سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۳
۵۳

اعمال شب‌اول ماه‌رجب/ لیله‌الرغائب را ازدست ندهید

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 357913
نسیم ماه رجب در فضای شهر می‌پیچد و بار دیگر ماه بزرگ خدا، نویدبخش فصل جدیدی از بندگی در درگاه عبودیت است، مؤمنان و عارفان که مد‌ت‌ها برای این ماه لحظه شماری می‌کردند اکنون مشتاقانه برای ورود به این ماه لحظه‌ شماری می‌کنند، چرا که ماه رجب «ماه أصَبّ» است و رحمت خدا در این ماه بر امت فرو مى‌ریزد.
اعمال شب‌اول ماه‌رجب/ لیله‌الرغائب را ازدست ندهید
به گزارش جهان، در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند :ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.

امام موسی کاظم(ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب‌المرجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.

برای این ماه خدا اعمال مختلفی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

*اعمال شب اول ماه رجب

از رسول خدا(ص) نقل شده است که به هنگام رؤیت هلال ماه رجب، این دعا را مى‌خواند:

اَللّـهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاْسْلامِ رَبّى وَرَبُّکَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ

خدایا این ماه را بر ما به امنیت و ایمان و سلامت و دین اسلام نو کن، پروردگار من و پروردگار تو (اى ماه) خداى عزوجل است و همچنین از آن حضرت نقل شده است که وقتى هلال ماه رجب را مى‌دید، مى‌فرمود:

اَللّـهُمَّ بارِکْ لَنا فى رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَى الصِّیامِ وَالْقِیامِ، وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَشَ

خدایا برکت ده بر ما در ماه رجب و شعبان و ما را به ماه رمضان برسان و کمکمان ده براى گرفتن روزه و شب زنده‌دارى و نگهدارى زبان و پوشیدن چشم و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگى و تشنگى قرار مده.

- غسل کردن: سیّد بن طاووس مى‌گوید در کتب «عبادات» روایتى از رسول خدا(ص) یافتم که آن حضرت فرمود: هر کس ماه رجب را درک کند و در اول، وسط و آخر آن، غسل کند همانند روزى که از مادر متولد شده، از گناهان خارج شود (و پاک شود(.

- زیارت امام حسین(ع) در این شب فضیلت بسیار دارد.

- بعد از نماز مغرب، ۲۰ رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و یک بار سوره «توحید» بخواند، رسول خدا(ص) در پاداش این عمل فرمود: هر کس چنین کند، به خدا سوگند خودش، خانواده‌اش، مالش و فرزندانش محفوظ بمانند و از عذاب قبر پناه داده شود... و در قیامت به سرعت از صراط بگذرد.

-بعد از نماز عشا، دو رکعت نماز به ‌جا آورد، در رکعت اول «حمد» و «الم نشرح» را یک مرتبه و سوره «توحید» را سه مرتبه بخواند و در رکعت دوم، سوره‌هاى «حمد»، «الم نشرح»، «توحید» و «معوّذتین» (سوره‌هاى ناس و فلق) را یک‌ بار بخواند و پس از سلام ۳۰ مرتبه بگوید: «لا اله الاّ الله» و ۳۰ مرتبه «صلوات» بفرستد، رسول اکرم(ص) فرمود: کسى که این عمل را انجام دهد، خداوند گناهانش را مى‌آمرزد و از گناه پاک مى‌شود.

- ۳۰ رکعت نماز بخواند، (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و یک مرتبه «کافرون» و سه مرتبه «توحید» را بخواند. در روایتى رسول خدا(ص) فرمود: هر مرد و زن مؤمنى چنین کند، خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ وى را مى‌آمرزد و تا سال بعد، خداوند نامش را در فهرست «نمازگزاران» مى‌نویسد و از نفاق پاک مى‌شود.

- احیاى شب اول ماه رجب: شیخ طوسى در «مصباح المتهجّد» از امام صادق(ع) از جدش از امیرمؤمنان على(ع) نقل کرده است که آن حضرت دوست داشت که در چهار شب از شب‌هاى سال، فارغ از هر چیز، به عبادت بپردازد شب اوّل ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان، در حدیثى دیگر، از امام صادق(ع) نقل شده است که «تا مى‌توانى بر احیاى شب‌هاى عید فطر، عید قربان و... شب اول رجب مراقبت کن.

- خواندن دعایى که از امام جواد(ع) نقل شده است که فرمود: مستحب است انسان، در شب اول رجب، با این کلمات، دعا کند: «اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ، وَاَنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء مُقْتَدِرٌ، وَاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ أَمْر یَکُونَ اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّد نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَى اللهِ رَبِّکَ وَرَبِّى لِیُنْجِحَ بِکَ طَلِبَتى«

*اعمال روز اول رجب

- روزه: روایت شده که حضرت نوح(علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود .

-غسل

-زیارت امام حسین(ع): از امام جعفر صادق(ع) روایت شده است که هر کس امام حسین(ع) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد.

*اعمال مشترک این ماه

این اعمال که مخصوص روز معینى نیست، بلکه در تمام ماه انجام مى‌شود، بسیار است؛ از جمله:

-در تمام ماه رجب، این دعا را بخواند: یا مَنْ یَمْلِکُ حَوآئِجَ السّآئِلینَ، ویَعْلَمُ ضَمیرَ الصّامِتینَ، لِکُلِّ مَسْئَلَة، مِنْکَ سَمْعٌ حاضِرٌ وَجَوابٌ عَتیدٌ، اللّـهُمَّ وَمَواعیدُکَ الصّادِقَةُ واَیادیکَ الفاضِلَةُ، وَرَحْمَتُکَ الواسِعَةُ فَاَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَآلِ محمد، واَنْ تَقْضِىَ حَوائِجى لِلدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ.

-همچنین رسول خدا(ص) فرمودند: هر کس در ماه رجب صد مرتبه بگوید «أَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذِی لا إلهَ إِلاّ هُوَ، وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» و در پایان صدقه‌اى بدهد، خداوند کارش را به رحمت و مغفرت پایان دهد و هر کس ۴۰۰ مرتبه آن را بگوید فضیلت شهیدان را دارد، همچنین ایشان فرمود: کسى که در ماه رجب هزار مرتبه «لا اِلهَ اِلاَّ اللّه» بگوید، خداوند براى او حسنات فراوانى مى‌نویسد.

در روایتى آمده است: «هر کس در ماه رجب، در وقت صبح، ۷۰ مرتبه و شبانگاه نیز ۷۰ مرتبه بگوید اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَأَتُوبُ اِلَیْهِ و پس از آن، دست‌ها را بلند کند و بگوید أَللّهُمَّ اغْفِرْلی وَ تُبْ عَلَىَّ اگر در همان ماه رجب بمیرد، خداوند از او راضى خواهد بود...».

-در طول این ماه هزار مرتبه بگوید »اَسْتَغْفِرُ اللّهَ ذَاالْجَلالِ وَالاْکْرامِ مِنْ جَمیعِ الذُّنُوبِ وَالاْثامِ» تا خداوند رحمان وى را بیامرزد.

-سیّد بن طاووس در «اقبال» فضیلت فراوانى براى خواندن سوره «توحید» در ماه رجب نقل کرده است. از جمله از رسول خدا(صلی الله علیه واله) روایت کرده است که هر کس با نیت پاک در ماه رجب، ۱۰ هزار مرتبه سوره «توحید» را بخواند، وارد عرصه قیامت شود در حالى که از گناه پاک باشد مانند روزى که از مادر متولد شده است و ۷۰ فرشته به استقبال او مى‌آیند و به وى بشارت بهشت را مى‌دهند، همچنین آن حضرت براى هزار بار خواندن سوره «توحید» در این ماه و حتى صد بار نیز پاداش زیادى ذکر کرد.

-در روایتى از رسول خدا (ص) نقل شده است که آن حضرت فرمود: «هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد و چهار رکعت نماز بگزارد(هر دو رکعت با یک سلام) و در رکعت اول صد مرتبه «آیة‌الکرسى» بخواند و در رکعت دوم دویست مرتبه «توحید»، پیش از مردن جاى خود را در بهشت مى‌بیند و یا دیگرى جاى او را ببیند (و براى او توصیف کند)«.

- دعایی را که از امام صادق(ع) روایت شده، خوانده شود: «خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَخَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَأَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَخَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ وَفَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَنَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ وَرِزْقُکَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصَاکَ وَحِلْمُکَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ نَاوَاکَ عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِیئِینَ وَسَبِیلُکَ الْإِبْقَاءُ عَلَى الْمُعْتَدِینَ اللَّهُمَّ فَاهْدِنِى هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَارْزُقْنِى اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ وَلا تَجْعَلْنِى مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ وَاغْفِرْلِى یَوْمَ الدِّینِ.

لیله الرغائب را از دست ندهید

همچنین درباره شب اول ماه رجب حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورا در حسینیه لباسفروش ها گفت:‌ شاید کسی که اهل فسق باشد کار خیری انجام بدهد مثلا مدرسه ای بسازد، بیمارستانی بسازد، ریشه این کار خیرش از این خانواده است. اگر این را بفهمد حتما عوض می شود، ماهیت کار خیر تحول بر انگیز است. ما انجام ندادیم که باید سعی کنیم انجام بدهیم. کار خیر اثر دارد چطور یک درهم یا برای زمان ما یک ریال صدقه برای رضای خدا اثر دارد کار خیر هم همین طور است. هرکسی که خیّر است ریشه اش از حی علی خیر العمل است، یعنی حضرت زهرا (س)، یا این قسمت زیارت عاشورا "یا خِیَرَةَ وَابْنَ خِیَرَتِهِ".

ماه رجب نزدیک است، قدم اول استغفار است که چند نوع فراز استغفار وارد شده است و قدم اول همه کارها است و "لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ" به طرق مختلف آمده است. قدم بعدی روزه داری است، مخصوصا روز اول خیلی مهم است که معلوم می شود شما اهل رجب هستید یا نه؟ امسال هم روز اول لیله الرغائب است و شبی است که تجلی لیله القدر را می بینید. اینطور نیست که یک شب جمعه بیایید دعای کمیل و یک "یا الله" بگویید و بروید! هرچه بنشینید لیله القدر را می بینید. لیله الرغائبی که سالهای گذشته درمسجدجمکران، مرحوم آرام زنده بود، حاج احمد زنده بود ،حاج عموی ما زنده بود خیلی ها از عشاق امام زمان (عج) بودند یادش بخیر. لیله الرغائب را از دست ندهید، اماکن زیارتی هر جا که میروید و هستید.

لیله الرغائب را از دست بدهید یک سال را از دست می دهید.اگردر لیله القدر شب اول را از دست بدهید شب دوم هست، شب دوم را از دست بدهید شب سوم هست،شب بیست و هفتم و شب عید هست یعنی فرصت هست. ولی در لیله الرغائب اینگونه نیست لحظاتش مهم است خواهش می کنم که حواستان باشد شبی است که می توانید ارتباط پیدا کنید با امام زمان (عج)،همه گیر ما همین است که بی آقا راه میریم، می خوریم، بی آقا زندگی می کنیم. می بینید امروز همه زندگی ها فرق کرده است ،همه به دنبال دنیایشان هستند اصلا توجه به امام زمان (عج) و"بِه یُمنِه رُزِقَ الوَری" نیست، روزانه ما خیلی غافلیم، خدا کند در غفلت نمیریم. طرف دارد می میرد ثانیه به ثانیه می گوید یا زهرا (س)، یا حسین (ع) در هر حالی که دارد جان میدهد ولی جان ما رادر غفلت و یک دفعه می گیرند و فرصت ما به پایان می رسد. لذا بعضی ها می گویند موت همگانی است ولی فوت فرق می کند. کمی حواستان را جمع کنید این مالی را که جمع کردید خمسش را بدهید، رد مظالمش را بدهید، صدقاتش را بدهید به شکل های مختلف.

گفت مکه برایم جور شد دیدم همسایه ام خیلی وضعش خراب است( مکه مستحب) پول را دادم به همسایه ام، به او گفتم به هرکسی آمد بگو رفته مکه، من در خانه می مانم .وقتی همه از حج برگشتند در خانه این بنده خدا را زدند و گفتند هر چه در مکه و مدینه به شما سلام کردیم حواست فقط به دعا بود، خودش فهمید خدا یکی را مامور کرده که آبرویش را حفظ کند. مکه ای خوب است که کاری بتوانید انجام بدهید. حالا طرف می گوید دفعه پنجاهم دارم میروم مکه،چقدر جوانان به گناه افتادند حالا تو مکه ات را برو!؟

یک قدم خیری بردارید تا زنده اید، چندین جوان بمرد و یکی پیر نشد. مراقب باشید تا می توانید کار خیر انجام دهید حتی به اندازه کم ولی برای خدا.

قرآن بخوانید، روزی یک جزء ،نهایتا نیم ساعت وقت می گیرد با قرآن آشنا شوید بگذارید پیدایمان کنند، ما غایبیم امام زمان(عج)حاضر است. قرآن خواندن، شما را کنار خیمه آقا می برد. ان شاء الله خدا خیر کثیرتان بدهد.
منبع: جام و عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
التماس دعا
رضا ملایی
Iran, Islamic Republic of
از خدا میخواهم به عزت این شب بزرگ همه کسانی که از یاد خدا غافلند به سمت خدا بیایند و دوست خدا باشند چون ماییم که به خدا نیازمندیم نه خدا!
خدایا گناهان همه بندگان را ببخش حتی اونایی که تو را نمی شناسند.
خدایا خواهش می کنم به عزت این شب گناهان من را هم ببخش چون غیر از دعا نمی دانم چطوری خودم را برای تو ببخشانم....
زهراجلایریjalayri azaliyajalayri@yahoo.com
مطالب بسیار کامل وجامع بود ودراین ش
ب حوایج وآرزوها موردتوجه واستفاده بنده قرارگرفت.التماس دعا

شايد نشود به گذشته بازگشت و يک آغاز زيبا ساخت ولي ميشود هم اکنون آغاز کرد و يک پايان زيبا ساخت
ارزو ميكنم خداوند هر انچه كه به مصلحت است به شما بدهد بيماران رأ شفا دهد سلامتي ،تندرستي به همه عطا كند براي همه ارزوي خير و بركت ميكنم شما هم مرا و خانوادهم رأ دعا كنيد بأشد كه قبول حق گردد أمين
انشالله حاجت روا شیم
کمیل د
ایشالا همه حاجتاشونو بگیرم من دلشکسته هم حاجتمو بگیرم واسم دعا کنید بدجور دلم شکسته
برای منم دعا کنید
Iran, Islamic Republic of
سرطانی هارو از یاد نبرید
خواهرزادم مریضه تو رو خدا دعاش کنید
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
الهم اشفع کل مر ضانا
زهرا
التماس دعا امیدوارم خدا از گناهامون بگذره و پاکمون کنه یا حق
علی
Iran, Islamic Republic of
با یک صلوات به پیشواز ماه رجب می رویم
سهم شما یک صلوات !
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد
shamim
خیلی خیلی التماس دعا
برای دخترم دعا کنید التماس دعا
دل شکسته
برای رها شدن از شر شیطان جوانان دعا کنید
فهیمه
سلام.انشاالله همه حاجت روا بشیم.
خواهش میکنم،تودعاهاتون برای رفع حاجت من و امثال منم دعا کنید...
جلیل
خدا حاجت رواتون کنه
منم از شما خواهر خوبم التماس دعا دارم
طلبه
باسلام....ازمطالب مستفیض شدیم...اجرتان بامولا مهدی عجل اللا فرجه الشریف
h_b
با تشکر التماس دعا
امير
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه مسامانان واقعي بيائيد توي اين ماه براي هم دعا کنيم براي مريض هاي اسلام انشاءاله همه حاجتشون رو از خدابگيرن التماس دعا
التماس دعای زیاد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله دعای همه قبول شه
مهدی
برا اینا که منفی دادن دعا کنین
زهرا
خدایا اراده ای قوی برای انجام کارهای خیر ودوری از گناه به ما عطا بفرما.....اللهم عجل لولیک الفرج...آمین
التماس دعا....
کارون خشک
از نوشته های شما استفاده کردیم/برادر وضع معیشت انقدر سخت شده که مردم ناچار به ارتکاب حرام میشوند.ایا وضع کشور و مدیریت ان برای شما عادی و خالی از نقص است؟...
خاطره
Iran, Islamic Republic of
التماس دعای فراوان امشب همه رو دعا کنید
زهرا
زندگیم داره از هم می پاشه خواهش می کنم دعا کنید همه چیز درست بشه. شوهرم آدم بد قلبیه خدا به همه مومنان و مومنات رحم کنه و با رحمش مدارا کند نه با قهرش
یک دوست
از خدا می خوام بهتون کمک کنه و حاجت روا بشید دوست عزیز
فروزان
United States
برای فرج اقا امام زمان دعا کنیم خواهش میکنم دعا کنید یه کار خوب پیدا کنم
یک دوست
ان شاالله
کنیز فاطمه زهرا(س)
United States
یا امام زمان برا دعا کن حاجتم روا بشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشکل همه حل می شه انشاالله
یاحق
United States
ای خدا مشکلم حل بشه
ناشناس
United States
یک هفته است که عروسیش میگذره دچار یه بیماری شده پاش سیاه شده دکترگفته باید قطع کنید تو رو خدا براش دعا کنید
وحید
من یه دوست دارم جانبازه پاهاش سیاه شد گفتن باید قطع بشه هر 2 هفته زالو انداخت به پاهاش هر پا حدودا 10 و هر روز 3 بار پاهاش رو با مخلوط یک استکان الکل + یک لگن آب ولرم شستوشو داد پاهاش کم کم به حات عادی برگشت و کامل خوب شد الان هم هر چند ماه یه بار زالو میندازه
ایشالا خدا شفا بده
سید عباس غفوری
Finland
بسم الله الرحمن الرحیم وبه نستعین
اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم اید قائدناالامام الخامنه ای
محسن
التماس دعا خير براي پسر منم دعا كنيد مريضه خدا همه مريضها رو به حق اين ماه عزيز شفابده الهي امين.
ZAHRA
سلام

ایشاا...هرچی که میخواین و به صلاحتونه رو به زودی به دست بیارین

واسه همتون دعا میکنم

شمام واسه من دعا کنین

صلوات

به امید حق
برا منم دعا کنین. التماس دعا
واسه دخترم دعاکنید
ممنون
یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک الهم عجل لولیک الفرج التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
محتاجیم به دعا
مجتبی آژیده
حضرت عشق بفرما که دلم خانه توست
سر عقل آمده هر بنده که دیوانه توست
خدای منو ببخش که بد بودوم
دوستت دارم خدایا
دستمونو بگیر و از یاران امام زمانم قرار بده
ستاره
االتماس دعا
جوان مملكت
خيلى ممنون اين نوشته بسيار خوب وغنى از معلومات است.
مریم
تو رو خدا هر کسی متن منو دید واسم دعا کنه من ام اس دارم خیلی درد میکشم
بنده یخدا
سلام
خیلی ممنونم
امیدوارم در این شب ها به یاد همه ی نیازمندان باشید
خدا به همراهتون
ناهید
مشکلی داریم غیرقابل حل که امیدوارم هیچ کسی به آن گرفتار نشود.تو را بخدا به خاطر آبرو و آینده
ی بچه هایم دعا کنید
غریب
نازنین زهرای ما همش ۵سالشه ٣شبه بیمارستانه حالش خوب نیست خیلی خیلی دعاش,کنید
Iran, Islamic Republic of
خدایا این بچه خردسال رو نجات بده
وحید
من برای همتون دعا می کنم دوستای عزیزم الان فرشته ها به حال ما آدما حسرت می خورن چون دارای اختیار هستیم و به خاطر علاقه به خدا به در خونش اومدیم اما فرشته ها حتی اگر عبادت کنن از اجبار و ماهیت آفرینششون هست پس به خود ببالید که انسانید و برای همه آدما از ازل تا ابد دعا کنید همه شما ها رو دوست دارم
ای دوستان ازتون خواهش میکنم برای منم دعا کنید تا خونه دار بشم اخه هرسال اواره بودن و خونه به دوشی با یه بچه کوچیک سخته التماس دعا دارم چون من رو سیاه وگنهکار دعام مستجاب نمیشه ای کاش خدا به دل بچه ام که معصوم است نگاه کنه