کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوابی که حضرت زهرا(س) پیش از شهادت دید

14 فروردين 1393 ساعت 10:07

در روزهاى آخر عمر خواب ديدم پدرم را و به او از دست امت شكايت كردم آن حضرت به من فرمود: انك قادمة على عن قريب (۱) تو به زودى به سوى من مي‌آيى.


به گزارش جهان به نقل از سایت شهید آوینی، از آن حضرت زهرا(س) نقل كرده‌‏اند كه در روزهاى آخر عمر خواب ديدم پدرم را و به او از دست امت شكايت كردم آن حضرت به من فرمود: انك قادمة على عن قريب (۱) تو به زودى به سوى من مي‌آيى.

بار ديگر خواب مي‌‏بيند ملائكه بسيارى به زمين فرود مي‌‏آيند و دو فرشته جليل‏‌القدر پيشاپيش آنها است كه او را به آسمانها بردند و قصرهاى عاليه بهشتى را به او نشان دادند و باغها و بستانهاى فردوس اعلا را به او نمودند... مي‌‏پرسد كه اين كاخ‏هاى عالى از آن كيست؟

مي‌گويند: اينجا فردوس اعلا است كه آخرين درجه بهشت است و اين همان نهر كوثر است كه متعلق به شما است. آن سيده بزرگوار مي‌‏پرسد: اين ابى؟ پدرم كجا است؟ گفتند: هم‏ اكنون وارد مي‌شود و همان لحظه مي‌‏فرمايد كه پدرم وارد شد و مرا در آغوش گرفت و پيشانى مرا بوسيد و فرمود: فرزند دلبندم ديدى آنچه خدا وعده فرموده بود؟ اين همان وعده الهى است اين كاخ منزل تو و شوهرت و فرزندان شما است و اين جايگاه متعلق به دوستان شما است از خواب بيدار شد و رؤياى شيرين خود را به حضرت اميرالمؤمنين عليه‏‌السلام نقل كرد، مولاى متقيان عليه‏‌السلام دانست كه به زودى همسرش از دستش خواهد رفت و به بهشت اعلا منتقل خواهد شد. پس از ديدن اين خواب بود كه مكرر اين دعا را مي‌خواند:

يا حى يا قيوم برحمتك استغيث فاغثنى اللهم زحزحنى عن النار و ادخلنى الجنة والحقنى بابى محمد صلى الله عليه و آله. (۲)

اى خداوند زنده و پاينده به رحمت تو پناه مي‌‏برم پس به فريادم برس بار خدايا مرا از آتش جهنم دور گردان و به بهشت وارد كن و مرا به پدرم حضرت محمد صلى الله عليه و آله ملحق گردان.

وقتى در همان حال حضرت على عليه‏‌السلام به بالينش آمد و به وى فرمود عافاك الله و ابقاك. اى دختر پيامبر خداوند تعالى تو را به سلامت و باقى نگه دارد. گفت يا اباالحسن به زودى پدرم را ملاقات نموده و به او ملحق مي‌شوم.

پی نوشتها

۱ـ الصديقة للعلامة المقرم/ ۱۰۵
۲ـ دلايل الامامه طبرى ۴۶


کد مطلب: 352673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/352673/خوابی-حضرت-زهرا-س-پیش-شهادت-دید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com