دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۵
۵۴
نگاهی به ظرفیت مسئولان در مقابل نقدها؛

از خفقان دوره هاشمی و اتهام‌زنی دولت اصلاحات تا شمشیرکشی‌ احمدی‌نژادوروحانی‌و رویکردحذفی سیما

يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 359690
برنتافتن نقد در پایان فعالیت دولت نهم و با برکناری محمد حسین صفارهرندی از وزارت ارشاد بدلیل نقد دیدگاههای اسفندیار رحیم مشایی به اوج خود رسید .
از خفقان دوره هاشمی و اتهام‌زنی دولت اصلاحات تا شمشیرکشی‌ احمدی‌نژادوروحانی‌و رویکردحذفی سیما
گروه فرهنگی جهان نيوز: "نقد" لازمه رشد یک جامعه و ضامن سلامت حرکت آن جامعه به سمت اهداف خود است و البته در جامعه دینی ضرورت آن دو چندان می‌شود.

امام صادق(ع) درباره نقد می فرمایند: افرادی که وقتی عیوب آنها گفته می‌شود و با روی خوش استقبال می کنند و این عیوب‌ را به عنوان هدیه می پذیرند، در جامعه ما انگشت شمار هستند.

هرچه منصب سیاسی بالاتر ظرفیت نقد پایین تر


اما یکی از مهمترین مشکلات نقد در جامعه امروزی، پایین بودن ظرفیت پذیرش نقد است و عموما این اتفاق درباره برخی مسؤولان بیش از سایرین است! یا بهتر است به گونه ای دیگر عنوان کنیم که افراد در جامعه ما هر چه به مناصب سیاسی بالاتری می رسند، ظاهرا ظرفیت نقدپذیری آنها کمتر و کمتر می‌شود و برای خود مصونیت ویژه ای قائل هستند.

احضار مداوم مدیرمسئول نشریه صبح به دادگاه در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی

فضای نقد ظاهرا در هیچ دولتی آن جور که باید فراهم نبوده و دولتهای مختلف نقد را بر نمی تافتند.این مهم در دوران سازندگی در اوج قرار داشت بگونه ای که محسن رضایی در کتاب  «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی" درباره فضای نقد در زمان هاشمی رفسنجانی می نویسد: در دوره آقای هاشمی فضای سیاسی کشور بسته شد. فضای نقد و گفت‌وگو محدود شد تا جایی که رهبر انقلاب به دانشگاه تهران رفت و در جمع دانشجویان گفت: خدا نیامرزد کسانی را که می‌گویند دانشجو نباید سیاسی باشد.


نشریه "صبح" را باید یکی از قوی ترین نشریات اصولگرایی در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی دانست؛ برخی این نشریه را حتی از بهترین و قوی ترین نشریات منتشره در کشور می دانند. عملکرد صبح انقلابی و فساد ستیزانه بود؛ به گونه ای که این نشریه مسائل متعددی از فسادهای پنهان در دستگاه های کشور را در زمان خود افشا کرد. نصیری، مدیر مسئول صبح نیز بارها و بارها به خاطر این موارد به دادگاه رفت، اما کمتر باری بود که مدرکی در دفاع از خود نداشته باشد و یا حرف بدون سند زده باشد.


دولت آقای "هاشمی"دوازده شب آمدند و محله‌ ما را محاصره کردند و مرا برداشتند و بردند

مسعود ده نمکی درباره دوران بسته نقد در زمان هاشمی می گوید: آن موقعی که همه می‌گفتند مخالف «هاشمی» دشمن پیغمبر(ص) است و الان البته «هاشمی»‌کُشان باب شده، یادم هست در سال ۶۹ به خاطر وزارت ارشاد و نشریه فاراد و... جلوی «هاشمی» در نماز جمعه اعتراض کردم، دولت همین آقای «هاشمی» که دم از آزادی و ضدیت با سانسور می‌زند، دوازده شب آمدند و محله‌ ما را محاصره کردند و مرا برداشتند و بردند. که چه؟ در نماز جمعه شعار دادی! با تروریست‌ها این جوری رفتار نکردند که تو را بردارند ببرند و با لباس راه راه در همین موزه عبرت در زندان انفرادی هفت هشت ده روز نگه‌ات دارند. بعد هم دوربین‌ها را جلوی تو کار بگذارند و بگویند چرا این کار را کردی؟


