پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۱
۶۱

روزنامه شرق باز هم آمریکا را بزک کرد +عکس

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 347779
روزنامه اصلاح طلب شرق باز هم آمریکا را بزک کرد.
به گزارش جهان، این روزنامه عکس یک صفحه اول شماره امروز خود را به تصویری مثبت از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اختصاص داد.

علیرغم خط و نشانی که اوباما دیروز برای ایران کشید و تاکید وی مبنی بر اینکه 95 درصد تحریم ها علیه ایران پابرجاست، اما روزنامه شرق ترجیح داد تا باز هم نقش حامی و توجیه گر سیاست های ضد ایرانی ایالات متحده را ایفا کند.

این روزنامه با نادیده انگاشتن بخش اصلی سخنان ضد ایرانی اوباما تیتر «تلاش ناکام آیپک برای افزایش تحریم ضد ایرانی؛ اوباما: تحریم جدید، شلیک وسط اتاق مذاکره است» را برگزید. روزنامه شرق حتی رنگ لوگوی خود را نیز با عکس اوباما هماهنگ کرد.


شرق برای کمک به اثرگذاری تیتر خود عکسی را هم برگزیده که معنادار است. در این عکس اوباما تک و تنهاست و صندلی‌های اطراف وی خالی است؛‌ شاید به این معنا که اوباما برای دوستی و نزدیک شدن به ایران یک تنه مقابل مخالفان رابطه با ایران ایستاده و بسیاری از او دور شده‌اند و این جمهوری اسلامی است که دست رد به سینه او می زند؛ یک وارونه نمایی تمام عیار!

رییس جمهور آمریکا اخیراً در گفتگو با "بلومبرگ ویو" گفته بود: «ما خواهیم توانست از زورگویی آنها به همسایگانش جلوگیری کنیم. پس ما قطعا خواهیم توانست دیگر رفتارهای آنها را مدیریت و کنترل کنیم... به خاطر کاهش تدریجی محدود تحریم، اقتصادشان قدری در طی این شش تا یک سال بهبود یابد اما 95 درصد تحریمها باقی خواهد بود. در صورت شکست مذاکرات ما در موضعی قویتر بوده و به شرکایمان از جمله روسها و چینیها و دیگران خواهیم گفت که این ایران بوده که از مذاکره شانه خالی کرده و نه آمریکا و کنگره آن و تحریمهای جدیدش.»

گفتنی است چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم تبریز با انتقاد از برخی تلاش ها برای معرفی یک چهره غیرواقعی از امریکا به مردم، گفتند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.  حضرت آیت الله خامنه ای به سابقه سیاه دولت امریکا در مدت حداقل هشتاد سال اخیر اشاره کردند و افزودند: به راه انداختن جنگ های خونین و کشتار انسانهای بیگناه، حمایت از دیکتاتورهای ظالم در نقاط مختلف جهان، حمایت از تروریسم بین المللی، حمایت از تروریسم دولتی که مظهر آن رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار صهیونیستی است، حمله به عراق و کشتار حداقل دهها هزار نفر از مردم، حمله به افغانستان، راه اندازی شرکت های آدم کشی و ترور همچون بلک واتر و راه اندازی گروههای تندروی تکفیری و حمایت از آنها، بخشی از سیاهه اعمال امریکا است. ایشان تأکید کردند: چگونه می توان این چهره زشت و جنایتکار را ، در مقابل ملت ایران، با بزک تغییر داد.

