جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

آمادگی فرابورس برای ورود سهام عدالت

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 361876
فرابورس ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه ۲۰ تومان سود نقدی بین سهامداران خود تقسیم کرد و مابقی را در مجمع فوق‌العاده بابت توسعه زیرساخت‌های فنی جهت ورود سهام عدالت صرف افزایش سرمایه کرد که به ازای هر ۳ سهم یک سهم جایزه داده خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ساعتی پیش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرابورس ایران برای تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود نقدی، انتخاب روزنامه رسمی و انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره برگزار شد.
 
همچنین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی، مجمع فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه تشکیل شد.
 
به گزارش فارس، ریاست مجمع عادی و فوق‌العاده را عسگری مارانی بر عهده داشت و با پیشنهاد هیأت مدیره مبنی بر تقسیم سود 20 تومانی موافقت شد.
 
براین اساس حق حضور اعضای هیأت مدیره حداکثر 2 جلسه در ماه از مبلغ 400 هزار تومان به 450 هزار تومان و پاداش هیأت مدیره از مبلغ 147 میلیون تومان به 161 میلیون تومان بابت 7 عضو هیأت مدیره در نظر گرفته شد و سهامداران به آن رأی مثبت دادند.
 
همچنین اعضای مجمع با افزایش سرمایه فرابورس ایران از مبلغ 30 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان از محل سود تقسیم نشده موافقت کردند.
 
در این جلسه عسگری مارانی اعلام کرد که این میزان افزایش سرمایه بابت توسعه زیرساختهای فنی و آی‌تی در نظر گرفته شده که با توجه به ورود حجم عظیمی از سهام عدالت باید بسترهای لازم فراهم شود.
 
براساس این گزارش، روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه رسمی فرابورس ایران انتخاب شد.
 
همچنین 10 شرکت حقوقی از جمله بورس اوراق بهادار تهران، مرکز مالی ایران، سپرده‌گذاری مرکزی، گروه مالی ملت، سرمایه گذاری سهام عدالت، گروه مالی ملت، سرمایه‌گذاری امید، اروند و برخی دیگر از حقوقی‌ها برای عضویت در هیأت مدیره 7 نفره فرابورس اعلام کاندیداتوری کردند.
 
این انتخابات هم‌اکنون در حال برگزاری است و هنوز نتیجه آن اعلام نشده است و به محض اعلام متعاقباً منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *