاستن از گسترش سلاح هسته‌ای و درگیری نظامی خواهد شد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، وی بر این باور است که روابط اتحادیه اروپا با ایران این امکان را میسر می‌سازد تا با تهران بابت موضوعات امنیتی منطقه چون سوریه و مقابله با القاعده به رایزنی بپردازد.

وی در این زمینه می‌گوید: «منافع راهبردی مهم اروپا یافتن راهی جهت رفع تنش هسته‌ای با ایران و در عین حال ممانعت از حمله غرب و اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران است.»

این کارشناس ارشد امور سیاسی بر این باور است که درصورت حصول توافق هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا باید به‌فوریت با ایران بابت خاتمه درگیری در سوریه وارد تعامل شود و از سوی دیگر در صورت تمدید مذاکرات اتحادیه اروپا در جهت رفع بیشتر تحریم‌ها گام بردارد.

گرانمایه در خاتمه خاطر نشان می‌سازد که در صورت ادامه مذاکرات و طولانی شدن آن اتحادیه اروپا باید راه قبلی خود و گشودن درهای دیپلماسی جهت حل این مسئله را اتخاذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *