يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱۲
۳۰

تعویض لوگو؛ بزرگترین بهای توهین به مقدسات و دروغگویی!

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 356451
برخی ناظران سیاسی بر این باورند که طیف تندرو اصلاح طلب هر رسانه را با هدفی خاص تاسیس می کند که رساندن آن به توقیف هم ممکن است بخشی از آن هدف باشد؛ زیرا تعویض یک لوگو یا محل کار، بهای زیادی برای انتشار دروغ یا توهین نیست.
تعویض لوگو؛ بزرگترین بهای توهین به مقدسات و دروغگویی!
گروه سیاسی جهان نيوز: هفته نامه اصلاح طلب "صدا" به عضو حزب متبوع خود هم رحم نکرد. آنچنان که دفتر معاون اول رئیس جمهور گفته، این هفته نامه، مطالب کذبی را به اسحاق جهانگیری نسبت داده است.

به گفته دفتر جهانگیری، هفته نامه صدا، اطلاعات غلطی را درباره میزان بدهی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی، به معاون اول رئیس جمهور منتسب کرده؛ مطالبی که به نوشته "صدا" در جلسه جهانگیری با اعضای شورای مرکزی جدید و قدیم حزب کارگزاران در ۲۱ فروردین سال جاری در سعدآباد بیان شده است. بابک زنجانی متهم به سوءاستفاده از تحریم‌ها و نپرداختن بدهی خود به دولت است. وی سال گذشته پس از درخواست 12 نماینده مجلس توسط دستگاه قضایی دستگیر شد.

اما جهانگیری که خود از اعضای کهنه کار حزب سرمایه‌دار کارگزاران سازندگی، از حامیان هاشمی رفسنجانی، است تصور نمی‌کرد که روزی مجبور شود مطالب رسانه حزب متبوع خود را تکذیب کند.

عوامل هفته نامه «صدا» همان نیروهای روزنامه اصلاح طلب آسمان هستند که به همراه قوچانی به این هفته نامه آمده اند. آسمان اسفندماه سال ۹۲ و در پی نفی احکام اسلام(قصاص) توقیف شده بود. این روزنامه نوپا در شماره‌های آخر خود ابتدا با انتشار گزارشی صدای عضو اصلاح طلب شورای شهر را درآورد. فاطمه دانشور که از گزارش این روزنامه شوکه شده بود،‌ آن را دروغگو خواند و گفت: "من هیچ مصاحبه‌ای با روزنامه آسمان نداشته‌ام و خبرنگار این روزنامه در خانه بنده حضور نیافت."

هنوز این موضوع فروکش نکرده بود که آسمان در شماره ششم خود به حکم قرآنی قصاص هجمه کرد و توقیف را به جان خرید. گویا هزینه توقیف برای آنان تنها به اندازه عوض کردن لوگوی نشریه زحمت دارد؛ تغییر «آسمان» به «صدا».

برخی ناظران سیاسی بر این باورند که طیف تندروی اصلاح طلب، هر رسانه را با هدفی خاص تاسیس می کند که رساندن آن به توقیف هم ممکن است بخشی از آن هدف باشد؛ زیرا تعویض یک لوگو یا محل کار، بهای زیادی برای انتشار دروغ یا توهین نیست.

در واقع اگر شرایط اقتضاء کند، این طیف حتی از دروغ بستن به عضو حزب متبوع خود هم ابایی ندارند و آن را امری لازم می‌دانند. ماجرای هجمه سنگین به الهه راستگو، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نمونه ای از این نوع فشارهاست.


به نظر می رسد، دستگاه قضایی باید شیوه متفاوتی از برخورد با توهین‌کنندگان به مقدسات و انتشار بی‌مهابای اخبار کذب را در دستور کار قرار دهد. البته با هشدار اخیر آیت الله آملی لاریجانی امیدواری هایی به این موضوع ایجاد شده است.

