دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱
۶

جزئیات طراحی هواپیمای ایرانی از زبان طراح

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 359885
مدیر طراحی هواپیمای مسافربری ۱۵۰ نفره با اعلام آخرین جزئیات از مراحل طراحی این هواپیما، از نحوه پرداخت دستمزد محققان و پژوهشگران این پروژه انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدعلی وزیری مدیر طراحی پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران درباره پیشرفت این پروژه ملی، گفت: هواپیما ابتدا باید طراحی شود و طراحی چندین مرحله دارد که مهمترین آن، مرحله اول آن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله هزار کتابچه باید بیرون بیاید و ۲ هزار نقشه از طراحی مورد نظر استخراج شود که در این پروژه حدود ۶۰۰ کتابچه و ۵۰۰ نقشه استخراج شده است.

وزیری درباره پیشرفت پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره، گفت: این پروژه پیشرفتی بالای ۵۰ درصد داشته و توانسته‌ایم این پروژه را با کمترین هزینه و در فقر و فلاکت پیش ببریم.

وی ضمن انتقاد از تاخیر در پرداخت دستمزد اساتید و دانشجویان و محققین درگیر این پروژه، گفت: دستمزد اسفند و فروردین همکاران ما تازه پرداخت شده است. دانشجویان و اساتید برتر ایران دانشجوهایی با معدل‌های بالا از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شریف و تهران هستند که با ما در این زمینه همکاری دارند و می‌توانستند مثل سایرین به خارج از کشور بروند، اما این کار را نکردند و اکنون در این پروژه همکاری می‌کنند و عمدتا خانواده نیز دارند و دستمزدهای خود را عمدتا با تاخیر دریافت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
این کجاش جزئیات هوپیمای 150 نفره بود؟!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا به جای پرداخت پولهای هنگفت به فوتبالیستها که جز اسراف سرمایه خاصیتی ندارد، برای تولید علم، هزینه کنید
امان از طاغوت
Italy
طراح هواپیمای 150 نفره؟ یه استاد دانشگاه با چار تا دانشجو؟!
پس به نظر شما کی باید کار طراحی را انجام دهد؟مکانیکی سر کوچه؟خب بنده ی خدا در همه ی کشورها کار طراحی را به دانشگاه می سپارند!در ضمن چند دانشگاه درگیر این کار هستند
mostafa
درود به شرف همتون
خدا خيرتون بده
ولي توضيحات شما كه راجع به طراحي هواپيما نبود
كلي هم نبود
چه برسه به جزئيات!!!
علي اكبر رضايي
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشكر از آقاي محمدعلي وزيري و همكارانشان و آرزوي توفيق براي ايشان بنده وقتي فرود اضطراري دو هواپيماي مسافري را كه مشكل چرخ داشتند از تلوزيون مشاهده كردم ايده ايي به نظرم رسيد كه اگر ما در چند فرودگاه كشور ارابه فرود داشته باشيم هواپيماها هنگام خطر و باز نشدن چرخهايشان مي توانند از اين ارابه ها براي فرود ايمن استفاده كنند .