روزنامه اصلاح طلب شرق که نزدیک به حزب کارگزاران و آیت الله هاشمی است، تا کنون بارها تلاش کرده تصویری مثبت از آمریکا ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علوي
من اگه جای اوباما بودم حتما یه تقدیرنامه و پاکت ویژه برای مدیر و مالک روزنامه شرق میفرستادم.
محمد
از کجا معلوم که که تا حالا نفرستاده باشه؟!
بهادر
این روزنامه حامی یک فقیه بزرگ و انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی است. شما تازه از راه رسیده ها حق ندارید به آن توهین کنید. اگر قبل از انقلاب را دیده بودید به روزنامه شرق توهین نمی کردید.
Iran, Islamic Republic of
آخی فقیه بزرگ !!!!!شما یا نمی دونی فقیه چیه و فقیه کیه یا معنای بزرگ را نمی دانی .
ضمن اینکه قبل از انقلاب چه ربطی به روزنامه شرق داره میشه بیشتر توضیح بفرمایید .
محمد
بشین سر جات
ما تازه از راه نرسيده ايم، ما سال 1342 به دنبال رهبری بزرگ از راه رسيديم و طومار اربابان اين روزنامه را در کشورمان در هم پيچيديم.
این روزنامه حامی هاشمی نیست، شرق منعلق به طبف سکولار اصلاح طلبان است.
آسمان، مهرنامه و آرمان به طیف مذهبی اصلاحات گرایش دارند.
شما که هنوز نرسیده ای !
میناب
Iran, Islamic Republic of
چی بزرگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
شوخی میکنی؟
mhr
United States
میزان حال فعلی افراد هست
مرحوم آقای منتظری همین فقیه بودن
مرجع تقلید هم بود
توی فقیه صدبرابر بالاتر از هاشمی بود
ولی آخرش چی شد
حتما شما که دم از فقاهت هاشمی میزنید اگر اون موقع که امام اون برخورد رو با منتظری کرد فریادتون بلند میشد که چرا امام با یک فقیه چنین رفتاری میکنه و کار امام اشتباهه
نمیدونم
شاید شما هم جزوه کسانی هستین که جرات مخالفت با امام نداشتین
شريفي
جه كسي گفته كه ايشان فقيه است؟
مسواک زدی کوچولو؟؟؟
رامین
Iran, Islamic Republic of
...ایشون پاکتشون رو قبل از روپرتاژ آگهی گرفتند
اخه روزنامه مال خودشونه هنوز فراموش نکردیم فرار واحدی افتاب یزد را
اهوازی
خوش به حال اوباما و آمریکاییها که چنین حامیان بی مزد و مواجبی در ایران دارند.
Iran, Islamic Republic of
بی مزد نیستن دادا...
Iran, Islamic Republic of
از کجا میدونی بی مزد و مواجب است ؟؟؟؟/
Iran, Islamic Republic of
بی مزد نیستند
خودفروخته اند
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
پس دلارهای امریکایی کجا میره؟
Iran, Islamic Republic of
حق همین جور آدم هاست که به مهره های سوخته سیاست آمریکا بدل بشن وپاداش خودشون رو بگیرن
تا بدونن یک من ماست چقدر کره داره
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواهیم بر طبل دشمنی امریکا اون هم بدون منطق بکوبیم. خوب مسلمه که امریکا به فکر منافع خودشه همونطور که روسیه و چین و آلمان و هند و همه کشورهای دنیا هستند. پس ما باید با همه دنیا قطع رابطه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
با ادبیات خودتان جواب می دهم هر کس دنبال منافع خودش است ماهم باید دنبال منافع خود باشیم و منافع ما با منافع آمریکا تقابل دارد و سازگاری ندارد .پس هیچ گاه نباید به فکر دوستی با آمریکا باشیم
من نمی دونم چرا این کوتوله های سیاسی همیشه حرف های تکراری می زنن با اینکه جوابشون رو همیشه دادیم...
فرق ایندو اینه که آمریکا هم منافع خودشو در نظر می گیره و هم در صدد تضییع منافع دیگرانه ...اگر روسیه هم اینگونه رفتار کرد دستش را قطع می کنیم ...
البته فقط یک بی غیرت می تونه جنایات آمریکا رو نادیده بگیره و دشمنی با این جنایتکار را بی منطق ! بدونه ...فقط یک بی منطق می تونه ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
کشتار مردم مسلمان چچن توسط روسیه جنایت حساب نمیشه؟ اشغال کشور اسلامی افغانستان توسط شوروی جنایت نیست ؟
یعنی چی؟
میشه شما نظر ندی لطفا
محسن
سلام حاج محسن
اون ها با ما دشمنی ندارن لابد ما با اون ها دشمنی داریم دیگه
بله دیگه ما بودیم هواپیمای مسافربری امریکا رو ترکوندیم ، ما 35 ساله که تحریم های یک جانبه علیه امریکا اتخاذ می کنیم ، ما زدیم دانشمند های هسته ای اون ها رو ترور کردیم، ما100 میلیارد دلار امریکا رو تو بانک های خودمون بلوکه کردیم ،ما هی دنبال کودتا و برانداری تو امریکا هستیم .... اون بندگان خدا که کاری به کار ما ندارن، اون ور دنیا نشستن دنبال حقوق بشر و جهان عاری از بمب هسته ای هستن
اقا محسن عزیز چی؟ تا کی میخواهیم بر طبل دشمنی امریکا اون هم بدون منطق بکوبیم؟ بدون منطق؟ منطق را با چه خهای مینویسن؟پسر خوب دیگه منطق چیه؟همون زدن هواپیما ایرباس ایرانی بس بود تا ما از آمریکا متنفر باشیم.یه کاغذ بردار و بنویس منطق.قتل عام سرخپوستان آمریکا بصورتیکه دو تا از ژنومهای آنها منقرض شده و دیگه پیدا نمیشن. برده کشی بیش از 15 میلیون برده و قتل عام 2 میلیون نفر از آنها . حالا برای آنها که در حین برده گیری در خود افریقا یا در مسیر حمل از اقیانوس اطلی تلف میشدند هیچ آماری نیست.بمب باران اتمی ژاپن . حدود 200 هزار نفر در همان آن و بیش از این مقدار تا دهه ها بعد انسان قتل عام شده اند.جنگ ویتنام و کشتار 3 میلیون ویتنامی زمانی که این کسور نزدیک به 15 میلیون جمعیت داشته.کشتار آدم و احشام و حیوانات وحشی جنگ و حتی حشرات هم در طی سم پاشی جنگلها کشته میشدند . جنگ کره ، هائیتی و عراق افغانستان و ...حالا کودتا ها و حکومتهای دست نشانده مثل پینوشه تو شیلی و ..... و یا اهدا سلاحهای شیمیائی به قاتلی مثل صدام و حمایت از او ر کشتار حلبچه و سردشت و پیرانشهر ما که واقعا تکان دهنده بود و اشک هر انسان مستقلی را در میآورد را در این آمار نیاوردیم . دیگه چی باید اتفاق بیافته تا منطق خودش را پدیدار کنه؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
من موندم اگر این چیزهایی که شما میگی درست و منطقی باشه چرا افریقایی ها وشیلی و ژاپن و کره و هائیتی و ویتنام و عراق و افغانستان با امریکا رابطه دارند و ما شدیم کاسه داغ تر از آش. نکنه ملتهای اونها به ما وکالت دادند که پیگیر حقوقشون باشیم ؟
م.ا
Iran, Islamic Republic of
چرا بقیه را نمیگید روزنامه ایران نیز همین تیتر را زده است
Iran, Islamic Republic of
روزنامه های زنجیره ای از یک اتاق فکر خط می گیرند
جواد
محسن از اون حرف های منورانه زدیا -منافع آمریکا در تضاد با منافع ما در منطقه ست-کافیه به اطرافمون نگاه کنیم میبینی هر روز مسلمانان رو به فجیع ترین وضع میکشن و کشورها ی منطقه رو به آتش کشیدن و حقارت ها و بعدی نوبت ماست که هنوز نتونستن به شرط این که افکار مثل شما آمریکا رو بزک نکنن آمریکا به متحدین خودش رحم نمیکنه چه برسه به ما-دشمنی ما دفاع عقلیه
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه شرق صدای اوباما را هم در می آورد. بعید نیست اوباما از این فتنه گران برائت بجوید و بگوید من طراح فتنه بودم نه پادوی فتنه
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هرکسی ولی نعمتی دارد نمی شود که آن را نادیده بگیرد
خداییش به آمریکایی جماعت دل خوش کردن داره؟
Iran, Islamic Republic of
البته با يه چند دلار حق العمل كاري
نگرفتند؟
یکی از پیشنهادهایی که در سالهای اخیر پیش پای اعضای این احزاب گذاشته شده، فعالیت در قالب نامی جدید است که لازمه ی آن اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب است. با این وجود، برخی احزاب سیاسی اصولگرا برای فعالیت نه تنها مجوز ندارند یا مجوزهایی غیرمرتبط با فعالیت سیاسی دارند؛ از جمله انصار حزب‌الله که به عنوان حزب ثبت نشده است.

جامعه ی روحانیت مبارز نیز که به ویژه اعضای شورای مرکزی آن از شخصیت‌هاي سیاسی یا مسوولین کشور هستند، نیازی به اخذ مجوز برای فعالیت نمی بینند، اما وقتی نوبت به احزاب اصلاح‌طلب مي‌رسد همگی مو را از ماست بیرون مي‌کشند.....
Iran, Islamic Republic of
کاملا در اشتباهی آنها حزب نیستند آقای اصلاح طلب بگو ببینم روحانیون مبارز مجوز دارند یا مجمع محققین حوزه علمیه قم مجوز دارند لطفا درباره مجهولات خودت نظر نده و فقط به معلومات نداشته ات فکرکن
عزیزم افساد طلب ها حزبشون در خدمت کشور نیست در خدمت آمریکا و اسرائیل است ...
جهان نیوز چرا ناراحتی بالاخره اوباما مولی و سرور و سالارشان هست باید هم دم تکان بدهند
United States
روزنامه زنجیری همینه دیگه!
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم خوب چیزیه
در مقابل فرش قرمزی که برای امریکا پهن کرده اند که چیزی نیست
قریشی
Iran, Islamic Republic of
پیش رو که قوز کند پس رو چلقوز کند
اگر این خود باخته را شما استاد مینامید وای به حال آن دانشگاه
کدخدای ده که مرغابی بود وای در این ده چه غوغایی بود.
دوش رفتم مدرسه دیدم عجب ملا رجب
دایماً میکرد او اطراف مسجد را وجب
گفتم ای استاد عظمی و علوم منفجب
این وجب یعنی چه گفتا العجب ثم عجب بین الجمادی و رجب
خداییش اینا بلدن رسانه یعنی چه؟
طفلکی!!!ضمنا شرق اینده نگری میکند!فرداکه به امریکا رفت یا رفتن یارفتنده بودند!لااقل این عکس را جلو اوباما میگذاردوثابت میکندبااوبوده اندواقامت رامیگیرد!مگریادتان رفته کسانی که قاچاقی ازکشورفرارکرده بودند،به هرطریق ممکن کاری کرده بودندچندروزی به اسم زندانی سیاسی بازداشت شده ودراروپا باهمین چندروزبازداشتی ،مجوزاقامت راگرفته بودند؟بالاخره این هم یک ترفندی برای رسیدن به ارزوهای ان ورابی شدن است!
ایرانی
مرگ بر امریکا ومرگ برخاندان ...
علی اصغر
روزنامه شرق (البته اسمش اگر غرب بود بهتر تر بود) به کارکزاران نزدیک است و نظرات پدر خوانده بزک چی بزرگ را منعکس میکنه .
هموطن
لعنت بر منافق و مرگ بر آمریکا و صهیونینزم
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ...
فرهاد
درود !!!! بزرگ !!!
Iran, Islamic Republic of
اخه اگه لابی ایپک واقعا بخواهد کاری کنه هیچکس جلودارش نیست این سیاست این هاست که خوراک برای وطن فروش های داخلی تامین کنن تا این ها هم اینجوری تیتر بزنن
یکی می شه اقا خوبه یکی می شه اقا بده
یکی تحریم می کنه اون یکی نمی ذاره
تا این بی عقل های داخلی باور کنن
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
شرق تقصیری نداره. این نسخه ایه که از بی بی سی قرارگاه مرکزی رسانه های ضد اسلام و انقلاب اسلامی براشون پیچیده شده و مجبورند اطاعات کنند.
mhr
United States
یکی بودن رنگ انتخاباتی روحانی و عکس اوباما رو هم اضافه کنین
علی اصغر
محسن (اسحاق بن الیاس) بگو ببینم تو همونی که 24 ساعت در سایت صراط نظر های دشمن شاد کن میدی .
اینقدر گیر نده جهان
بین این همه یهودی واقعا جرات داره از ایران طرفداری می کنه
یکی نعل میزنه یکی به ....
افراطی ها ساکت باشید
United States
یه روز سبزو یه روز بنفش، کی ببینیم قهوه ای شدن؟!
احمد علی جهانبین
مرگ بر امریکا ، آقایان شما را چه می شود؟ بابا امریکا دشمن شماره یک ما ملت ایران است ما رابطه با امریکا را نمی خواهیم