يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۷

استاد تار ایران چشم از جهان فروبست

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 358151
محمدرضا لطفی نوازنده صاحب نام موسیقی ایرانی بامداد روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت .
استاد تار ایران چشم از جهان فروبست
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری‌ها، این نوازنده و هنرمند صاحب نام موسیقی ایرانی که طی ماههای گذشته از بیماری سرطان رنج می برد، سرانجام بعد از مدت‌ها مبارزه با این بیماری بامداد روز جمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سن ۶۸ سالگی و در بیمارستان پارس دار فانی را وداع گفت.

وی چند صباحی است که به علت بیماری در بیمارستان بستری شده بود.

در یک ماه گذشته، بسیاری از مقامات سیاسی و فرهنگی کشور به عیادت این استاد موسیقی سنتی ایران رفته بودند از جمله، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار، محمدرضا لطفی را یکی از بهترین هنرمندان موسیقی کشور خواند که پیش و پس از انقلاب هنر موسیقی را ارتقا داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمتش کند
روحت شاد استاد
برای صدا و سیما بسیار بسیار متاسفم که استادان بزرگ موسیقی سنتی و اصیل ایرانی نظیر استاد لطفی را کنار زدند و در 99 درصد از برنامه های تولیدی،زنده، کودک و غیره فقط به موسیق بی محتوا و بی ارزش غربی(پـــــاپ) استفاده و دامن زد که نتیجه آن را در کودکان و جوانان خود شاهد هستیم.
خذلوند رحمتش کند
روحش شاد و یادش گرامی باد. ممنون از جهان که این خبر را کار کرد.
قیافش می خورد سنش بیشتر باشه
خدا بیامرزدش .

این مرد با اینکه در کشورهای اروپایی و امریکایی کنسرت های زیادی برگزار کرد اما هیچ گاه وطنش و انقلاب رو مثل بعضی ها به غربی ها نفروخت .

روحش شاد.
سعید
جواب دندان‌شکن آقای لطفی به شجریان بر سر مصاحبه‌های شجریان با BBC و قضایای فتنه88 ، غیرت انقلابی مرحوم لطفی را نشون میداد...

خدا رحمتش کنه....
باربد
ایران ای سرای امید
دیگر موسیقی ایران لطفی ندارد
چون
دیگر موسیقی ایران لطفی ندارد