افراطی نامیدن منتقدان در دولت اصلاحات

محمد خاتمی گرچه شعار آزادی بیان سر داد و استفاده های سیاسی بسیاری از آن برد اما در "عمل" ارزشی برای نظرات منتقدان پرشمار عملکرد دولتش قائل نشد؛ در واقع وی بهترین و راهگشاترین نقدها را نهایتا شایسته نقش بستن در مطبوعات و مطرح شدن در مجالس می دانست.

این رویه در میان اطرافیان وی که عمدتا از احزاب و گروه های تندرو بودند، شدت بیشتری داشت. اعضای احزاب مجاهدین و مشارکت، جبهه ملی و نهضت آزادی و... در حالت خوش بینانه اساسا نقدی را به رویکرد خود وارد نمی دانستند که درصدد شنیدن حرف های منتقدان باشد؛ واقعیت آشکار آن بود که آنان منتقدان عملکرد خود را افراطی می نامیدند و مواضعشان را افراطی گری.

اوج نقدناپذیری دولت نهم با برکناری صفارهرندی از وزارت ارشاد

برنتافتن نقد در پایان فعالیت دولت نهم و با برکناری محمدحسین صفارهرندی و پنج عضو دیگر کابینه بدلیل انتقاد از رویکرد اسفندیار رحیم مشایی به اوج خود رسید که این واکنشهای شدید تا پایان فعالیت دولت دهم و با برکناری مرضیه وحید دستجردی که به گفته وی برخی تاب و تحمل انتقادهایش نسبت به حوزه سلامت را نداشته اند پایان یافت. البته دولت احمدی نژاد در برکناری وزرا بدلیل انتقاد و اعتراض سهم بسزایی دارد. جدای از مرضیه وحید دستجردی و صفار هرندی، وزرایی همچون باقری لنکرانی، محسنی اژه ای و علی احمدی دلیل برکناری شان نه رئیس جمهور که ظاهرا انتقاد از مشایی مرد مورد اعتماد رئیس جمهور بود.

آن چنان که علی احمدی چند سال بعد از برکناری در سال ۹۲ در یک نشست خبری روایت خود از برکناری اش را این چنین بیان کرد: « زمانی که دولت نهم در حال پایان بود و می‌خواستند دولت دهم و کابینه‌اش را تشکیل بدهند، بین دو نماز به آقای احمدی‌نژاد گفتم بهتر است این افراد که گزینه فعلی دولت برای ریاست کاندیداتوری از جمله آنها بود در کابینه نباشد، چرا که هزینه‌هایی برای دولت ایجاد خواهد کرد اما بین دو نماز آقای احمدی‌نژاد پرسید، ذکرت را گفتی! گفتم بله، گفت شما دیگر در کابینه نباشید!»

شیوه ای که برای صفار هرندی هم تکرار شد. او در این باره می گوید:« دلیل اصلی بنده که در آن جلسه هیأت دولت به ماندن آقای مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور اعتراض کردیم، این بود که این کار مخالف نظر رهبری بوده و این جلسه مشروعیتی ندارد.» و بعد از این اعتراض بود که جای خود را در دولت از دست داد و برکنار شد.

در این میان چهره هایی مثل پرویز فتاح وزیر نیرو موفق دولت نهم، مسعود میرکاظمی وزیر نفت، مهرداد بذرپاش رئیس وقت سازمان ملی جوانان به دلیل مخالفت با مشایی یا اقدامات او، جایی در دولت دهم پیدا نکردند.

