شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تشکیل شورای عالی کار در سال ۹۳

يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 350229
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به توافق همه گروه‌های کارگری بر مصوبه دستمزد شورای عالی کار با توجه به شرایط کشور گفت: بنا به قول مسئولان وزارت کار جلسات شورای عالی کار در طول سال آینده برگزار می‌شود.
به گزارش جهان، ناصر برهانی در در گفت‌وگو با فارس، در مورد افزایش حقوق کارگران در سال آینده اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی این تصمیم گرفته شد و همه گروه‌های کارگری به این جمع بندی رسیدند که مصوبه شورای عالی کار شکل گرفت.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: در این جلسات نمایندگان دولت قول کاهش تورم و رکود را در سال آینده دادند که اگر این موضوع محقق شود،‌اشتغال هم رونق خواهد یافت.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید واردات قطع شده و به تولید داخل توجه بیشتری بشود.

برهانی در ادامه گفت: یکی از خواسته‌های ما تشکیل جلسات شورای عالی کار در طول سال برای بررسی مسائل مختلف این حوزه است که معاون وزیر هم قول تشکیل این جلسات در طول سال آینده را داده‌ا‌ند.

وی ضمن ابراز تشکر از کمک گروه دولت و خصوصاً وزیر تعاون، کار و رفاه برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران اضافه کرد: ما هم به طور متقابل به گفتار وزیر اعتماد کردیم و امیدواریم که سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه اقتصادی باشیم.

به گزارش فارس،‌ بر اساس مصوبه دو روز پیش شورای عالی کار،‌ حداقل دستمزد ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومانی امسال کارگران با ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ تومان افزایش در سال بعد به رقم ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومان خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *