شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

معرفی نخست وزیر وحدت ملی فلسطین

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 362566
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه رسما «رامی حمدالله» را به عنوان نخست وزیر ˈدولت وحدتˈ ملی فلسطین معرفی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گزارش داد: محمود عباس در نامه ای به حمدالله که در حال حاضر نخست وزیر این تشکیلات است، او را به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی معرفی کرد.

این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه افزود: دولت وحدت تقریبا آماده است و تنها مساله ای که درباره آن اختلاف نظر وجود دارد ، وزیر خارجه است.

به گفته وی، جنبش های فتح و حماس با انتخاب «ریاض المالکی» به عنوان وزیر خارجه موافق نیستند.

مالکی دیپلماتی کهنه کار است که از سال ۲۰۰۷ تاکنون وزیر خارجه تشکیلات خودگردان بوده است.

یک مقام نزدیک به حماس گفت : این جنبش مایل است که سمت وزیر خارجه به «زیاد ابوعامر» که هم اکنون معاون حمدالله است، محول شود.

حماس و فتح در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) توافقنامه آشتی با یکدیگر امضا کردند و متعهد شدند که ظرف مدت ۵ هفته دولت وحدت ملی را تشکیل دهند.

به موجب این توافق نامه، دو طرف در همکاری با یکدیگر دولتی مستقل را تشکیل خواهند داد تا راه برای برگزاری انتخاباتی که سالها به تعویق افتاده است، هموار شود.

به گفته این مقام فلسطینی چنانچه اختلاف نظر درباره وزیر خارجه نیز حل و فصل شود، خبر تشکیل دولت ظرف چند ساعت آینده اعلام می شود.

برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانون گذاری، اجرای کامل توافق آشتی و تامین آزادی های عمومی و فعال کردن سازمان آزادیبخش فلسطین، اولویت هایی است که دولت جدید باید با اجرای آن، به دودستگی بین گروه های فلسطینی پایان دهد.

کابینه جدید فلسطین متشکل از ۱۵ وزیر متخصص و مستقل خواهد بود که طی مراسمی در کرانه باختری برای پذیرش مسوولیت های جدید خود سوگند یاد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *