چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

در انتخاب‌همسر چه معیاری مناسب است؟

يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 351211
ازدواج مهمترین رویداد زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت افراد دارد. چراکه بسیاری از نیازهای عاطفی و جنسی را تأمین می‌کند و باعث آرامش روحی افراد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در عین اینکه نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس‌گونه عمل کرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است.
 
ابراهیمی مقدم دراین باره گفت: درست است که انتخاب همسر مسئله‌ای مهم و حساس است ولی درعین حال نباید زیاد وسواس به خرج داد هیچ کس صد درصد طبق معیارهایی که انسان نخست در نظر دارد آفریده نشده و پرورش نیافته است.
 
وی در خصوص معیارهای انتخاب همسر افزود: در صورتی که 70یا60 درصد از معیارهای خود را در کسی یافتند می‌توانید به همان اکتفا کنید و بیش از آن را با برنامه‌ای حساب شده و با اخلاق و رفتار صمیمانه بسازید ضمن آنکه سطح توقع خود را نباید خیلی بالا ببرید و باید بکوشید که خود نیز زوج باوفا و شایسته برای همسرتان باشید.
 
ابراهیمی مقدم تصریح کرد: مشورت با بزرگان فامیل و خانواده، بخصوص با پدر و مادر در این رابطه بسیار نافع است.
 
گفتنی است، با نگاهی به ازدواج‌های موفق دیگران و کشف رمز موفقیتهای آنها در این امر به تدریج ترس و وسواس از بین خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *