شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

آخرین‌تلاش‌تراکتورسازی‌وسپاهان‌برای‌صعود

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 354932
نمایندگان کشورمان در اولین روز از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آخرین شانس‌شان برای صعود از گروه را امتحان می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا (سه‌شنبه) با برگزاری ۸ بازی در شرق و غرب قاره کهن آغاز خواهد شد که ۴ بازی از آنها در ۲ گروه C و D انجام می‌شود؛ جایی که سپاهان در خانه میزبان السد قطر است و تراکتورسازی به میهمانی الاتحاد عربستان می‌رود.

الاتحاد عربستان - تراکتورسازی تبریز ساعت ۲۲
جدول رده‌بندی گروه C لیگ قهرمانان آسیا:
۱- العین امارات ۷ امتیاز
۲- الاتحاد عربستان ۶ امتیاز
۳- تراکتورسازی ۵ امتیاز
۴- لخویای قطر ۴ امتیاز

قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی با شروع خوب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا همراه شد. برتری یک بر صفر مقابل الاتحاد عربستان با گل انصاری‌فرد، تراکتورسازان را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امیدوار کرد.

تساوی قابل قبول در خانه لخویای قطر هم بر امیدهای شاگردان تونی افزود اما شکست ناگهانی مقابل العین و تساوی خانگی مقابل این تیم اماراتی صعود را دور از دسترس تراکتورسازان کرد. حالا تقابل با الاتحاد مجالی است برای دسترسی دوباره به شانسی که هنوز به آنها چشمک می‌زند اما هر هفته از سوی آن کاسته می‌شود.

تراکتورسازی که با برتری ۳ بر یک مقابل استقلال و ایستادن بر سکوی ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر خود را آماده تقابل با یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال آسیا کرده در حالی عازم عربستان شده که بازیکنانی چون حامد لک، کریم انصاری‌فرد، مهدی کیانی و فرشاد احمدزاده را برای بازی سه‌شنبه شب در اختیار نخواهد داشت.

۲ بازیکن اولی را تعهد به تیم ملی از تراکتورسازی دور کرده و ۲ بازیکن دیگر یک جلسه تنبیه انضباطی خود را می‌گذارند. در غیاب آنها به ویژه ۳ بازیکن اولی که در فاز حمله و دفاع از مهره‌های تعیین‌کننده تونی اولیویرا هستند، تراکتورسازان قطعاً کاری دشوار خواهند داشت، دشوارتر از ۲ بازی قبلی مقابل العین که عایدی‌اش برای سرخپوشان تنها یک امتیاز بود.

بیراه نیست اگر بازی با الاتحاد را آخرین شانس تراکتورسازی برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بخوانیم. تراکتورسازی اگر در ورزشگاه ملک عبدالله مغلوب الاتحاد شود، این تیم را با فاصله‌ای ۴ امتیازی بالای سر خود می‌بیند. آن وقت العین با یک تساوی مقابل لخویای قطر ۸ امتیازی می‌شود و به علت عملکرد بهتر در بازی رودررو مقابل تراکتورسازی صعودش را قطعی می‌کند چرا که اگر تراکتورسازی در بازی آخر خود با هر نتیجه‌ای مقابل قهرمان لیگ ستارگان قطر پیروز شود، بیشتر از ۸ امتیاز نخواهد شد و این یعنی پایان کار نماینده آذربایجان در لیگ قهرمانان آسیا.

تراکتورسازان اگر می‌خواهند در لیگ قهرمانان ماندنی شوند باید و باید در این بازی پیروز شوند، چرا که تساوی برای آنها بیش از یک امتیاز ندارد و نمی‌تواند زمینه صعودشان در جدول را فراهم آورد. ایستادن در رده سوم گروهی که ۳ تیم آن عرب هستند، آن هم در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی یعنی خودکشی و تسلیم شدن برابر سرنوشت.

تونی و شاگردانش در ماموریت دشوار خود در عربستان چاره‌ای جز پیروزی ندارند و در این بین چشم امید تراکتورسازان در سخت‌ترین بازی فصل‌شان به اولیویرا است. او که یک فصل الاتحاد را در لیگ عربستان هدایت کرده قطعاً بیشتر از همه تراکتورسازی‌ها با این تیم آشناست و این شناخت حتی اگر اندک باشد، می‌تواند در بازی سه‌شنبه شب به کار بیاید.

سپاهان - السد قطر ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
جدول رده‌بندی گروه D لیگ قهرمانان آسیا:
۱- الاهلی امارات ۶ امتیاز
۲- الهلال عربستان ۵ امتیاز
۳- السد قطر ۵ امتیاز
۴- سپاهان ۴ امتیاز

جدول گروه D لیگ قهرمانان گویای همه چیز است. کار سپاهان قعرنشین در گروهی که تمام تیم‌های حاضر در آن شانس صعود دارند، دشوار است، دشوارتر از تکاپوی این تیم برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۵ که زلاتکو و شاگردانش برای رسیدن به آن فقط یک گل کم آوردند.

کرانچار که می‌گویند آخرین روزهایش را در جمع زردپوشان اصفهانی پشت سر می‌گذارد، در کشمکش باشگاهش با فدراسیون فوتبال برای دادن یا ندادن بازیکن به تیم ملی اضطراب تک تک امتیاز دیدار با السد در فولادشهر اصفهان را دارد، همان تیمی که در بازی رفت با نتیجه ۳ بر یک از سد سپاهان گذشت.

کرانچار می‌داند برای صعود سپاهان به مرحله بعدی تنها پیروزی بر السد کافی نیست و باید در هفته آخر از مرحله گروهی تیمش الهلال را هم شکست دهد یا حداقل در عربستان بازنده نباشد. به همین خاطر است که اصرار دارد بازیکنانش در اصفهان بمانند و به آفریقای جنوبی نروند. سپاهان کارش دشوار است و اگر ملی‌پوشانش را نداشته باشد، دشواری کارش دوچندان می‌شود، حتی در بازی خانگی مقابل السد.

برای کرانچار ۲ بازی آخر فصل که اولی‌اش در اصفهان برگزار می‌شود و آخرینش در عربستان حکم مرگ و زندگی را دارد. او می‌داند ناکامی در صعود به مرحله یک هشتم نهایی رنگ مهر ناکامی را روی کارنامه‌اش پررنگ‌تر می‌کند و خاطر مسئولان باشگاه اصفهانی را برای قطع همکاری با این مربی آسوده.

با این اوصاف او با بهترین شرایط تیمش را برای دیدار با السد تدارک می‌بیند. با این امید که در بازی سه‌شنبه شب برنده بازی سپاهان باشد و نتیجه دیدار الاهلی - الهلال به گونه‌ای رقم بخورد که زمینه صعود حداقل ۲ پله‌ای زردپوشان را در جدول فراهم آورد. باید منتظر ماند و دید در بازی سه‌شنبه اتفاقات به سود زلاتکو رقم می‌خورد یا اینکه بازهم ناکامی سهم او می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *