يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ماجرای لگد کریمی و بازی کردن دایی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ از زبان برانکو

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 349244
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: بازیکنان مشکل اصلی تیم ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ بودند.
ماجرای لگد کریمی و بازی کردن دایی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ از زبان برانکو
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در مورد اینکه تیم ایران صعود آسانی به جام جهانی ۲۰۰۶ داشت، تصریح کرد: صعود خوبی داشتیم و با ژاپن بازی کردیم اما به هیچ عنوان بازی ساده‌ای نبود.

وی در مورد مصدومان تیم ایران در آن مسابقات یادآور شد: زندی، هاشمیان و بازیکنان دیگری مصدوم شدند، گل محمدی که در باشگاهش آسیب دیده بود، مدت طولانی طول کشید تا آماده شود این مشکل بزرگی در جام جهانی برای ما بود.

ایوانکوویچ در مورد نتایج خوب ایران در جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۴ تاکید کرد: عملکرد خوبی داشتیم. کره جنوبی تیم چهارم جام جهانی بود که ما در یک بازی خوب آنها را شکست دادیم. با ژاپن هم در ایران بازی کردیم و آنها را با ستارگانشان شکست دادیم.

وی در مورد بد بازی کردن ایران در جام جهانی اظهار داشت: مشکل این بود که تیم کاملی نداشتیم. مشکلات زیادی با بازیکنان داشتیم و زمان زیادی برای آمادگی صرف کردیم، زندی، هاشمیان و کریمی که مشکل زانو داشت مصدوم بودند. مهدوی کیا در هامبورگ بود و برایش مشکل ایجاد شد. زمان زیادی را آنجا از دست دادیم و به دلیل این مشکلات و حضور بازیکنان در باشگاه هایشان زمان زیادی برای آمادگی نداشتیم.

برانکو که میهمان تلفنی برنامه نود بود در مورد تاثیر اختلافات فدراسیون و سازمان تربیت بدنی در آستانه جام جهانی ۲۰۰۶ گفت: همه افرادی که آنجا بودند مسئول بودند اما مشکل اصلی بازیکنان بودند چراکه شرایط خوبی برای آماده سازی نداشتیم. مصدومیت زیاد بازیکنان و همکاری نکردن باشگاه‌ها در دادن بازیکنان از جمله این مشکلات بود.

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد لگد معروف کریمی گفت: من کریمی را درک می کنم همه از او توقع زیادی داشتند اما این بازیکن آسیب دیدگی شدیدی داشت و کار آسانی نیست که ظرف ۴ ماه برای این بازی های سنگین آماده شود. او باید تمرینات زیادی انجام می داد و خیلی غمگین و عصبانی بود که نمی تواند پتانسیل واقعی اش را نشان دهد.

برانکو در مورد استفاده از علی دایی با وجود انتقادات خاطرنشان کرد: دایی یکی از بزرگترین بازیکنان ایران و بهترین گلزن تیم های ملی در دنیاست. دایی آن موقع در شرایط خوبی بود. فکر می کردیم به دلیل قد بلند نبودن سایر تیم ها در جام جهانی دایی می تواند به ما کمک کند. او می توانست از قابلیت هایش استفاده کند. ما می دانستیم که این آخرین جام جهانی برای علی دایی است و ما می خواستیم در بهترین رقابت ها او فوتبالش را به پایان برساند.

وی در مورد بالا بودن سطح انتظارات از تیم ملی تصریح کرد: من هم انتظارات زیادی داشتم. ما تیم خوبی را ساختیم. هیچکس نمی داند چه اتفاقی می افتد اما می توانید پرتغال را بدون رونالدو، دکو و فیگو تصور کنید؟ این نفرات از بهترین های دنیا در آن تیم بودند و ما هم مصدومان زیاد پیش بینی نشده ای داشتیم و آنها آمادگی بازی در جام جهانی را نداشتند.

برانکو در مورد نتایج تیم ایران در جام جهانی یادآور شد: مقابل مکزیک بازی خوبی انجام دادیم و به دلیل اشتباهاتمان ۲ گل خوردیم. پرتغال با سرمربی اش تیم خوبی بود و جام های مختلفی را برده بودند. نمی توانیم شکایتی برای باخت به این تیم داشته باشیم. بدشانس هم بودیم چراکه آنها یک پنالتی کسب کردند و دکو آن را گل کرد.

وی ادامه داد: مقابل آنگولا هم خوب بازی کردیم و چند فرصت هم داشتیم که می توانستیم برنده بازی شویم اما همانطور که گفتم مشکل اصلی ما در جام جهانی ۲۰۰۶ بازیکنان بودند.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره کت جادویی‌اش گفت: آن کت را من قبلا می پوشیدم. این مسائل بین مربیان مرسوم است و بعضی چیزها را فکر می کنیم که جادویی است و سعی می کنیم از آن استفاده کنیم.

وی با دفاع از عملکرد تیمش گفت: ما فوتبال مدرن بازی می کردیم و به همین دلیل گاهی ناچار هستید بعضی چیزها را ببازید. ما آن موقع سیستم خوبی را در ایران به کار بردیم.

ایوانکوویچ درباره پیشنهادات برای بازگشت به ایران تاکید کرد: من پیشنهاداتی برای بازگشت به ایران از باشگاه های ایرانی داشتم.

برانکو در پاسخ به ادعای دایی که گفته بود در جام جهانی ۲۰۰۶ برخی بازیکنان در چشمانش نگاه می کردند و به او پاس نمی دادند، گفت: ما زمان محدودی داشتیم. علی دایی مهاجم بود و کریمی هم می توانست در این پست بازی کند. راه حل های زیادی بود که ما بتوانیم بازی ها را انجام دهیم بحث آن نبود که بازیکنان نخواهند به او کمک کنند ما راه حل های مختلفی را دنبال کردیم.

وی درباره پیگیری دیدارهای تیم ملی ایران گفت: من بعضی بازی ها را دنبال می کنم بازی با کویت را که یک بر یک شد را دیدم و بازی های ایران در جام ملت های آسیا را هم مشاهده کردم.

ایوانکوویچ در مورد رویارویی ایران و بوسنی در جام جهانی اظهار داشت: اول از همه باید بگویم این اولین جام بزرگی است که بوسنی در آن شرکت می کند. آنها بازیکنان خوبی دارند. تیم خوب و موفقی هستند که به راحتی بالا آمدند. مونته نگرو و بوسنی تیم های خوبی بودند و نزدیک به هم بازی می کردند. مهم این است که باید برابر آنها آماده باشید.

وی افزود: بوسنی تیم خوبی را ساخته است و می توانم بگویم بازی آسانی مقابل بوسنی نخواهید داشت.

برانکو در پایان گفت: زمان خیلی خوبی در ایران داشتم و ایران کشور دوم من است. روزهای خوبی در اینجا داشتم و مردم ایران را عاشقانه دوست دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *