پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

سوریه: ترکیه امنیت منطقه را تهدید می‌کند

پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 351803
وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این نهاد بین المللی خواستار منع فوری ترکیه از کمک به گروه‌های تروریستی شد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه العالم، در این نامه آمده است: گروه‌های تروریستی مسلح با حمایت ترکیه از منطقه اسکندرون به منطقه کسب در شمال سوریه حمله کردند، و سازمان ملل باید به تجاوزات و حمایت ترکیه از تروریست های فعال در سوریه هر چه زودتر پایان دهد .
 
وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: دولت سوریه در 3 سال گذشته دبیر کل سازمان ملل و رؤسای دوره‌ای شورای امنیت را از اقدامات ضد امنیتی دولت ترکیه در سوریه مطلع کرده است، و هم اکنون بار دیگر اعلام می‌کند که دولت ترکیه از ده‌ها هزار تروریست تکفیری در سوریه حمایت می‌کند، و در خاک خود به آنها پناه می‌دهد و از آنان حمایت مالی می کند.
 
در این نامه تأکید شده است: دولت ترکیه تاکنون در تضعیف سوریه ناکام مانده است و ارتش ترکیه اخیراً به دستور نخست وزیر این کشور آتش توپخانه خود را به سوی منطقه کسب سوریه و اطراف آن گشود که این تجاوز آشکار نه تنها امنیت سوریه بلکه همه منطقه را تهدید می کند.
 
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه از ابتدا تا ارسال این نامه‌ها در بحران سوریه به عنوان کشور عضو و مؤسس سازمان ملل نقش مخربی ایفا کرده است و از جبهه النصره که شورای امنیت آن را در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده است، علناً حمایت می کند .
 
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مدارک موجود نشان می دهد که اکثر اعضای گروه های تروریستی مهاجم به منطقه کسب، وابسته به جبهه النصره هستند و دولت ترکیه از این گروه ها برای حمله به کسب حمایت لجستیکی و نظامی کرده است .
 
در نامه های وزارت امور خارجه سوریه آمده است: اگر سازمان ملل مانع حمایت برنامه ریزی شده ترکیه از گروه های تروریستی فعال در سوریه نشود ، نه تنها سوریه بلکه دیگر کشورهای منطقه نیز گرفتار عواقب حمایت ترکیه از تروریست ها خواهند شد و تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه به بن بست خواهد رسید .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *