کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تذکر پایه‌گذاران تملق‌گویی مسئولان به صالحی‌امیری؛

مدح هاشمی؛ از رحیمی و احمدی‌نژاد تا یار روحانی

17 ارديبهشت 1393 ساعت 10:29

گرچه تذکر روزنامه جمهوری اسلامی درباره پرهیز از تملق گویی بجا و درست است اما به نظر می رسد مدیران این روزنامه فراموش کرده‌اند که خود از بنیانگذاران درخت "تملق‌گویی آقای هاشمی" بوده‌اند؛ درختی که هنوز کم و بیش میوه‌ می‌دهد!


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشت: رئیس کتابخانه ملی دیروز در اجلاس اصحاب فرهنگ که در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد گفت: وقتی قرار بود به این مراسم بیایم نمی‌دانستم وقتی قرار است آقای هاشمی به اینجا بیاید چه بگویم. صالحی امیری افزود: "اما سخن دکتر شریعتی به یادم افتاد که گفت: "فاطمه، فاطمه است" و من به یاد این جمله افتادم که "هاشمی، هاشمی است". قرار نبود در دولت اعتدال، باب تملق گوئی باز بماند آنهم در کتابخانه ملی و در جمع اصحاب فرهنگ و در سال فرهنگ!

به گزارش جهان، گرچه تذکر روزنامه جمهوری اسلامی درباره پرهیز از تملق گویی بجا و درست است اما به نظر می رسد مدیران این روزنامه فراموش کرده‌اند که خود از بنیانگذاران درخت "تملق‌گویی آقای هاشمی" بوده‌اند؛ درختی که هنوز کم و بیش میوه‌ می‌دهد!

تملق و تمجیدهای نابجای روزنامه جمهوری اسلامی به مدیریت مسیح مهاجری، از آقای هاشمی سابقه‌ای ده‌ها ساله دارد.

مدح و ستایش آقای هاشمی در دوران ریاست جمهوری وی تا جایی پیش رفت که چابلوسان اطراف ایشان،‌ جایی برای بیان کوچکترین انتقاد از عملکرد رئیس جمهور و دولتش را باقی نگذاشتند و او را تمجید پیامبرگونه می کردند.

وقتی هاشمی 'خفقان رسانه‌ای' زمان سازندگی را فراموش می‌کند
زمان هاشمی اگر کسی از فساد می‌نوشت، پدرش را درمی‌آوردند

این رویه اشتباه که بیشتر در میان نزدیکان آقای هاشمی جاری بود، با واکنش درخوری از سوی وی مواجه نشد و حتی به تدریج در میان مدیران و استانداران دولت هم سرایت پیدا کرد و تبدیل به ترفندی زشت برای ماندن در مقام یا گرفتن پست و امتیاز بالاتر شد.

وقتی رحیمی، هاشمی را یوسف انقلاب خواند

احمدی‌نژاد، مسئول‌ ستاد رفسنجانی: نام ‌هاشمی در تاریخ می‌درخشد!

بخش دیگری از این تملق گویی، دست بوسی و پابوسی آقای هاشمی بود که تا سال‌های اخیر هم ادامه یافته است.

تصویر متحرک از بوسه بر دستان هاشمی

گرچه ممکن است برخی دوستداران آقای هاشمی افراط در تمجید یا بوسیدن دست و پای وی را برای خود افتخارآمیز بدانند اما ضروری است که عقلای نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسانه‌های حامی خانواده ایشان از بیان انتقادات درستی که به عملکرد آقای هاشمی وارد است، ابا نکنند و یا دست کم انتقادات دلسوزانه را به گوش وی برسانند.

تمجید پیامبرگونه سایت هاشمی از وی!

البته این موضوع تنها مربوط به آقای هاشمی نیست و متاسفانه در میان بسیاری از بخش‌های مدیریتی شایع شده است.

همواره یکی از دلایل نقدناپذیری و خودبزرگ‌بینی مسئولان، وجود چابلوسان و متملقان در اطراف آنان بوده است که برای خوشامد رئیس، اجازه بیان یا رسیدن صدای هیچ نقدی به گوش او را نداده یا منتقدان را عده‌ای بی‌سواد و کم‌دان معرفی کرده‌اند.

آگاهی مسئولان از وجود و محتوای انتقادات دلسوزان کشور، هم از غرور و خودبینی آنان جلوگیری می کند و هم ممکن است درصدد رفع و اصلاح اشتباهات خود برآیند.


کد مطلب: 359026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/359026/مدح-هاشمی-رحیمی-احمدی-نژاد-یار-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com