يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۲
۵

واردات بنزین ۸ میلیون لیتر در روز شد

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 360002
درحالی واردات روزانه بنزین به هشت میلیون لیتر رسیده است که تاکنون مجلس مجوزی برای افزایش حجم واردات صادر نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برخلاف گفته عباس کاظمی؛ معاون وزیر نفت در امور پالایشی مبنی بر واردات روزانه ۵.۵ میلیون لیتر بنزین، از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه هشت میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است.

طبق آمار موجود در ۳۷ روز ابتدای سال ۱۳۹۳، به طور متوسط روزانه هفت میلیون و ۹۴۰ هزار لیتر بنزین به کشور وارد شده است.

میانگین واردات روزانه بنزین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ورود متوسط یک میلیون و ۸۴۰ هزار لیتر در روز بیش از شش درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش حجم واردات بنزین در حالیست که از یک سوی تاکنون مجلس شورای اسلامی مجوزی برای آن افزایش حجم واردات بنزین صادر نکرده اند و از سوی دیگر تولید بنزین از واحدهای پتروشیمی علی رغم اینکه برخی مدیران وزارت نفت مدعی آلاینده بودن آن هستند متوقف نشده است.

این شرایط در حالیست که هم اکنون مصرف بنزین کشور به علت افزایش قیمت بنزین کاهش چشمگیری داشته است به طوری که میانگین مصرف به حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

با توجه به این که تولید روزانه بنزین داخلی ۶۱ میلیون لیتر است، با تولید روزانه حدود ۵.۵ میلیون لیتر ریفرمیت در واحدهای پتروشیمی و هشت میلیون لیتر بنزین وارداتی حجم بنزین قابل عرضه در کشور به بیش از ۷۴ میلیون لیتر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به صادرات آلوده گی و سموم کشنده از محیط زندگیمان و واردات هوای سالم به ریه های انسانها هم اشاره فرمائید
اوج مدیریت دولت که دوباره ما را در برابر تحریمها شکننده میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز بهتره یه نگاه به آسمون بالا سرت هم بکنی تا تغییر کیفیت هوا رو احساس کنی. در ضمن چه کسی جوابگوی افرادی است که در یکی دو سال اخیر انواع بیماریهای ریوی و سرطانها رو گرفتن!
بی سواد از جای خاص پول بگیر
دوست گرانقدر پروژه الودگی بنزین از اساس سیاسی شایدم اقتصادی !! است دلیل پافشاری خانم ابتکار و وزیر محترم نفت بر الودگی بینزین تولید داخل را باید در منفعتهای بنزین وارداتی برای عده ای خاص جستجو کرد وگرنه تاحالا در تمام ازمایشهای رسمی هیچ دلیل علمی بر آلوددگی بنزینهای تولید داخل یافت نشده ضمنا" بنزین های تولیدی اصلا" به تهران فرستاده نشده و در همان جنوب کشور مصرف گردیده است (امیدوارم منتشر شود)
بوسجین
پس درد مسئولین این بود یارانه های مردم قطع شود و پول ان را بنزین با لیتری 3000توامان وارد کنند و به ماشین داران لیتری 1000 تومان بفروشند به بهانه الوده بودن بنزین داخلی که الودگی ان هم کمتر از بنزین داخلی نیست این چه تجارتی است حساب غضنفر است که روزی یک ریال می گرفت که سگ بکشد و روزی 2ریال به حمام می داد بابت تمیزی کجایی احمدی نزاد