ماجرای بیسوادی منتقدان دولت یازدهم / سازندگان مستند "روحانی نیستم"در دادگاه

اما ظاهرا واکنش های اعجاب انگیز در مقابل نقدها فقط مرتبط با دولتهای قبل نبوده بلکه در دولت یازدهم هم ادامه داشته است. در این زمینه جدای از اینکه رئیس جمهور محترم منتقدان توافق نامه ژنو را بی سواد می خواند، این روزها مستندی درباره زندگی نامه سیاسی رئیس جمهور با عنوان "من روحانی هستم" پخش شده است که علیرغم حاشیه سازی های برخی اطرافیان دولت، خبرهای رسیده حکایت از پیگیری قضایی دولت علیه سازندگان این مستند دارد که گفته می شود بر اساس کتاب خاطرات دکتر روحانی و اقای هاشمی ساخته شده است!

وقتی رسانه های منتقد تعطیل می شوند/ واکنش وزیر به تعطیلی ها

برخورد دولت یازدهم با رسانه های منتقد نیز در دولت یازدهم قابل توجه است. با بالا گرفتن انتقادات از توافق نامه ژنو، برخورد با رسانه های منتقد این توافق نامه نیز روند جدی تری به خود گرفت. در جلسه مورخ ۱۷ دی ماه سال ۹۲ هیات نظارت بر مطبوعات حکم تعطیلی هفته نامه "یالثارات" را صادر کرد.

در همان جلسه نیز روزنامه وطن امروز به دلیل آنچه "نقض مصوبه شورای عالی امنیت ملی" عنوان شده بود، از این هیات تذکر گرفت و پرونده این روزنامه نیز به مراجع قضایی ارسال شد. روزنامه وطن امروز چندی قبل در گزارشی با عنوان "هولوکاست هسته ای" به انتقاد از توافق نامه ژنو پرداخته بود.

اما نکته قابل توجه نظر وزیر ارشاد دولت یازدهم در مورد توقیف هفته نامه یالثارات بود. علی جنتی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دولتی ایرنا در گفت و گویی با اشاره به توقیف این هفته نامه گفت: "آنچه که در چندین شماره اخیر این نشریه بررسی کردیم مشحون از نشر اکاذیب، توهین های بسیار بارز به رییس جمهوری، اعضای دولت و مقامات کشور است؛ در این نشریه نوعی لمپنیسم در بکارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می شود."

اما تقریبا یک ماه بعد و در روزهای پایانی سال ۹۲ خبر توقیف هفته نامه "۹ دی" مطرح شد. حمید رسایی نماینده مجلس و مدیرمسؤول "۹دی" با انتشار نامه هیات نظارت، از توقیف این نشریه خبر داد.

توقیف ۹ دی نیز از دید مدیرمسؤول آن نقد عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف به ویژه موضوع هسته ای بود. علی جنتی وزیر ارشاد در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۳ با حضور در جمع خبرنگاران از دلایل توقیف هفته نامه "۹ دی"سخن گفت. وی در این‌باره اظهار داشت: "با توجه به تذکرات متعددی که به هفته‌نامه "۹دی" در سال گذشته داده شد و مورد توجه قرار نگرفت، هیأت نظارت تصمیم به توقیف گرفته است."

سرایت کم تحملی مسؤولان از دولت به صدا و سیما

نکته قابل توجه این که کم تحملی و پایین بودن سعه صدر در مسؤولان فقط مختص به دولت نیست و مسؤولان کشور در سازمانها و نهادهای دیگر نیز همین رویه را دنبال می کنند. در همین رابطه خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که تهیه کننده برنامه "سمت خدا" که از برنامه های پرطرفدار و قوی دینی است بدلیل انتقاد این برنامه از تبلیغات چیپس و پفک و... در برنامه های کودک از سوی مسؤولان صدا و سیما مجبور به استعفای اجباری و یا به نوعی برکناری شده است!! اتفاقی که در نوع خود بی نظیر است و نشان از کم تحملی مسؤولان رسانه ملی دارد آن هم در شرایطی که رسانه ملی در حوزه نقد بایستی پیشتاز بقیه باشد.

متاسفانه در جامعه ما عرصه نقد به رسمیت شناخته نشده و نقدهایی هم که مطرح می شود معمولا با واکنشهای شدید و پتکی مسئولان مواجه می شود. این شیوه برخورد با منتقدان، راه را بر اصلاح نقدها و رفع نواقص آنها هم بسته است. در چنین شرایطی تنها راه موجود این است که مسئولان ارشد کشور با افزایش سعه صدر،‌ ظرفیت خود را در برابر انتقادات بالا ببرند تا مجموعه های تحت مدیریت آنان هم بهانه ای برای سرکوب منتقدان نداشته باشند؛ چنین رویدادی بی شک به حذف نقدهای نادرست و قرارگرفتن نقد در مسیر صحیح و سالم کمک خواهد کرد.

در همین رابطه، امیر مؤمنان علی(ع) به مالک اشتر و دیگر کارگزاران نظام اسلامی سفارش می کند که یاران خویش را از کسانی برگزینند که اهل تملق و چاپلوسی نباشند و با زبان تند و تلخ نقد و انتقاد، به آسیب شناسی کارها بپردازند تا امکان شناسایی و درمان درد و بیماری فراهم آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
Iran, Islamic Republic of
همشون هم ادعای دموکراسی دارن
مجید مجد
United States
نه به احمدی نژاد که با مشایی بود و اون قضایا نه به روحانی که با یونسی هست و این قضایا!
United States
به مشایی گفتن جریان انحرافی و اونقدر سر احمدی نزاد کوبیدن الان هیچ کس با یونسی کاری نداره عجب مسئولانی داریم ما
دورانیه دووورانیه دیگه کاریش نمی شه کرد
من
Iran, Islamic Republic of
هممون همین فکرو می کنیم آخرش به این نتیجه می رسیم ....
باید موقع رای گیری دقت بیشتری داشته باشیم
درود و سپاس بابت این مطلب
مهدی
عشقم فقط رهبرم
نقدپذیری در مقابل عموم مردم و نقدپذیری در مقابل اعضای هیئت دولت دو تا چیز کاملا جداست. اعضای هیئت دولت رو خودش انتخاب کرده و خودش هم برکنار کرد. اما احمدی نژاد در مقابل عموم مردم از نقدشدن ابایی نداشت شاید. کما اینکه در اواخر دوران مسئولیتش حتی در صدا و سیما و در گفتگو با مردم هم یه خبرنگار ازش به شدت انتقاد کرد و ایشون گفت این بیانیه رو فقط جلوی احمدی نژاد میتونید بخونید و بس! یادش بخیر.
اونایی هم که مطلعند من جمله وزرای برکنار شده می دانند که چرا حذف شدن حالا همه کاه کوزه ها باید سر احمدی نژاد بشکنه!!!! بگذار بشکند.
شکند اگرسبویی ... سر ساقس سلامت
Iran, Islamic Republic of
خفقان مچکریم
....
هاشمی از تو هم مچکریم
Iran, Islamic Republic of
هر چی باشه احمدی نژاد نقد پذیریش بیشتر بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا به رسمیت نشناختن مدیریت دولت از سوی صفار هرندی و برخورد با آنان معنایش تحمل نداشتن در مقابل انتقاد است؟؟ اینان در عینی که وزیر کابینه بودند می خواستند مدیریت دولت را تخطئه کنند کمااینکه الان هم حتی کیی ازآنان نمی پذیرد که بالاخره رئیس جمهور بوده است که رای مردم را آورده و او باید مدیریت کند نه وزرایی که حتی در دوران حضور خود در دولت یک بار هم از دولت و شخص رئیس دولت حمایت نمی کردند
سد مهدي
جهان نيوز بدور از از انصاف حرف ميزني ....
رضا
وقتی نامه رهبری در مورد استفاده نکردن از مشائی در پست معاون اولی وجود دارد دیگر جای اداره جلسه توسط مشائی بعنوان معاون اول رئیس جمهور وجود ندارد، باید پرسید چرا بقیه وزرا در آن جلسه سکوت کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
شمشیرکشی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بیچاره احمدی نژادچه شمشیری داشت که شمشیر کشی کند
United States
واقعا بیچاره احمد نزاد این قدر بهش توهین ناروا زدن دم نزد
نه داس و کمباین:)
به نظر من این مطلب سیاه نمایی است و یک طرفه به قاضی رفتن است، اگر پای حرف هر کدام از انها بشینید، توجیحات خودشون رو دارند که البته شاید بعضی از آنها قانع کننده باشد. مشکل اصلی این است که ما درست نقد کردن بلد نیستیم، نه وسط جمعیت شعار دادن روش درستی است و نه بین دو نماز و ... ، چیزی که ما نیاز داریم اخلاق نقد است ، اخلاق نقد
با شما موافقم ولی برخی کارها مثل عزل وزیر امورخارجه در یک کشور دیگر،مقابل رهبری ایستادن و خانه نشینی کردن و با قوه قضاییه و مجلس درافتادن ،نقدی است وارد که خیلی هم اخلاق نقد لازم ندارد چون بی نهایت واضح و مبرهن است
ح.ح
Iran, Islamic Republic of
جالبه که رئیس جمهور از یه طرف میگه ما رو نقد کنید و از طرف دیگه منتقدان دولت رو مشتی بی سواد خطاب میکنه. در جواب همه اینها فقط باید گفت روحانی مچکریم از این همه نقدپذیری!!!
و روحانی مچکریم از این همه غضنفرهایی که دور خودت جمع کردی که به دروازه خودی گل میزنند احمدی نژاد یکی دو تا غضنفر داشت و اینجا پر از غضنفرهایی هست که ....
Iran, Islamic Republic of
و شما اصولگرا ها هم این وسط سرتون بی کلاه موند.. ینی الان زدین به خط آخراااا :))
آدمیزاد
Colombia
هر وقت که سری به سایتهای اپوزیسیونی و یا اصلاحطلب بزنید از شدت دشنام و بیمنطقی و خشونت گفتاری و خود درست پنداری این گروه، سر گیجه میگیرید من خودم هر چند مذهبی نیستم اما دیده ام که اصولگرایان ادب و آزادمنشی بیشتری دارند و بحث و نقد با آنها امکانپذیر تر است و بازتاب همین نکته را در دولتهای اصلاحطلب و اصولگرا میبینیم.
داران-محمد
Iran, Islamic Republic of
قبلاگفتم باز هم میگم هرچند نمیذارین.اگه مدرکی علیه مشایی دارین چرا رو نمیکنین .احمدی نژادبا مشایی آری ،احمدی نژاد بی مشایی نه.
رضا
اينكه گفتيد:زمان هاشمى اوج خفقان سياسى بود قبول؛ اما اگر انصاف ميداشتيد ميگفتيد كه مسبب اونهمه خفقان يا لااقل شركاء اون وضعيت چه كسانى بودند! البته الآن خيلى جالبه كه شما ادعاى دموكراسى و آزادى بيان داريد
سيد
سلام جالب است مثل اينكه شما دلتان ميخواهد فقط انتقاد كنيد حال اين انتقاد بجا باشد يا خير ...!!به قول شما در زمان هاشمي و خاتمي آنها تحملشان به انتقاد كم بود لاكن اين مصاديقي كه براي كم تحملي احمدي ن‍ژاد آورديد ربطي به كم تحملي احمدي نژاد به انتقاد نداشت بلكه انتقاد به روش مديريت داشت!!!ضمنا با اين اظهارات تازه معلوم شد احمدي نژاد كساني را به كابينه آورد كه اهل انتقاد بودند ولي هاشمي و خاتمي افرادي را به كابينه مي آوردند كه بله قربان آنها بودند و به دليل انتقاد نكردن احتياجي به اخراج آنها نبود!!!!
دکتر علوی
United States
لطفا منتشر نمایید:
امروزه رسانه به عنوان اهرم کنترل کننده جامعه محسوب می‌شود و بر کسی پوشیده نیست که بدون ابزار قدرتمند رسانه‌ای، کشور نمی‌تواند به حیات سالم خود ادامه دهد. رسانه‌ها با توجه به ذائقه مخاطبان به آگاهی بخشی پرداخته و اگر نقدی هم از سوی اهالی رسانه صورت گیرد قطعا روند هدایتگرانه است و در این مسیر مسئولان را از بیراهه رفتن باز می‌دارد.
همچنان در دو ماده از فصل سوم قانون مطبوعات در ایران تصریح شده‌ است که «در ایران مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادهای سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسولان را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند و همچنین هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب و یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت ورزد.
از همان ابتدای شکل گیری دولت یازدهم رئیس جمهور در شعارهای خود نقد و نقادی از سوی رسانه‌ها را سبب کارآمدی دولت می‌دانست و در شعارهای خود روی این موضوع مانور می‌داد.
البته زمان کوتاهی از عمر دولت یازدهم نگذشت که شاهد اقدامات چکشی دولت تدبیر و امید نسبت به نقد رسانه‌های اصولگرا در کشور بودیم. که می توان گفت، این اقدام توهین به رئیس جمهور است چرا که ایشان در سخنان خود یکی از افتخارات دولت اعتدال را آزادی به ویژه در بعد رسانه‌ها بیان کردند.در اینصورت نشان می‌دهد مسئولان رده پایین دولت شعار رئیس جمهور را در دولت اعتدال برنمی تابند.
این روزها همه اصحاب رسانه شاهد نامهربانی‌های دولتمردان نسبت به رسانه‌های منتقد اصولگرایی هستند بطوری که نسبت به سالهای اخیر هر روز وقت خود را در دادگاه می‌گذرانند. عدم سعه صدر مسئولان دولت و تدبیر و امید در رابطه با رسانه‌های اصولگرا از سری اخباری است که همراه با تهدید، شکایت و فیلتر و توقیف شدن رسانه‌های منتقد دولت در سطح کشور و رسانه‌های بیگانه انعکاس می‌یابد.
چندی پیش نشریه 9 دی توقیف شده بود بحث فیلتر سایت جهان نیوز و توقیف یا لثارات را حتما شنیده اید، تهدید به شکایت و پیگیری قضائی سازندگان مستند "من روحانی هستم" و ضرب و شتم سردبیر مجموعه "دکتر سلام" اعمال نظرهای مشاوران دولت بر رسانه ملی بر سر موضوعات مختلف از دیگر فشارهای رسانه ای دولت روحانی نسبت به رسانه های ارزشی است چند روز گذشته نیز شاهد فیلتر شدن شبکه خبری دانا بودیم.
روندی که به نظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات حساس مجلس و خبرگان رهبری در سال 94 به مراتب بیشتر و شدیدتر خواهد شد.به نظر می رسد نگاه روحانی به رسانه های اصلاح طلب نگاه آزادی حداکثری و جناحی است اما برای رسانه های منتقد از سلاح "صدا خفه کن" دوران اقتدارگرائی هاشمی استفاده می کند و برخوردهای قضائی را در لیست پذیرایی از رسانه های اصولگرا قرار می دهد.
این چنین برخوردها ذهن هر خواننده ای را به سمت سخنان روحانی در مراسم تنفیذ و در اوان صدارتش بر کشور معطوف می کند که می گفت: "خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و بستن دهان منتقدان و رقیبان".! و این گونه برخوردهای سلبی آنهم از نوع قضائی خود گره های ذهنی زیادی را برای مردم و حتی حامیان وی ایجاد می کند.
روند تهدید و برخوردهای چکشی مسئولین دولت اعتدال با رسانه های اصولگرا ومنتقد در استان ها نیز دیده می شود که نمونه آن پرونده سازی برای فیلتر نمودن و شکایت از مدیر مسئول سایت بلاغ در مازندران به عنوان تنها پایگاه خبری منتقد دولت در مقابل ارتش رسانه ای حامی دولت در این استان را می توان اشاره کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران که به قول خودش روزنامه ها و رسانه های مازندران را مطالعه نمی کند نشان داد که نمی تواند تعامل مناسبی با رکن پنجم دموکراسی یعنی رسانه ایجاد کند این روزها خودش را به آب و آتش می زند تا دهان رسانه منتقد عملکرد نامناسب بدنه خود را ببندد و علنا رسانه ها را متهم به حاشیه سازی می کند!
البته این اقدام دولتمردان درسطح کشور و به تبع آن در استان ها نشان می‌دهد استراتژی دولتی‌ها در برابر نقد عملکردشان، تنها شکایت است.
شکایت به دادگاه از رسانه‌ها و مدیران مسئولان نه تنها درد دولت‌ها را دوا نمی‌کند بلکه نگاه خصمانه دولتمردان به رسانه‌ها اعتماد مردم به دولت را کم رنگ کرده و در مدت کوتاهی شاهد دست لرزه‌ها و کمرنگ شدن رنگ قلم نویسندگان و اهالی رسانه در نقد عملکرد‌ها خواهیم بود. به عبارتی می‌توان گفت با شکایت و برخورد با رسانه‌ها سیاست‌های مورد نظر دولت در فضایی بدون انتقاد عملیاتی می‌شود.
لازم است مسئولان دولت تدبیر و امید در این فضای غبار آلود سیاسی بدانند با دادگاهی، تهدید، فیلتر و توقیف کردن رسانه‌های منتقد ره به جایی نبرده و اگر چنین مسیری را برای تعامل با رسانه ها در نظر گرفتند، ره به ترکستان است.
دکتر مچکریم
متن خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
....
متاسفم که اسم خودتونم گذاشتین اصولگرا
خجالت نمی کشین احمدی نژاد رو در کنار بقیه گذاشتین؟
احمدی نژاد با شما چه کرده که اینقدر ازش عقده دارین آخه؟؟؟
لیاقت شما همین روحانیه
امیدوارم مجلس بعد هم دست اصلاح طلب ها بیفته تا بفهمین شما به اصطلاح اصولگراها با گفتمان انقلاب اسلامی از طریق عقده گشایی علیه احمدی نژاد چه کردین
....ن
حسینی
سلام
چون حالا اصولگرا هستند دیگه نباید اقای احمدی نژاد را نقد کنند ،، یادمون نمیاد با کسی عهد اخوت بسته باشیم که در اشتباهاتشون هم باهاشون شریک باشیم
اينكه امروز شاهد برخورد شديد و چوب و چماقي دولت انتقاد پذير واعتدال گراي تدبير واميد با رسانه هاي منتقد هستيم شايد ناشكري وكفران نعمت برخي از همين دوستان اصولگراي غير بصير بود....
جلال
Iran, Islamic Republic of
تو متاسف برای وطن فروشان فتنه 88 باش و از اصلاح طلبانی همچون خاتمی خائن بخواه خجالت
بکشند که داشتند ایران را تبدیل به مصر می کردند و از آشوب بوجود آمده می خواستند
به منافع کذایی و بی دینی خود برسند
بی خود خودتو فدای کسی نمی دانی چه خیانتی به مملکت کرده نکن
در ضمن نبین که خاتمی راهت برای خودش می چرخه
مجرم اصلی در فتنه 88 خود خاتمی....
homan
Iran, Islamic Republic of
بله همین طرز تفکر شما بود که با حمله به احمدی نژاد گل به دروازه خودتون زدین.احمدی نژاد که همه پست ها رو تا ابدارچی داده بود به شما ها.....
آره همه بدن فقط احمدي نژاد... خوبن
Iran, Islamic Republic of
من به اين جمله شما اعتقاد دارم
ali
Iran, Islamic Republic of
آزاد ترین دولت ومنطقی ترین دولت خاتمی بود......................................................
Iran, Islamic Republic of
خنده دار بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
غیر منطقی ترین دولت از نظر مردم انقلابی
... خاتمی حقه باز بود
و
مردمی ترین دولت ، دولت دکتر محموداحمدی نژاد
بود

خاتمی جز خیانت و وطن فروشی عرضه کار
دیگه ای را ندارد
بهاره
Iran, Islamic Republic of
اره خوب همه از بالا و پایین ازاد بودن!بعضی مردهای بی غیرت هم همینو می خوان
حسین روتن
Iran, Islamic Republic of
نه بابا بنی صدر چطوری بود اونم بگو مثل این بود یا این مثل اون بود؟
مردم
اگر می توانستند، صدا سیما رو هم تعطیل می کردند.
شما خفقان و اختناق در دوران 8ساله خود را فراموش کرده ايد- ....
مودی
Iran, Islamic Republic of
البته اینکه احمدی نژاد انتقاد از مشایی را بر نمیتافت موضوع کاملا درستی است اما فرق احمدی نژاد با سایر دولتها این بود که در خارج از دولت بسیار آزاد عمل کرد و سیل تهمت ها و تخریب ها و نقدها و ... علیه شخص رییس دولت حتی در حضور خود وی در بین دانشجویان به هیجچ عنوان قابل مقایسه با روسای جمهور دیگر نبود و نباید از حق گذشت که احمدی نژاد در این زمینه خویشتنداری بی سابقه ای از خود نشان داد...
محمد
Iran, Islamic Republic of
1 - هاشمی
هاشمی باید فرزندان متخلف خودرا به قانون تحویل دهد
2- خاتمی
خاتمی به عنوان فتنه گر و همکاری با سرویس های اطلاعاتی باید محاکمه و به مجازات برسد
3- احمدی نژاد
احمدی نژاد مردی سخت کوش و دلسوز مردم
او جهت موفقیت خود باید مشایی را کنار گذاشته
و به مردم و پیشرفت کشور توجه داشته باشد
4- روحانی
و اما جناب حسن روحانی که متاسفانه ...
Iran, Islamic Republic of
اگر انتفاد برای رضای خدا باشد تکلیف است ولی می بینیم که این گونه نیست و تا بشر تواصو بالحق وتواصو با صبر ندارد در خسران عظیم است .
اکبر
احسنت امیدوارم این انتقاد اینگونه باشد
به قول حاج محمود :

...
آب بريز قسمتي كه ميسوزه

سه نفر ديگر هم كه اصولاً اهميتي ندارند.
Iran, Islamic Republic of
هر دو جناح امتحانشان را در دموکراسی و احترام به نقادی و تحمل مخالف پس داده اند.هردو نمره پایینی دارند اما اصلاح طلبها هر چه بودند از شماها بهترند.
فقط احمدی نژاد
امان از زمان خفه بودن زمان هاشمی
عباس قاضی
معدل عملکرد احمدی نژاد از آقایان دیگری که نام برده شد خیلی بهتر میباشد.
اینو که می گی هرچه منصب بالاتره نقد پذیری کممتر رو خوب اومدی. شیطون منظورت کی بوده!