شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

حالا ديدي آقاي رويانيان؟

براي مديري که بدهي ۴۵ ميلياردي بر جاي گذاشت...
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 353230
خبر مهم قبل از تعطيلات نوروز اين بود: بدهي پرسپوليس بيش از ۷۰ ميليارد تومان اعلام شد که بيش از ۴۵ ميلياردش متعلق به دوره رويانيان است. تعطيلي نوروز و به تبع آن تعطيلي روزنامه‌ها سبب شد که به اين بحث زياد پرداخته نشود.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، در اين رابطه دو بحث وجود دارد.  بحث اول اين است که چقدر از اين ۴۵ ميليارد بدهي، تعهد وزارت ورزش بوده که پرداخته نشده به رويانيان؟

بحث دوم اين است که چرا اين بدهي به وجود آمده و اصالتا رويانيان براي اين باشگاه چه کرده است؟

سردار رفته است و ماموريت او در پرسپوليس تمام شده و به اين ترتيب ما هم به هيچ‌وجه قصد نداريم ايشان و زحماتش را تخطئه کنيم چرا که او زحمت خود را کشيد تنها مسئله اين است که او با اين فضا بيگانه بود و مسيرهاي درآمدزايي و نوع هزينه‌ها را نمي‌شناخت.

در واقع مقصر کساني بودند که او را به عنوان مدير پرسپوليس انتخاب کردند در حالي که پيش از اين ايشان با وجود خدمات بسيار در ستاد سوخت و پليس ۱۱۰، حتي يک تيم محلي و زمين خاکي را هم سرپرستي نکرده بود چه برسد به پرسپوليس!

بحث را دو گانه جلو مي‌بريم.

وزارت ورزش چرا به تعهدات خودش عمل نکرده است؟ چرا تعهداتش را اجرا نمي‌کند؟

مگر تيم متعلق به وزارت ورزش نبوده است؟

تنها چند ماه است که مي‌گويند وزارت حق پول خرج کردن در اين باشگاه‌ها را ندارد و بايد تيم را واگذار کند پيش از آن چطور؟ آيا وزارت به تعهدات خودش عمل کرده و اصالتا چگونه است که دولت در بخش‌هاي ديگر (صنعتي و نظامي) مي‌تواند تمام هزينه‌هاي سپاهان و ذوب‌آهن و فجر و تراکتورسازي و فولاد و سايپا و... را بدهد اما نمي‌تواند نصف هزينه‌هاي ساليانه (۵۰ درصد) پرسپوليس يا استقلال را بدهد؟

اين پرسش کم‌کم براي مردم در حال تبديل شدن به يک پرسش عجيب، بزرگ و بي‌جواب است!

اصالتا اگر وزارت ورزش نمي‌تواند پرداخت خودش به عنوان مالک را بدهد چرا باشگاهداري مي‌کند؟ چرا

اين باشگاه‌ها را به بخش‌هاي صنعتي واگذار نمي‌کند؟ چرا؟

آيا بايد حتما اين دو باشگاه مردمي را نابود کنند بعد فکري به حال آنها کنند؟

دوباره به رويانيان مي‌رسيم.

سردار ۶۰ شرکت ثبت کرد! در دانمارک و بلژيک و چين و ماچين! همان موقع منتقدين گفتند و پرسيدند که اين شرکت‌ها عايدي‌اش چيست؟ و اصالتا در بلژيک و دانمارک قرار است چه کنند؟

رويانيان پاسخ داد: آن قضيه به تشخيص مديريت بازمي‌گردد!

حالا رويانيان بايد بيايد و تشخيص‌هايش را معني کند؟

دانشگاه پرسپوليس که بايد ۱۲۰۰ عضو مي‌گرفت تا سر پا بماند و هزينه‌زا نباشد با ۸۰۰ نفر عضو عملا ورشکسته است اما رويانيان مي‌گويد: چرا مي‌خواهند دانشگاه را تعطيل کنند؟

اين دانشگاه طي سال‌هاي بعد نخبه تحويل جامعه مي‌داد!

پرسپوليس اما يک باشگاه است باشگاه فرهنگي ورزشي! نه وزارت علوم. اگر اين کار بازدهي اقتصادي داشت عيبي که نداشت هيچ، حسن هم محسوب مي‌شد اما وقتي باري روي دوش پرسپوليس بيچاره است چرا بايد وجود داشته باشد؟

پرسش‌ها را از آقاي رويانيان ادامه مي‌دهيم:

تلويزيون پرسپوليس چه شد؟

طرح‌هاي اقتصادي کجاست؟

در واقع پرسپوليس آزمايشگاه بود؟ پاسخ هم نداشت؟

چشم‌بندي که نيست امروز علي پروين به دنبال اسپانسر مي‌گردد!

اگر قرار بود پولي از طرح‌هاي اقتصادي به سود پرسپوليس و به حساب اين باشگاه بيايد علي پروين اين همه دردسر نمي‌کشيد. به هر حال تکليف اين دو باشگاه همين است تا وقتي تکليف اين دو باشگاه معلوم نشود و تا زماني که وزارت تعهد خود را پرداخت نکند و به زور اين دو باشگاه را نگه دارند و تا زماني که مديران اين دو باشگاه نه از مسير تخصصي که با نگاه سياسي انتخاب شوند همين است که هست!

بهتر نمي‌شود، بدتر البته مي‌شود...

در عجبيم که در هر دو باشگاه علي فتح‌اله‌زاده‌ و علي پروين مي‌گويند باشگاه را بدون پول به ما بدهيد (با انتخاب اعضاي هيات مديره) ما آنها را مي‌گردانيم اما وزارت اصرار دارد که هيات مديره‌هاي کم‌کار خودش را در دست داشته باشد!

آخر قصه همين است.

نه راه خصوصي‌سازي را باز مي‌کنند و نه حاضرند اختيارات خودشان را تفويض کنند!

با اين مسيرها به اسکندر براي آتش زدن پرسپوليس نيازي نيست خودشان با اين مسيرهاي غلط اين باشگاه (و البته استقلال) را آتش خواهند زد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *