شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

پرونده بودجه ۹۳ بسته شد

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 347944
با تصویب چهار تبصره باقی مانده از بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران، پرونده لایحه بودجه شهرداری در سال ۹۳ بسته شد تا در سال آینده ملاک عمل شهرداری قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در جریان پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در شیفت بعدازظهر تبصره چهل و سوم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که بر اساس آن ایجاد هرگونه تعهدات مازاد بر اعتبارات بودجه و تبصره‌های سال ۱۳۹۳ ممنوع بوده و در حکم تصرف در اموال عمومی تلقی می‌شود.

در ادامه این جلسه، تبصره چهل و چهارم بودجه سال ۹۳ با تصویب اکثریت اعضا مورد تائید قرار گرفت. این تبصره، شهرداری تهران را موظف می‌کند در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقای سطح فرهنگ‌پذیری شهروندان تهرانی در قالب دستورالعمل مشخصی که به تائید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد سه درصد از اعتبارات در اختیارات معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری را در چارچوب وظایف هر یک از این مراکز مذکور در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط از طریق مراکز فوق هزینه نمایید.

در ادامه این جلسه تبصره چهل و پنجم لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که این تبصره نیز مورد تصویب قرار گرفت. در این تبصره شهرداری تهران موظف است دستورالعمل‌های مطالعات توجیهی، فنی، اجتماعی و زیست محیطی هر یک از پروژه‌های سرمایه‌ای که جزئی از موافقت‌نامه‌های متبادله با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری است را به تائید کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران برساند.

در ادامه آخرین تبصره بودجه سال ۹۳ شهرداری نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. بر اساس تبصره چهل و ششم برنامه‌های اجرایی، مبلغ یکصد میلیارد ریال مندرج در ردیف‌های مختلف بودجه جاری تحت عنوان «کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی» با تائید کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران تا پایان سال ۹۲ قابل اقدام خواهد بود.

در پایان این جلسه، احمد مسجدجامعی - رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاکید بر اتمام بحث‌های فراوان بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران، گفت: بحمدالله بودجه شهرداری پس از بحث‌های بسیار، امروز به پایان رسید و امیدواریم این بودجه ملاک عمل شهرداری تهران در سال آینده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در بودجه سال ۹۳ شهرداری به بحث حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی توجه ویژه‌ای شده است و در مورد اعتباری که دولت برای خرید وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی کرده، مقرر شد توسط شورای شهر پیگیری‌های لازم انجام شود تا این اقدام دولت برای توسعه مترو مورد استفاده شهر تهران قرار گیرد.

مسجدجامعی افزود: بحث سلامت یکی دیگر از موضوعاتی است که در تبصره‌های بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت نیز یکی از موضوعات اساسی در بحث بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران است، گفت: با توجه به اینکه بحث نظارت در ابعاد مختلف این بودجه مورد تاکید قرار گرفته، اظهارنظرهایی وجود داشت که شاید این نظارت مخل کار بشود. اما با پیش‌بینی‌های لازم، قطعا این نظارت از جهت مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز به طور خاص حساسیت‌های شورا در بودجه سال ۹۳ مد نظر قرار گرفته است.

مسجدجامعی در ادامه به طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان بهبودی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در زمان بررسی بودجه تنها طرح‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که دو فوریتی باشند، این طرح دو فوریتی شد و در غیر این صورت نیازی به دو فوریت این طرح نبود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: خیابان بهبودی با رای اعضای شورای شهر تهران تغییر نام داده شد و به نام یکی از افسران رشید نیروی هوایی که در جریان دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، تغییر نام پیدا کرد.

مسجدجامعی تاکید کرد: سرلشگر فدایار بهبودی از اهالی همان منطقه بهبودی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *