دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

وزیر کشور: فعالیت گشت ارشاد ادامه دارد

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 361071
وزیر کشور گفت: در شصت و نهمین نشست شورای اجتماعی وزارت کشور، بر مقوله عفاف و حجاب تاکید شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عبدالرضا رحمانی فضلی" در شصت و نهمین نشست شورای اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شد، درباره محتوای جلسه که با حضور برخی مسئولان کشور دنبال شد، اظهار داشت: جلسه شورای اجتماعی براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی حول مسائل اجتماعی و فرهنگی هریک ماه یکبار تشکیل جلسه داده می‌شود و ۲۴ دستگاه موظفند که وظایف خود را در حیطه مسئولیتشان در این ابعاد و حوزه‌ها به انجام برسانند.
 
وی افزود: موضوعات خاصی که قبلا بیان شده در جلسات مذکور در دستور کار قرار می‌دهیم و کارگروه‌های مربوطه بر روی آن کار و فعالیت می‌کنند که نهایتا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف، مصوباتی انجام می‌شود که برای همه لازم الاجرا است.
 
وزیر کشور به بررسی مقوله عفاف و حجاب در این جلسه اشاره و تصریح کرد: گزارش‌های مختلفی از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف ارائه شد و همچنین وزارت کشور به صورت مجزا گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف دیگر ارائه داد که همه به دنبال این موضوع هستند که با تمهیدات لازم در حفظ ارزش‌های دینی اخلاقی جامعه و برقراری امنیت فعال‌تر عمل کنیم.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: برخی اقدامات در این باره قطعا سلبی خواهد بود و نیروی انتظامی با هوشمندی، هدفدار و با روش‌های ایجابی مناسب که تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده، مقرر شده تا با شبکه‌های ابتذال و گروه‌هایی که به صورت سازماندهی شده در جهت خدشه دار کردن جامعه هستند، برخورد مناسب کند.
 
وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما، وزارت ارشاد و... مقرر شده که در خصوص ترویج اخلاق اسلامی، فرهنگ دینی و حجاب در جامعه فعالیت بیشتری انجام دهند.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: همچنین در جلسه شورای اجتماعی امروز وزارت کشور مقرر شده که بازرسانی از طرف شورای اجتماعی تعیین و به صورت ماهانه به تمامی دستگاه‌ها سر بزنند و موارد تعیین شده را به عنوان وظایف مورد بررسی قرار دهند که نهایتا این گزارش‌ها به شورای اجتماعی ارسال و جهت پیگیری با فعالیت و جدیت بیشتری این مسیر را ادامه دهند تا دغدغه‌های موجود در جامعه مرتفع شود.
 
وزیر کشور ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد جامعه معتقد به اخلاق دینی، اعتقادات و حفظ کرامت‌های انسانی و دینی هستند و باید جامعه را در جهت تقویت این ارزش‌ها سوق دهیم.
 
رحمانی فضلی به نقش مردم در مقوله عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: مردم حول محور امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به فعالیت در این باره بپردازند و بنا به اعلام وزارت کشور اگر چنانچه در این زمینه سمن و NGOهایی تاسیس شود که به صورت سازماندهی شده متشکل و با رعایت قوانین و اخلاق عمومی مبتنی بر ارزش‌های دینی به امر به معروف و نهی از منکر به صورت نهادینه در جامعه بپردازند، قطعا حمایت خواهیم کرد.
 
وی درباره ادامه فعالیت گشت ارشاد گفت: این نیرو‌ها به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه باید با مواردی از آسیب‌های اجتماعی که برای عموم مردم ایجاد ناامنی ایجاد می‌کنند ،حتما برخورد کنند.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: تاکید نیروی انتظامی بر روی انجام فعالیت‌های ایجابی بوده و مراکز مددکاری و مشاوره‌ای را درون خود دارند که با بیش از سه چهارم مواردی که برخورد می‌کنند پرونده تشکیل نداده و با راهنمایی‌ها و ارشاد‌ها موضوعات را حل و فصل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کو گشت ارشاد؟ پس چرا ما نمی بینیم؟