شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

قاره کهن به نهضت دوومیدانی نیاز دارد

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 353080
رییس قطری کنفدراسیون دوومیدانی آسیا تاکید کرد: قاره کهن به نهضت دوومیدانی نیاز دارد و ما در اندیشه برپایی این نهضت هستیم.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از منابع خبری عمان، «دحلان الحمد» روز شنبه اظهار کرد: دوومیدانی در قاره آسیا با مشکلات و معضلات بسیاری روبروست و برای حل این مشکلات به سال ها زمان نیاز است.

وی افزود: توسعه ورزش دوومیدانی، اولویت اصلی ما در کنفدراسیون قاره آسیا است و ما هم اکنون در حال بررسی راه های توسعه این ورزش در کشورهای آسیایی هستیم.

رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا با بیان اینکه این رشته ورزشی در قاره کهن به برپایی یک نهضت نیاز دارد، تصریح کرد: دوومیدانی آسیا به برپایی یک نهضت نیاز دارد و ما باید نهضت دوومیدانی را در همه کشورهای آسیایی بوجود آوریم.

وی تاکید کرد: با بوجود آمدن این نهضت، قهرمانان آسیا شناسایی شده و پرورش می یابند و نظر من این است که ورزش دوومیدانی باید همواره از حمایت مالی و معنوی دولت ها برخوردار باشد.

دحلان الحمد ادامه داد: کشورهایی که می خواهند ورزش خود را زنده نگه دارند، باید به دوومیدانی توجه کنند زیرا این ورزش برای کشورها، ورزش اول قهرمان پروری است.

وی افزود: هدف اصلی من این است تا دولت ها را به حمایت از ورزش دوومیدانی تشویق کنم و تا جایی که بتوانم سعی می کنم به پرورش قهرمانان در سطح قاره ای و جهانی کمک کنم.

رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا در عین حال تصریح کرد: می دانم که برخی از کشورهای آسیایی از امکانات محدودی برخوردارند اما ما در کنفدراسیون دوومیدانی آسیا سعی می کنیم برنامه هایی را برای حمایت معنوی و فنی این کشورها تدارک ببینیم و این برنامه ها را در حاشیه مسابقات آسیایی که سال ۲۰۱۵ در چین برگزار می شود، مطرح کنیم.

وی افزود: هیات رییسه کنفدراسیون دوومیدانی آسیا توافق کرد قبل از شروع مسابقات آسیایی، ورزشکاران کشورهایی همچون

میانمار (برمه)، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، عراق، یمن، لائوس و کامبوج که برای تمرین کردن مشکل دارند را در یک کشور آسیایی گردآوری کرده و برای آنها مربیانی در نظر بگیریم تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند.

رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا اظهار کرد: در این خصوص با فدراسیون دوومیدانی کره جنوبی به توافق رسیده ایم و قرار است این فدراسیون، کشورهای ضعیف را از لحاظ فنی کمک کند.

وی در باره وضعیت مالی کنفدراسیون دوومیدانی آسیا نیز گفت: این کنفدراسیون از کمبود منابع مالی رنج می برد و این کنفدراسیون در مقایسه با کنفدراسیون های دیگر آسیا با محدودیت شدید مالی مواجه است در حالی که قوانین این کنفدراسیون همانند سایر کنفدراسیون های آسیایی است.

وی با بیان اینکه کنفدراسیون دوومیدانی آسیا فقط به درآمد خود از طریق عایدات فدراسیون بین المللی دوومیدانی اکتفا کرده است، گفت: ما باید با شرکت های بازاریابی متخصص به صورت صحیح و اصولی قرارداد ببندیم تا با گذر از این مرحله، در آینده بتوانیم

فدراسیون های زیر مجموعه خود را نیز حمایت کنیم.

وی که در حاشیه مسابقات دوومیدانی کشورهای عربی حوزه حاشیه خلیج فارس که در قطر برگزار می شود، سخن می گفت، از کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین به دلیل شرکت نکردن در این مسابقات انتقاد کرد و گفت: این کشورها پیشتر گفته بودند سیاست را در ورزش دخالت نمی دهند اما رفتار آنها برخلاف ادعای آنهاست.

کشورهای عربستان سعودی، بحرین و امارات عربی متحده به دلیل مواضع قطر در ارتباط با مصر، با دوحه اختلاف دارند و سفرای خود را از این کشور فراخوانده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *