کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت با پخش اظهارات آيت‌ الله جنتی دریک برنامه/ عارف پيشنهاد ديدار با روحانی را نپذيرفت

13 خرداد 1393 ساعت 0:07

حقوق ۱۱ ميليونی یک مسؤول سابق مجمع تشخیص/ قهر محمدعلی نجفی از دولت/ لاریجانی عقب نشینی کرد/ هک شدن سایت یک بانک آمریکایی در دانشگاه معروف ایرانی/ آماری از میزان خانواده های بدون فرزند در ایران


گروه سیاسی جهان نیوز ـ همیشه در آن سوی اخبار رسمی، اخباری غیر رسمی وجود دارد که خبرنگاران در تلاشند به آن دست یابند. خبرنگاران جهان نیوز نیز در طول هفته و در حین تلاش خود برای کسب اخبار با این گونه خبرها مواجه می شوند. آنچه می خوانید محصول تلاشی است که سه شنبه هر هفته در قالب بسته خبری از اخبار ویژه و کوتاه غیر رسمی منتشر می شود. سعی شده است نهایت دقت و صحت در گزینش و انتشار اخبار صورت گیرد.

توليد فيلم «من احمدی نژاد هستم» توسط اصلاح‌طلبان

> به گزارش جهان، جوانان اصلاح طلب حزب ایران‌زمین در پی انتشار فیلم مستند «من روحانی هستم»، اقدام به ساخت مستندی درباره محمود احمدی‌نژاد کرده‌اند.

این مستند که «در رویای بهار» نام گذاری شده است، در مدت حدود یک ساعت، زندگی سیاسی محمود احمدی‌نژاد و به خصوص حواشی سیاسی دوران ریاست‌جمهوری‌اش از جمله خانه‌نشینی، اسفندیار رحیم مشایی، روبوسی با مادر هوگو چاوز، نقش وی در ماجرای اشغال لانه جاسوسی و... را به تصویر کشیده است.

به نظر می رسد تلاش برای ساخت مستند از سوی اصلاح طلبان درباره احمدی نژاد به منظور ایجاد فضای دو قطبی و رقیب سازی کاذب برای این جریان است. این در حالی است که تولیدکنندگان مستند «من روحانی هستم» پیش از این مستندی با عنوان «کدام انحراف؟» در نقد عملکرد محمود احمدی نژاد و جریان انحرافی تولید و منتشر کرده بودند.

حقوق ۱۱ میلیونی یک مسئول سابق در مركز بررسی‌های استراتژیك مجمع تشخیص

> یکی از مسؤولان جدید مركز بررسی‌های استراتژیك مجمع تشخیص اخیرا در جلسه‌ای گفته است: وقتی به مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص رفتم و اسناد حقوقی را دیدم، معلوم شد که حقوق یکی از مسئولان سابق این مرکز بدون در نظر گرفتن مزایای جانبی یازده میلیون تومان در ماه بوده‌ است. به گزارش جهان، گفته می شود میزان حضور این فرد در زمان مسئولیتش در حدود ۴ ساعت در روز بوده است.

مخالفت با پخش اظهارات آيت‌الله جنتی در یک برنامه

> خبرنگار جهان مطلع شد پخش گفت گوی آیت الله احمد جنتی با برنامه «شناسنامه» منتفی شده است. شنیده شده است که پس از انجام این گفت و گو و بررسی‌ آن، از پخش آن ممانعت به عمل آمده است. آیت‌الله جنتی در این برنامه درباره انتخابات سال ۸۸ سخنانی علیه آقایان هاشمی و خاتمی مطرح کرده‌ که ظاهرا مسؤولین صداوسیما از پخش آن جلوگیری کرده اند. پیش از این نیز بخشهایی از سخنان آیت الله خزعلی که درباره آقایان خاتمی و احمدی نژاد در برنامه شناسنامه مجوز پخش پیدا نکرد.

تشديد تنش و قهر محمدعلی نجفی از دولت

> شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که محمدعلی نجفی، رئیس سابق سازمان گردشگری و میراث فرهنگی که بعد از استعفا از این سازمان به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شد، تا کنون سر کار حاضر نشده‌ است. گفته می شود اختلاف نظر وی با اعضای تیم اقتصادی دولت، علت قهر نجفی است.

تشكيل «نهضت استقلال ملی ايران» توسط مشایی


> خبرنگار جهان مطلع شد که اسفندیار رحیم‌مشایی با همکاری محمود احمدی‌نژاد، در حال تشیکل جمعیتی است که قرار است با نام «نهضت استقلال ملی ایران» (ناما)‌ فعالیت کند.

ظاهرا قرار شده این تشکل بیشتر در دانشگاه‌ها و فضای مجازی و رسانه‌ها فعال شود.

راه‌اندازی كانون استادان ايران توسط عارف و توفيقی


> به گزارش جهان، گفته می شود آقایان محمدرضا عارف و جعفر توفیقی تشکلی با عنوان کانون استادان راه اندازی کرده اند.

این کانون در حال جذب اساتید دانشگاهی در شهرستان‌ها است. شنیده شده برخی اساتید تندرو و ضد انقلاب هم به عضویت این کانون درآمده اند که احتمالا برای دولت هم حاشیه‌سازی‌هایی خواهد داشت.

انتشار كتاب‌های عبدالكريم سروش از سر گرفته شد

> به گزارش جهان، انتشار كتاب‌های عبدالكریم سروش كه پیش از این در كشور متوقف شده‌ بود، در دولت جدید، توسط انتشارات […] در حال بازنشر است و وارد بازار كتاب شده ‌است.

عبدالکریم سروش در اظهاراتی موهن منکر نزول قرآن توسط خداوند و عصمت پیامبر و ائمه معصومین(ع) شده است.

عارف پيشنهاد ديدار با روحانی را نپذيرفت

> خبرنگار جهان با خبر شد که در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز، اظهارات تندی توسط برخی اعضا علیه محمدرضا عارف بیان شده است. یکی از اعضا در این جلسه گفته است:"عارف بازی اصلاح‌طلبان را خراب می‌كند، به تذكرات خاتمی گوش نكرده و روحانی هم از او به خاطر بعضی سخنانش ناراحت است."

در این جلسه همچنین از لزوم مهار عارف سخن گفته شده ‌است.

به نظر اعضای مجمع روحانیون مبارز، عارف از نیروهای اصلاح طلب، جذب نیرو می‌كند و نه از طیف مقابل. او با راه اندازی روزنامه و دفتر و حزب و... باعث ناراحتی طیف اصلاحات شده و آن‌ها از افزایش نفوذش نگران هستند.

شایان ذكر است محمدرضا عارف اخیرا وساطت برخی چهره‌ها برای دیدار با روحانی را نپذیرفته ‌است.

عقب نشینی لاریجانی از اظهاراتش درباره مستند "من روحانی هستم"

> شنیده های خبرنگار جهان حاکی از آن است که آقای علی لاریجانی در دیدار با دست اندرکاران فیلم من روحانی هستم گفته است: اگر می دانستم شما سازنده این فیلم هستید آن مطالب را نمی گفتم. به من گفتند آنهایی این فیلم را ساخته اند که در قم به شما کفش پرت کردند.

دلیل بازداشت مدیرعامل باشگاه مطرح پایتخت


> به گزارش جهان، مدیرعامل سابق یکی از باشگاه های مطرح فوتبال که چندی پیش بازداشت شده بود همچنان در زندان اوین در بازداشت به سر می برد. گفته می شود اتهام وی مربوط به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است. ظاهراً قبل از بازداشت این فرد ۳ تن از معاونان وی بازداشت می شوند که این امر منجر به بازداشت این شخص شده است.

یکی از اتهامات وی این است که از محل بودجه نوسازی خودروهای فرسوده، اتومبیل خارجی(پورشه) وارد کرده و در بازار آزاد به فروش رسانده است.

علت مواضع تند مشاور جنجالی دولت

> به گزارش جهان گفته می شود در جلسه ای که با حضور یکی از مشاوران جنجالی رئیس جمهور برگزار شده است، برخی دلسوزان نزدیک به دولت خطاب به این مشاور اعلام می دارند که "شما خیلی دارید تند می روید. مرتب علیه صدا و سیما و علیه دیگر دستگاه های حکومتی موضع گیری می کنید. هنوز چند ماه از عمر دولت نگذشته است، در زمان خاتمی هم که این قدر رای داشت این مقدار تندروی نبود."

وی در پاسخ می گوید "خاتمی بالاخره یک سرمایه اجتماعی داشت. بدنه اجتماعی با او همراه بود ما باید واقعیت را بپذیریم که این بدنه در اختیارمان نیست. بخاطر همین زودتر حمله را آغاز نمودیم، قبل از آنکه آنها به ما حمله ور شوند!"

هک شدن سایت یک بانک آمریکایی در دانشگاه معروف ایرانی

> به گزارش جهان، رئيس یک دانشگاه مطرح کشور در تذکری خطاب به دانشجويان اين دانشگاه گفت: یک نهاد به مسؤولان دانشگاه هشدار داده اند که چنانچه دانشجويان این دانشگاه هم‏چنان به هك‏ كردن سايت‏هاى خارجى ادامه دهند، اينترنت دانشگاه را قطع خواهد كرد.

این رئیس دانشگاه به هك‏ شدن برخى سايت‏هاى خارجى از داخل سایت دانشگاه اشاره كرد و گفت: اخيراً به ما گزارش دادند كه از داخل دانشگاه، یک بانك آمريكایی هك شده است و به ما هشدار دادند كه اگر نتوانيد فضاى IT خودتان را مديريت كنيد مجبوريم اتصال اينترنت شما را در فضاى بين‏ الملل قطع كنيم.

رئيس این دانشگاه با بيان اين‏كه فضاى اينترنت، بسيار عام است يادآور شد: در بررس‏ی هاى اخير ما مشخص شد هنگام اتصال يك كاربر به اينترنت و ارسال ايميل، بين ۱۲۰ تا ۱۳۰ مركز در خارج از ايران وى را رصد می كند و اين‏ طور نيست كه فعاليت‏هاى كاربران از ديد ديگران مخفى بماند.

بازداشت درویش معروف

> خبرنگار جهان با خبر شد، يكى از دراويش شاخص يزدى (با هويت معلوم) به جرم حمل، نگهدارى و توزيع مشروبات الكلى، دستگير شد و در بازرسى از منزل وى ۲۵ بطرى مشروبات الكلى، مقدارى مواد مخدر، هشت حقه بافور و آلات قمار كشف و پرونده براى رسيدگى به مرجع قضايى ارسال شد.

این فرد بارها اقدام به خواندن نوحه‏ هاى سياسى ضد نظام كرده است و به فساد اخلاقى اشتهار دارد. وى در سال ۷۶ به جرم ارتكاب اعمال منافى عفت دستگير و به ۹۹ ضربه شلاق محكوم شده بود. با توجه به فساد اخلاقى این شخص برخورد با وى و دستگيرى او مورد درخواست شوراى تأمين استان و متدينان جامعه بود كه اين اقدام بازتاب مثبتى داشته است.

آماری از میزان خانواده های بدون فرزند در ایران

> به گزارش جهان، هم‏ اكنون حدود ۲۱ ميليون خانواده در ايران وجود دارد كه حدود ۱۴.۵ درصد از آن‏ها بدون فرزند و ۱۹ درصد تك ‏فرزند هستند.

محزون، مديركل آمار و اطلاعات جمعيت سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر با تأكيد بر اين‏كه در قبل از دهه ۵۰ بيش از ۸۰ درصد خانواده‏ ها حداقل سه فرزند داشتند، گفت: «در حال حاضر حدود ۳۳ درصد، به عبارت ديگر حدود يك سوم خانواده‏ هاى ايرانى حداكثر يك فرزند دارند.» وى افزود: «ايران از لحاظ نرخ زاد و ولد در بين كشورهاى همسايه، رتبه هشتم را دارد ولى از حيث ميزان جمعيت، سومين كشور منطقه است.» وى با بيان اين‏كه «نرخ مواليد در دنيا ۱۹ و در كشور ما ۱۸/۵ درصد است»، ادامه داد: «اكنون ميانسالان ۳۹.۴ درصد، جوانان ۳۱.۵ درصد، كودكان و نوجوانان ۲۳.۴ درصد و سالمندان ۵.۷ درصد جمعيت كشور را تشكيل می ‏دهند.»

در رويا نمی گنجيد كه ايران مانند امروز قدرتمند شود

> به گزارش جهان، هفته نامه فرانسوى نوول ابزرواتور در گزارشى با اشاره به قدرت‏ گرفتن ايران در منطقه و محوريت جمهورى اسلامى در بسيارى از تحولات خاورميانه نوشت: لااقل از قرن‏ها پيش تاكنون، هرگز ميراث‏ داران تاريخ ايران حتى در روياهايشان نمی گنجيد كه مذهب شيعه، چنين محور مقتدر ژئوپوليتيكى در منطقه ايجاد كند به‏ طوری كه امپراطورى پارس به يك قدرت مديترانه‏ اى تبديل گردد. اين پيروزى نتيجه رفتارهاى آمريكا و متحدان غربی اش در قبال ايران است.

و دست آخر اینکه با خبر شدیم، علیرغم اعلام قبلی مسؤولان وزارت ارشاد برای پرداخت یارانه نقدی به رسانه های مکتوب و مجازی، سایت جهان نیوز در آخرین لحظات از لیست پرداخت یارانه حذف شد.

این در حالی است که نام بسیاری از سایت های خبری با مخاطبان بسیار کمتر، از جریانات مختلف سیاسی کشور در لیست پرداختی یارانه های وزارت ارشاد دیده می شود.


کد مطلب: 363157

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363157/مخالفت-پخش-اظهارات-آيت-الله-جنتی-دریک-برنامه-عارف-پيشنهاد-ديدار-روحانی-نپذيرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com