يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

سپ بلاتر و پلاتینی بازجویی شدند

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 351053
سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در رابطه با اعطای میزبانی مسابقات جام های جهانی 2018 و 2022 به دو کشور روسیه و قطر مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: این افراد جزء گروهی 13 نفره از 24 عضو کمیته اجرایی فیفا هستند که در رأی گیری برای انتخاب میزبان های این دو جام جهانی در دسامبر سال 2010، شرکت داشتند و همگی مورد بازجویی قرار گرفته اند.
 
از این تعداد برخی بازنشسته شده اند و برخی دیگر به دلیل نقض قوانین اخلاقی فیفا یا محروم هستند و یا به ناچار استعفا داده اند.
 
گفته می شود بازجویی های اخیر ارتباطی به تحقیقات روزنامه دیلی تلگراف در مورد محمد بن همام و جک وارنر از اعضای سابق کمیته اجرایی فیفا که به ارتشاء در جریان اعطای میزبانی به قطر متهم شده اند، ندارد.
 
میشل گارسیا وکیل آمریکایی و بازرس ارشدی که مسوولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد هم اکنون مشغول صحبت با اعضای کمیته اجرایی فیفا در سوییس است و احتمالا بعد از مسابقات جام جهانی 2014 برزیل، گزارش خود را منتشر خواهد کرد.
 
این در حالیست که کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر هرگونه تخلفی را در راستای دریافت امتیاز میزبانی این رقابت ها رد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *