شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

موتور تراکتور بايد دستکاري شود

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 356383
برنامه‌گذاري و سياست‌هاي کلي باشگاه تراکتورسازي در رسيدن به ليگ‌برتر و سپس ليگ قهرمانان آسيا ستودني بود و اين تيم پرطرفدار تبريزي پس از سال‌ها به ليگ‌برتر آمد تا غرور آذري‌زبان‌ها که جاي خالي تيم محبوبشان را در مسابقات ليگ‌برتر حس مي‌کردند، احيا شود.
به گزارش جهان به نقل از نود، برنامه‌گذاري و سياست‌هاي کلي باشگاه تراکتورسازي در رسيدن به ليگ‌برتر و سپس ليگ قهرمانان آسيا ستودني بود و اين تيم پرطرفدار تبريزي پس از سال‌ها به ليگ‌برتر آمد تا غرور آذري‌زبان‌ها که جاي خالي تيم محبوبشان را در مسابقات ليگ‌برتر حس مي‌کردند، احيا شود.

تبريزي‌ها خيلي زود با قلعه‌نوعي سهميه حضور در مسابقات‌آسيايي را گرفتند و با اينکه ژنرال بيش از ۲۰بار هم گفت، «به خاطر اين اتفاق بايد تبريزي‌ها مجسمه مرا بسازند» اما ساختار و تشکيلات باشگاه نشان داد آذري‌زبان‌ها پس از مدت‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا با اتحاد و يکدلي نماينده محبوب خود را حتي در سطوح بين‌المللي بکشند و اتفاقا تراکتورسازي امسال هم با شايستگي قهرمان جام حذفي کشور شد تا سهميه سومين حضور تيم در مسابقات قاره‌اي ok شود. اگر سياست‌هاي کلان باشگاه به خوبي پيش مي‌رفت تراکتور بايد در دومين تجربه آسيايي‌اش حداقل از گروه خود صعود مي‌کرد اما چنين نشد و بازيکنان تراکتور از تجربه فصل خود استفاده نکردند و خيلي راحت از مسابقات آسيايي حذف شدند و آرزوهاي هواداران را به باد دادند همانطور که موفقيت تراکتور براي آذري‌ها افتخار و غرور مي‌آفريند، شکست و حذف زودهنگام اين تيم محبوب نيز باعث سرخوردگي و تحقير طرفداران تراختور مي‌شود.



تقويت موتور

درست است که تراکتور در جاده‌هاي داخلي خوب مي‌راند و راه را براي مدعيان مي‌بندد اما براي جولان تراکتور در سطوح بين‌المللي بايد طرحي نو در انداخت و به وضعيت موجود راضي نشد. يعني چه که هر سال يک گروه دور تراکتور جمع شويم و يک مربي فقط استارت بزند و هيچ حرکتي نکنيم و با هم عکس يادگاري بگيريم و خيلي زود صداي تراکتور خاموش شود!؟

براي رسيدن به قله فوتبال آسيا بايد تراکتور بنزين‌سوز روانه بازار مسابقات آسيايي بکنيم و شايستگي‌هاي اين تيم باغيرت را در سطوح بين‌المللي هم نشان دهيم. اگر برنامه و سياست تراکتور فقط درجا زدن و حذف زودهنگام از مسابقات باشد، چطور مي‌توانيم دل‌مان را به آينده اين تيم خوش کنيم؟

مگر اين تيم محبوب چه چيزي از سپاهان کمتر دارد که به جام باشگاه‌هاي جهان هم راه يافت؟! بايد موتور تراکتورسازي دستکاري شود و مديران اين تيم نيز برنامه‌هاي جديد و مدرني را براي نتيجه‌گيري در عرصه‌هاي بين‌المللي تدارک ببينند.



به بومي‌ها اعتماد کن

اکنون تيمي چون گسترش به موقعيت ۵ سال قبل تراکتور رسيده است ومديران اين تيم بايد خيلي خوب و به موقع بنزين سبز جواني را به تيم تزريق کنند و با رفع برخي مشکلات حاشيه‌اي و مالي و با استفاده از نيروهاي بومي و متعصب صداي غرش تراکتور مدرن و به روز را به رقيبان نشان دهند. آنها نبايد مصداق آن مثل معروف «مرغ همسايه، غاز است» باشند و راه خوبي که تا فصل پيش آمده‌اند ادامه دهند و با برنامه‌ريزي و کمي نگاه کارشناسانه به سياست‌هاي کلي باشگاه تراکتور مي‌تواند در عرض ۵ يا ۱۰ سال قهرمان آسيا شود. کاري که ژاپني‌ها مي‌کنند و براي قهرماني در جام‌جهاني برنامه بلندمدت دارند. طبق برنامه‌ فدراسيون ژاپن فوتبال اين کشور بايد تا سال ۲۰۶۰ قهرمان جهان شود! اين برنامه‌اي است که ژاپني‌ها روي کاغذ براي آينده فوتبالشان نوشته‌اند و به احتمال بسيار زياد ژاپني‌ها خيلي زودتر از اينها مي‌توانند به هدف برسند و قهرمان جام جهاني شوند اما بايد از مسئولان تراکتور پرسيد آيا آنها هم روي کاغذ براي قهرماني تراکتور در آسيا برنامه‌ريزي کرده‌اند.



استعداد، پول و برنامه

فريب برخي اسم‌هاي غريبه را نخورند!

در مسابقات فصل ۸۱-۸۰ بود که تيم تراکتورسازي به مسابقات ليگ دسته اول سقوط کرد. پس از اين بود که ۸ سال طول کشيد تا نماينده خطه آذربايجان دوباره به جمع بزرگان ليگ‌برتر برگردد. تراکتوري که نماينده تمام آذري‌زبان‌هاي کشور است و هرجا که مي‌رود غريب و تنها نيست. تراکتوري که در سال‌هاي اخير و در پايتخت کشور در مصاف با استقلال و پرسپوليس پاي طرفداران زيادي را به ورزشگاه بزرگ آزادي باز کرد و در برخي ديدارها رکورد مي‌زد و تعداد هواداران آذري از تعداد هواداران ميزبان بيشتر مي‌شد. مديران فعلي تراکتور هم براي موقعيت تيم زحمت مي‌کشند اما تراکتور با اين امکانات و اين وضعيت فقط در سطح بومي و محلي حرف‌هايي براي گفتن خواهد داشت. حرف ما اين است تيمي که مي‌تواند در سطوح بين‌المللي استحقاق خود را به رخ بکشد چرا بايد در جا بزند و صاحب برنامه‌اي مدون نشود؟! تراکتور مي‌تواند با توجه به تيم‌هاي پايه‌اي تبريز و کشف بازيکنان مستعد اسکلت اصلي تيم‌ملي را تشکيل دهد و البته به مربياني اعتماد کنند که اهل جوانگرايي هستند و از شجاعت ميدان دادن به نسل تازه و بومي نمي‌هراسند. براي نيل به هدف بايد هيأت‌مديره تراکتور تقويت شود و مديران باتجربه‌تر و مدرن‌تر نيز بتوانند نظرات کارشناسي خود را به تيم تزريق کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *