يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۳

نقدی برکتاب ابتذال مرجعیت شیعه

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 356245
آنچه در این کتاب دیده میشود عقده وکینه پنهانی است،که نویسنده سعی میکند آنرا پنهان کند.
به گزارش جهان، وبلاگ "طاووس" نوشت:
اخیرا کتابی به نام ابتدال مرجعیت شیعه به قلم نویسنده معلوم الحال آقای محسن کدیور در فضای اینترنت منتشر شد که لزوم توجه و بیداری ملت ایران را برای مقابله با دشمنان شکست خورده وبرنامه های در دستور کار آنان را میطلبد. آنچه پیش رو دارید نقدی کلی بر کتاب مذکور است که در ۵نکته خدمتتان تقدیم میشود. و ان شا الله سعی بر این است نسخه کامل نقد و ابطال کتاب مذکور بزودی در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.
 
۱-برای کسی که خود را به عنوان مبلغ  و روحانی مکتب حقه تشیع معرفی میکند، بسیار جای تعجب و تاسف است در روزگاری که مکتب اهل بیت علیهم السلام مورد هجوم کفار و صهیونیسم و وهابیت خونخوار است ودر صدد کوچکترین بهانه برای ازبین بردن نام و مرام اهل بیت هستند دست به قلم برد و اوراقی را سیاه کند، که هر بیننده  نا آگاهی به محض دیدن عنوان آن ،شک و تردید در مورد مکتب تشیع و مدافعان اصلی آن یعنی مراجع تقلید در دل او ایجاد و باعث پیشبرد اهداف دشمنان مذکور شود و البته جای هیچ تردیدی را برای دوستداران قرآن و اهل بیت باقی نمی گذارد که عقده ها و کینه های نویسنده بیش از آنکه بخواهد یک نظام سیاسی و رهبری آن را مورد هدف قرار دهد مکتب حقه اهل البیت واسلام ناب را مورد هدف قرار داده است.
 
۲-متاسفانه آنچه در این کتاب دیده میشود عقده و کینه پنهانی است،که نویسنده سعی می کند آنرا پنهان کند اما در بسیاری از موارد شدت این حسادت و کینه نویسنده را آرام نگذاشته و آن را بروز داده است. از آنجا که نمی خواسته دیگران او را به عنوان یک شخص بددهن و رکیک گو بشناسند، در قالب الفاظی دوپهلو نیش خود را در کمال بی ادبی و نزاکت زده است.
 
۳-متاسفانه بر خلاف آنچه نویسنده در ابتدای کتاب ذکر کرده که ادله موافق ومخالف ادعای از قبل ثابت شده خودش را نقل و بررسی می کند ولی فقط به آنچه که موافق خواست ذهنی وادعای خودش بوده اعتنا کرده است و متاسفانه به ادله دیگران یا توجه کافی نکرده و یا با بی احترامی و تهمت زدن عبور کرده است.
 
۴-متاسفانه آنچه ایشان به عنوان پیش فرض در این به اصلاح تحقیق و واکاوی خود در نظر گرفته اند و هیچ دلیلی هم برآن اقامه نکردند، این است که مقام معظم رهبری را به گونه ای معرفی می کنند که به دنبال مرجعیت و تشنه این مقام بوده اند (ظاهرا این نکته به خاطر حسادت و کینه شخصی است که نویسنده به مقام ولایت فقیه و شخص آیت الله خامنه ای دارند) و متاسفانه ایشان خیل عظیم مسلمانان عاشق و بصیری که مکرر از مقام معظم رهبری درخواست رساله میکردند و ایشان را موظف به پذیرفتن این مسولیت خطیر می کردند ُنادیده گرفته اند.
 
۵-یکی از منابع اصلی حرفهای نویسنده استناد به سخنان استادش آقای منتظری است که متاسفانه هیچ بررسی در مورد آنها انجام نمی دهد و مثل وحی منزل می پذیرند که این یکی دیگر از نشانه ای بی انصافی یک نویسنده است.
قم المقدسه. کریمی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
بابا حداقل بدید یه آدم که نقد بلده بنویسه، این که نقد کتاب نیست، نقد شخص نویسنده است!
United States
جناب آقای کریمی نقد بسیار محکم مستدل وعالمانه ای کرده اید از زحمات ومشقات جنابعالی بسیار متشکریم
یک اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم بتوانیم این کتاب را بخوانیم تا یک نقد منصفانه را ارائه بدهیم.