سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۲
۱۳

برگزاری همایش غیردولتی اعتدال با کمک 20 نهاد دولتی!

يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 361903
یک روزنامه زنجیره‌ای به جای کتابخانه ملی،به توجیه برگزاری همایش حزبی موسوم به اعتدال در ۳۱ استان با استفاده از امکانات دولتی پرداخت.
برگزاری همایش غیردولتی اعتدال با کمک 20 نهاد دولتی!
به گزارش جهان، روزنامه آرمان در نوشته‌ای سراسر تناقض هم از نقش‌آفرینی ۲۰ سازمان و نهاد دولتی برای برگزاری همایش مذکور خبر داده، هم نقش‌آفرینی دولت را انکار کرده، هم مدعی شده رئيس کتابخانه ملی نه به عنوان رئيس کتابخانه ملی بلکه به عنوان مشاور رئيس جمهور پیگیر همایش مذکور است!

روزنامه مذکور در این شیرین‌کاری کم‌سابقه در عین حال اذعان کرد امکانات لجستیکی و سخت‌افزاری کتابخانه ملی در اختیار همایش مذکور است!

هفته گذشته نشریه زنجیره‌ای مهرنامه ضمن مصاحبه با صالحی‌امیری رئيس‌ کتابخانه ملی، آگهی رسمی این نهاد دولتی درباره برگزاری همایش اعتدال در ۳۱ استان را منتشر کرد که طی آن برخی دستگاه‌های دولتی دیگر نظیر وزارت علوم و معاونت زنان ریاست جمهوری در تدارک این همایش ایفای نقش می‌کنند.

با این حال روزنامه اجاره‌ای و زنجیره‌ای در توضیحی قابل تامل نوشت:‌«موهومات، دستمایه هجمه به همایش اعتدال شده است... بیش از ۲۰ نهاد و سازمان دولتی کارپرداز و همراه این همایش هستند. روزنامه کیهان برگزاری این همایش را در قالب سیاسی دیده و براساس آن پیش‌فرض «سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» را به سیاسی‌کاری و کنش حزبی در راستای برگزاری این همایش متهم کرده است.

جهت اطلاع‌ نویسندگان این جریده باید مبذول داشت که انتخاب دکتر صالحی‌امیری از سوی رئيس جمهوری برای ساماندهی، استحکام و قوام همایش نه متوجه جایگاه حقوقی ایشان به عنوان رئيس اسناد و کتابخانه ملی ایران که به واسطه جایگاه حقیقی وی در ساحت اندیشه‌ورزی و اشراف ایشان بر زیربناها و مبانی گفتمان اعتدال و ارتباط وثیق وی با نخبگان دانشگاهی و علمی کشور بوده است و از اساس روند امور اجرایی و هماهنگی‌های به عمل آمده نه توسط اضلاع و اجزا کتابخانه ملی و کارمندان شریف این نهاد که توسط تیم اجرایی خارج از چارت سازمانی این نهاد به انجام می‌رسد و دکتر صالحی‌امیری به عنوان مشاور رئيس جمهوری، مدیریت کلان و هماهنگی میان کادرهای علمی و نخبگان را پی می‌گیرد... بهره‌گیری از برخی امکانات سخت‌افزاری و لجستیکی کتابخانه ملی برای برگزاری این همایش در راستای صرفه‌جویی و عدم هدر رفت منابع ملی است چرا که اگر قرار بود برای برگزاری همایش مکان و محلی ابتیاع شود و امکانات اداری و تشکیلاتی برای آن مهیا گردد قطعاً باید هزینه‌های هنگفتی مصروف داشته می‌شد»!

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.... فقط دلواپس پست و مقام و ميز و صندلي هستند ...
راستی شما دلواپس ها هزینه همایش ها رو از کجا میارید که هفته ای دو سه تا همایش در سطح کشور برگزار می کنید؟
بوالفضول
Iran, Islamic Republic of
عجب خزانه خالي اي نصيب دولت شيخ خسن شده است ؟!!!
...
ما شنیدیم شماها از سفارت چین و روسیه هزینه برگزاری همایش دلواپس ها رو دریافت می کنید.
United States
دورانیه دووورانیه
خزانه خالی پز عالی!
Iran, Islamic Republic of
چراازدلواپس های نگران جیب ، نمی پرسید که پول آن همه ولخرجی و همایش های هتاکانه دلواپسی راازکجااورده اند ؟ دلواپس هانگران جیب خودشان هستند نه ملت و ایران .
Iran, Islamic Republic of
درود بردولت اعتدال باد .
Iran, Islamic Republic of
شمانگران دلواپسی های خودتان باشید نه دولت منتخب و محبوب ملت .
Iran, Islamic Republic of
مثل شما خود چوشن دیگه. چرا ناراحتید؟
Iran, Islamic Republic of
هر روزنامه غیر همسو با کیهان روزنامه زنجیره ای است. البته اجاره ای لقبی که هر روزنامه ای به آن نائل نمی شود مگر اینکه دارای درجاتی باشد!!!
gholami
با عرض سلام
ضمن عرض خسته نباشید از خبرگزاری محترم تقاضامندم که درخصوص تصمیمی که اخیرا دولت بلا نسبت تدبیر و امید ؟!؟!؟ در خصوص غیر فعال کردن کارت های سوخت موتورسیکلت های با عمر بالای 10 سال اقدام نموده اند .و این در حالی بود که قبلا اعلام شده بود که در صورتیکه نسبت به تعویض پلاک اقدام نگردد کارت سوخت موتور سیکلتها خواهد سوخت .
من از خبرگزاری محترم خواهشمندم با توجه به اینکه اکثرا افراد مشمول قاعدتاً جزو قشر ضعیف جامعه بوده و حذف بنزین ذخیره شده ی 400 تومانی آنها و نیز از آن بدتر سوزاندن کارت سوختشان ؛ دغدغه خاطر فراوانی را برای آنها ایجاد نموده است موارد زیر را مورد بررسی و پیگیری و اطلاع رسانی نمایید تا بلکه تدابیر غلط دولت که موجب سلب امید افراد مستضعف جامعه نیز می گردد اصلاح گردیده و با این تصمیمات غلط ذهن این ملت که به صورت روزمره با گرفتاری و دغدغه های فراوانی روبرو هستند را مشوش و درگیر نکنند. خواهشمندم موارد زیر را مورد بررسی و پیگیری اطلاع رسانی نمایید .
آقای رییس جمهور آیا می دانید چه قشر از جامعه معمولا ایاب و ذهابشان را با موتور سیکلت انجام میدهند . قطعا اکثر این افراد قشر ضعیف جامعه بوده که خیلی از آنها حتی از این طریق کسب روزی می کنند . از اینکه تمام هم و غمتان فقط راضی نگه داشتن قشر مرفه جامعه می باشد و راه بی دردسر و راحتتر فشار بر قشر ضعیف جامعه را عمل می کنید واقعا باید گفت روحانی مچکریم .
آقای رییس جمهور آیا می دانید که در زمان دولت قبل هر کاری که قرار بود انجام شود از کلی قبل اطلاع رسانی می شد و واقعا برای تصمیماتی که احساس ایجاد مخاطره ی برای مردم بود با احتیاط اینکار صورت می گرفت ولی در دولت شما در خصوص سوزاندن کارت سوخت موتور سیکلت هایی که حتی تعویض پلا ک نموده اند و برخی آنها کلی بنزین برای روز مبادا ذخیره نموده بوده اند در راستای اینکه مبادا کسی معترض شود بدون هیچ گونه اطلاع رسانیی این کار صورت گرفته است (به گفته یکی از پرسنل مرتبط با این امر در شرکت نفت)و در حال حاضر ملت در خصوص عدم شفافیت عملکرد جنابعالی با ملت که در زمان انتخابات ریاست جمهوری کلی بر روی آن تبلیغ می کردید صحبتها و تمجیدها !! از جنابعالی می نمایند .ظاهرا عملکرد دولت اینگونه است که اموری که به ضرر نظام و کشور و ملت می باشد را بدون هیچ گونه اطلاع رسانی و به صورت پنهانی انجام می دهید تا مبادا انتقادی به عملکردتان صورت گیرد . نمونه باراز آن عدم شفافیت در مذاکرات هسته ای حتی برای نمایندگان مجلس و مسئولین مملکتی . و همچنین همین سوزاندن بنزین 400 تومانی و کارت سوخت ملت بیچاره . و از این باید واقعا باید گفت روحانی مچکریم
آقای رییس جمهور آیا می دانید همین موتور سیکلت هایی بالای 10 سال عمر از موتور سیلکت های نوی صد در صد چینی موجود در بازار از هر لحاظ کیفی بهتر و حتی آلایندگیشان نیز با اینکه چندین سال کار کرده اند بهتر می باشد ( به گفته یکی از کارشناسان فنی ). پس بهتر نیست کارشناسی از دولت در این خصوص توضیحاتی ارائه دهند که علت اصلی این امر چه چیزی می تواند باشد . آیا هدف دولت این نیست که بدون هیچ سر و صدایی به صورت مرحله ای و بدون هیچ اطلاع رسانی کلیه کارت های 400 تومانی ذخیره شده را بسوزاند. و در این کار با توجه به اینکه زور دولت به افراد مرفه نمی رسد . اول از فقیر و بیچاره هایی شروع کرده که گوش اگر گوش این رییس جمهور باشد و ناله اگر ناله قشر ضعیف جامعه لکن آنکه به جایی نرسد فریاد است.
آقای رییس جمهور بیاید و بنزین 400 و 700 تومانی را کلا حذف نموده و علی الحساب بنزین تک نرخی 1000 تومانی به خورد این ملت بدهید . آیا می دانید با کاهش هزینه هایی که در این زمینه صورت می گیرد می شود چند فروند هواپیما برای مسافرت های رسمی خرید و یا چند تا استخر سونا و جکوزی شیک تو دفتر ریاست جمهوری زد و یا اینکه خانم جنابعالی چند هزار نفر رو تو جشن روز زن می تونن دعوت کنن و به اونها سکه بدن و خیلی کارهای دیگه ..
آقای رییس جمهور همه این صحبت های بالا از جانب اینجانب که جزو قشر متوسط جامعه (نه مرفه و نه ضعیف)و همچنین از طرفداران جنابعالی بوده ام (نه از تندروهای چپ یا راست)مطرح می شود . جناب رییس جمهور به استحضار می رساند که در شهرستان ما بالای 70 درصد جمعیت و ترددهایشان با موتورسیکلت صورت می گیرد و اکثر قریب به اتفاق اینها نیز جزو قشر ضعیف و بعضا قشر متوسط منطقه می باشد.این چند روز اخیر افراد فراوانی را رویت نموده ام که واقعا به واسطه حذف بنزین ذخیره شده ی آنها و نیز سوزانده شدن کارت سوختشان بدون هیچ دلیل معقول و منطقی دچار آزردگی خاطر و دغدغه ی ذهن فراوانی شده اند. آقای رییس جمهور واقعا ملت رو چی فرض کردید. اینکه این مردم بدبخت به خاطر کارت سوختشان هیچ کاری نمی توانند بکنند ولی خدایی موقعیی که داخل سونای دفتر ریاست جمهوری کسب آرامش می کنید کمی هم به فکر قشر ضعیف جامعه باشید و تمامی فکر و ذکرتان رابطه با آمریکا و غرب نباشد . والله ما دوست داریم با همه این کشورها رابطه داشته باشیم ولی حداقل تو تصمیم گیری برای مسائلی داخلی هم منطقی عمل کنیم .
من از خبرگزاری محترم خواهشمندم که با توجه به اینکه مسآله ی مطرح شده دغدغه ی ذهن خیلی از افراد جامعه می باشد که در حال حاضر به گفته ی خودشان هیچ کاری جهت مرتفع شدن این مشکل نیز دستشان نیست و به شرکت نفت و پلیس +10مراجعه می کنند جواب می شنوند اینکه اینها کاره ای نیستند و دولت بدون اینکه اطلاع رسانی عمومی کرده باشد یکدفعه این تصمیم را گرفته و خود آنها نیز بر تمامی مطالب گفته شده بالا مهر تأیید میزنند. لذا از خبرگزار محترم عاجزانه تقاضامندم نهایت تلاش خود را در راستای حقوق این افراد به عمل آورند . از لطف شما سپاسگزارم
ایرونی
یه مثل مازنی میگه :شتر با بارش رفته تو دنبال کش باربندشی؟