چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲

دفاعیات وزیر نیرو، تلنگرخوبی به‌مجلس بود

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 358763
در ۲ سالی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گذشته است، متاسفانه میزان پرداختی از منابع هدفمندی به وزارت نیرو بسیار کم شده است. همین امر باعث شده در حال حاضر وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌ها مشکل داشته باشد به گونه‌ای که در افزایش ظرفیت نیروگاهی خلل ایجاد شده و احتمالا در تابستان ۹۳ و ۹۴ دچار خاموشی شویم.
به گزارش جهان به نقل از برق نیوز، دکتر امیری خامکانی رئیس میته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برق نیوز، گزارش دیروز وزیر نیرو در صحن علنی را مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت آب و برق کشور گفت: در حال حاضر با سرعت به سوی بحران آب در حال پیشروی هستیم و در وضعیت برق هم خوبی نداریم.

امیری خامکانی افزود: هشدارهای وزارت نیرو به مردم از تریبون مجلس کاملا ازم بود و به نظرم توانست تلنگر خوبی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه کلیت مسئولان نظام به حوزه نفت و گاز اهمیت بیشتری می دهند و به همین دلیل صنعت اب و برق کشور با کمبود توجه مواجه شده است.

وی افزود: وضعیت بحرانی آب و برق کشور محصول یک دوره زمانی کوچک نیست و باید دلیل وقوع آن را در بلندمدت دید.

دکتر امیری خامکانی با اشاره به فقدان مدیریت منابع آب در کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد متر مکعب از منابع آب قابل استفاده ما از مرزها خارج می شود و ما هیچ برنامه ای برای کنترل آنها نداریم.

وی افزود: به همین دلیل ما مجبوریم عمده آب شرب مورد نیاز خود را از سفره های زیرزمینی تامین کنیم که این خود باعث مشکلات زیست محیطی شده که ما را به بحران خاموش نزدیک کرده است.

رئیس کمیته برق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگوی خود با برق‌نیوز؛ با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر نیرو در صحن علنی مجلس تأکید کرد: در ۲ سالی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گذشته است، متاسفانه میزان پرداختی از منابع هدفمندی به وزارت نیرو بسیار کم شده است.

وی در پایان افزود: همین امر باعث شده در حال حاضر وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌ها مشکل داشته باشد به گونه‌ای که در افزایش ظرفیت نیروگاهی خلل ایجاد شده و احتمالا در تابستان ۹۳ و ۹۴ دچار خاموشی شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *