چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱۴
۱۷

آگهی‌های منشوری در رسانه ملی

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 347572
از این نوع تبلیغات زیاد است که با زیر پا قرار دادن چهارچوب های شرع و عرف به دنبال ترویج ضد فرهنگ در جامعه می شوند که قطعاً نظارت بیشتر مسئولین را در رعایت حریم ها در تبلیغات را لازم دارد.
آگهی‌های منشوری در رسانه ملی
به گزارش جهان به نقل از دانا، تبلیغات سالهای زیادی است که جای خود را در ایران شناخته است و هرکس سعی می کند با استفاده از این ابزار، ذهن مخاطبین را به سمت خود بکشد.

تبلیغات در صدا و سیما از جایگاه ویژه ای در تبلیغات برخوردار است؛ به طوری که برخی شرکت ها با پرداخت هزینه های زیادی به صدا و سیما حاضر هستند تنها چند ثانیه محصول یا شرکت خود را در معرض دید بینندگان قرار بدهند.

در این میان نیز رقابت ویژه ای برای تبلیغ کنندگان وجود دارد که هرکدام به هر شکلی سعی می کنند تبلیغ خود را متمایز جلوه دهند.

برخی دست به کارهای خارق العاده می زنند، برخی تبلیغات همراه با موسیقی می‌شود و برخی دیگر با تصاویر جذاب مخاطب را جذب می کند.

آنچه که مهم است شیوه این تبلیغات بایستی در یک چهارچوب کلی قرار بگیرد و نباید این تبلیغات به قیمت جذب مخاطب بیشتر چهارچوب های دین را شکسته و یا عرف جامعه را در نظر نگیرد.

متأسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که به بهانه جذب مخاطب بیشتر و افزایش فروش ها، بسیاری از چهرچوب ها شکسته شده است.

حضور گسترده زنان در تبلیغات باعث شده است تا دیگر تبلیغی که با حرکات و صحبت های زنانه مزین نباشد بازخوردی در میان مخاطبان نداشته باشد.

قطعاً استفاده ابزاری از زنان نه تنها زیبنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست بلکه شأن و منزلت زنان را تا حد یک تبلیغ پایین می اورد.

اخیراً در ادامه این هتک حرمت ها در تبلیغات میان برنامه، یک شرکت تولیدکننده شیر که وابستگی های محصولات مارکش مشخص است، بر روی تمام تبلیغات خود جمله "به سلامتی فردا بنوشید" را درج می کند.

اندکی تأمل در این جمله مشخص می کند که این جمله غربی هنگام نوشیدن مشروبات در فیلم ها و اجتماعات غربی بیان می شود که نماینده یک فرهنگ غربی است که با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما مطابقت ندارد.

در یک تبلیغ دیگر از یک شامپو بدن، در اقدامی تأمل برانگیز صحنه هایی از حضور یک مرد در حمام به نمایش گذاشته شده است که پیش از این پخش این تصاویر از صدا و سیما ممنوع بود.

در این تبلیغ حرکاتی از فرد مورد نظر سر می زند که این حرکات زیبنده صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیست؛ حضور در کنار یک زن و بو کشیدن عطر تن مرد توسط زن صحنه هایی است که نباید از صدا و سیمای یک رسانه اسلامی منتشر شود.

در تبلیغی دیگر در صدا و سیما از یک تن ماهی، فردی که تمام زندگی اش را با قوطی های تن ماهی تزئین کرده است، با خواندن سرود "من نیازم تو را هر روز خوردنت"، به تبلیغ این تن ماهی می پردازد.

هر کس این آهنگ را می شنود ناخواسته به یاد آهنگ معروف "من نیازم تو را هر روز دیدنت" از فریدون فروغی، خواننده طاغوتی و قبل از انقلاب می افتد.

این سوال مطرح می شود که چرا باید برای یک تبلیغ از آهنگ یک خواننده طاغوتی کپی برداری شود؟ و ارتباط این آهنگ با تن ماهی چیست؟

تعدادی دیگر از این تبلیغات با توهین به شعور مخاطب، با اغراق و بزرگنمایی ها سعی در تبلیغ افراطی محصولات خود دارند.

از این نوع تبلیغات زیاد است که با زیر پا قرار دادن چهارچوب های شرع و عرف به دنبال ترویج ضد فرهنگ در جامعه می شوند که قطعاً نظارت بیشتر مسئولین را در رعایت حریم ها در تبلیغات را لازم دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی دولت برای لجبازی بودجه صدا و سیما را نمی دهد اونم مجبور هرچیزی رو پخش کنه
Iran, Islamic Republic of
لجبازی دولت سرجاش ولی ای نباید بهونه اقدام برای هر کاری بشه.
در ثانی بودجه تبلیغات مستقیم به خزانه واریز میشه و اون هم باید دولت به صدا و سیما پرداخت کنه که...
یعنی چی
اینم شد استدلال
کیفیت برنامه هاش هم فوق العاده پایین اومده
من همون 3 تا شبکه قدیم رو بیشتر دوست داشتم
خوب کل پول تبلیغات هم به خزانه واریز میشه بعد صدا و سیما هم باید برای گرفتن همین پول پیش دولت گردن خم کنه!!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه در تبلیغات می بینیم که فردی که در یک تبلیغ نقش مغازه دار یا کارگر را بازی کرده بلافاصله در تبلیغ بعدی نقش یک کارشناس آموزشی، متخصص تغذیه، پزشک یا چیز دیگری را بازی میکند.
اینطور به بیننده القا می شود که ایشان واقعاً کارشناس و متخصص است و این بزرگترین دروغ و توهین به شعور مخاطب است.
بدترین نوع تبلیغات هم استفاده از شخصیتها... است مثل خانم مارپل، مارکوپولو، لورل و هاردی و ....
اتفاقا جالب ترینش اوناست
نه مثل تبلیغات تکراری و پر دفعات تن...
گلها
United States
در سالهای اولیه انقلاب تبلیغ از صدا و سیما ممنوع بود و اولین تبلیغها در اواسط دهه شصت توسط کفش ملی و جوایز قرض الحسنه ها از صدا و سیما پخش شد و حالا هم کار به اینجا کشید
همان موقع باید تبلیغ حرام اعلام میشد
الان هم دیر نیست
....
ناظر
Iran, Islamic Republic of
پرچمت که مال آمریکاست ادعات هم مال وهابیت می شه دیگه
آخه آدم ... درسته که به مصادیق گناه تبلیغات اعتراض هست ولی دیگه نمی خوایم که تو دین بدعت ایجاد کنیم
البته شما می تونی از وهابیون بخوای که حرامش بکنند
مهدي
Iran, Islamic Republic of
مشکل صدا و سيما اين است که به کميت بيش از کيفيت و نظارت بر برنامه ها توجه دارد. پخش موسيقي هاي طاغوتي از صدا و سيماي مراکز استان ها و پخش برنامه هاي نامناسب در ورزش بانوان نيز نگراني هايي را براي نيروهاي مذهبي فراهم ساخته است.
Iran, Islamic Republic of
برو بابا مردم رو سر کار گذاشتین عوض این مطالب بی ارزش برید به مسایل مهم برسید یارو 12 میلیارد پول ماموریت میگیره مردم به خاطر 2 تا تخم مرغ دارن همدیگرو میکشن اون وقت شما میگید یاد ترانه طاغوتی افتادم وای بر ما ............
یکی این صدا وسیما رو بگیره که به سیم آخر زده.
Iran, Islamic Republic of
وای چه اتفاقی .....
احسان
دوچرخه سواری بک خانم در تبلیغات گلرنگ رو اضافه کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
وجود تبلیغات چیپس و پفکی زیاد در شبکه پویا باعث شده بچه من همش بهونه پفکای لوله ای و موتوری و.... را میگیره. به نظرم باید به همون ماهواره پناه برد از دست اینا...واقعا.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سيما فقط و فقط به فكر كسب درآمد است....
از منشور هم بالاتر رفته