پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۶
۸

عکس / حسین و بابا، هستند با هم

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 350466
با مشاهده این عکس، به یاد سرود خاطره انگیز "قصه بابا" افتادم که در سال ۱۳۶۵ برای نخستین بار در ایران تولید و پخش شد و به بخشی از تاریخ دهه ۶۰ تبدیل گردید.
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید، در روستای «خضر» در لبنان گرفته شده است و در آن دختر شهید «حسن عباس الاشعل» در کنار مزار پدرش دیده می شود. شهید «حسن عباس الاشعل» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بود که در تابستان سال ۱۳۹۲در دفاع از حرمِ حضرت "زینب کبری(س)" به شهادت رسید.

با مشاهده این عکس، به یاد سرود خاطره انگیز "قصه بابا" افتادم که در سال ۱۳۶۵ برای نخستین بار در ایران تولید و پخش شد و به بخشی از تاریخ دهه ۶۰ تبدیل گردید. و بیشتر یاد این بیت از آن سرود که:

مادر مخور غم، مگیر ماتم
حسین(ع) و بابا، هستند با هم

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد
شهدای مظلوم دفاع از حرم
مهدی
به والله درک این دختر کوچولو میسر نیست مرگ اینکه به زیباترین دختر شهید عالم یعنی حضرت رقیه ، معرفت داشته باشی .
این عکس آدمو بیچاره میکنه ، میسوزونه و خاکستر آدمو به باد میده .
نمیدونم .....زبان قصر است از بیان فقط باید به این عکس مات مات نگاه کنی .....هیچ راه دیگه ای نداری .....سلام بر تو و بابا حسن تو که چادر زیبا و کوچکت ریشه در سحر های شهر دمشق دارد و سحرهای شهر دمشق آنجا که طلایه دار گیسوی روی نیزه دختری کوچک ، شاید شبیه این دختر ، مدافع حریم عمه زینبش بود ....و ای کاش درکی بود تا دختران شهدا را درک می نمود ...
خدا لعنت کنه این تکفیری هارو
خدا حفظ کنه این بچه رو
درود بر شهیدان بزرگ
خدا این فرزند را در راه پدر حفظ کند
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
به یاد دختر سه ساله ابی عبدالله و مصیبت اهل بیت (ع)خداوند به دل داغدار این دختر صبر عنایت فرماید