رئیس قوه قضائیه روز سوم اردیبهشت ماه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با ایجاد هرگونه فضاسازی، نشر اکاذیب و اخلال در امنیت ملی با هدف احیای فتنه‌گری و فعال کردن فتنه‌گران در کشور خبر داد و گفت: دستگاه قضایی از این پس در برخوردهای عادلانه خود با فضاسازی‌های فتنه‌گرانه هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این از هوشمندی اصلاح طلبان است که دهها مجوز روزنامه و هفته نامه در جیب دارند و با بسته یا تعطیل شدن یکی دیگری را رو می کنند.
شمام یاد بگیرید.
یعنی می گی توهین و دروغگویی یاد بگیریم؟
عجبااا
خوبه جهانگیری اعتراف کرد که این روزنامه دروغگوست...آقای روحانی ! این همون روزنامه ای بود که شما اون رو حامی دولت راستگویان معرفی کرده بودید!!!!
Iran, Islamic Republic of
یاد روزنامه های زنجیره ای زمان خاتمی افتادم
روزنامه سلام رو بستن فرداش با اسم و لوگوی جدید منتشر شد! و توی صفحه اول عکس دست با علامت v پیروزی زد!!
دروغ سر منشا همه بدی هاست
اینو به اون مردی که رفته باید میگفتی
که این همه بدی به بار آورد
نه اینو به اون چاخان سوروسی می گیم !
Iran, Islamic Republic of
انها هوشمند نيستند ما بي عرضه هستيم
United States
زدی به هدف احسنت
فتنه گر مگه می شه هوشمند بشه
امید بذر هویت ماست
دمت گرم خودت اعتراف کردی
بی عرضه هستی
درود بر شما بی عرضه ها
جهل بذر هویت شماست
نه عزیز این کسی که نظر داده از خودتونه !
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
این از منافق بازی این ها است چون معرفت ندارند
علی
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا بی حیایی و بی پروا یی و دروغگویی شده هوشمندی!!!! اوا بلا بدور آخر زمانه دیگه جای همه چی عوض شده!!!
Netherlands
این علامت هوشمندی نیست بلکه قانون گریزی به اتکای قدرت اجرائی است.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
...همه انواع کذاب‌ها رشد خواهند کرد....

.... تا تهش رو بخونید
اينها ياد گرفتن نميخواد كه....
Iran, Islamic Republic of
خب اگر ما هم مثل شما عمل کنیم پس چه فرقی با شما داریم؟
نيرنگ فتنه گران .
اين اسمش هزارپاس نه هوشمندي جانم .
خداوند ریشه .... و خشک کنه انشالله
اشتباه منفی زدم
سرباز
.... افساد طلب . . .
کیهان بهترین تفسیر رو کرد....
United States
میگم هوشتون رو بکار بیندازید. اصلاح طلبان بلدند چطور از فرصت ها استفاده کنند اما شماها هرگز.
United States
دروغگو کم حافظه هم هست
karbala183
ما بیشتر به یک یا دو روزنا مه مثل کیهان و وطن امروز نیاز داریم در فضای رسانه ای روز کشور ...هم برای ترویج فرهنگ امام و رهبری چه برای مجلس چه ریاست جمهوری ...... تاثیر روزنامه از هفته نامه خیلی بیشتره
دیگه دوران روحانی مچکریمه دیگه!
سلام : بیایید برای خدا اینقدر به همدیگر حمله نکنیم ، و وحدت تمام مسئولین و حامعه را نصب العین خود قرار دهیم . بخدا مردم دیگر زیر این قیمت های سرسام آور دارند خرد می شوند . بهر حال رئیس جمهور انتخاب شده و تا چهار سال رئیس جمهور است ، باید کمکش کرد تا باری از از دوش مردم بردارد .
بيدار شو بيدار شو .
برو بابا توأم خوابي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
دارید.میسوزید ها.
آقاي جليلي وپايداري ها اين راهي كه مي روييد ....