يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تمایل اتحادیه‌اروپا برای افزا‌یش‌روابط با ایران‌

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 349171
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه ‌اروپا واقعا تمایل دارد که با ایران در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی ارتباط داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رسول زرگرپور با بیان اینکه سفر به ایران فرصتی را برای من ایجاد کرد که از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم و با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوم، افزود: مسئولان اروپایی که از این شهر دیدن کرده بودند، اصفهان را واقعا استثنایی برشمردند و تاکید کردند که حتما از این شهر دیدن کنم.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و سفرهای اخیر اروپاییان به کشور ایران گفت: ‌این مذاکرات و این سفرها علامت و سیگنالی است که به ایران فرستاده می‌شود که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، پیشرفت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روابط ایران و اروپا در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد و افزود: اتحادیه ‌اروپا واقعا تمایل دارد که با ایران در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی ارتباط داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید بدانیم که هر مذاکره‌ای نیاز به مصالحه دارد و ابتدا باید مصالحه‌ای بین طرفین صورت گیرد.

اشتون ادامه داد: این مصالحه نیازمند انتخاب‌های مهم است و این انتخاب‌ها برای طرفین سخت است و ما امروز در مرحله این انتخاب‌های سخت قرار داریم.

وی ضمن تمجید از اطلاعات دقیق هسته‌ای دکتر رسول زرگرپور، عنوان کرد: باید دنبال کنیم که شما را به تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات اضافه کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان با مهر اصالت یونسکو بسیار حائز اهمیت است، افزود: اصفهان با داشتن جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی، فوق‌العاده قابل توجه است، اما این استان احتمالا با چالش هایی نیز روبه‌رو است.

وی نگهداری و بازسازی بناهای تاریخی اصفهان را یکی از این چالش‌ها عنوان کرد و افزود: نگهداری این بناها با تاریخ کهن، کار بسیار مهمی است.

اشتون ضمن بیان بازدید خود از اماکن تاریخی شهر اصفهان گفت: در بازدید از میدان نقش جهان، با دانش آموزان زیادی روبه‌رو شدم و برایم جالب بود که آنها مرا می‌شناختند.

وی در پایان گفت: به احترام نوروز، مذاکرات این دوره یک روز قبل از عید نوروز به پایان خواهد رسید تا مقامات مذاکره کننده ایران برای این عید باستانی در ایران باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *