يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۴

نظر فانی درباره استیضاح قریب الوقوع‌اش

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 347478
وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تلاش برخی نمایندگان برای ارائه طرح استیضاحش گفت:‌ مجلس یک حقی دارد و ما به حق مجلس احترام می‌گذاریم اما هنوز رسماً در رابطه با استیضاح به بنده چیزی نگفته‌اند.
به گزارش جهان، علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با تلاش برخی نمایندگان برای جمع‌آوری امضا و استیضاحش اظهار داشت:‌ مجلس یک حقی دارد و ما به حق مجلس احترام می‌گذاریم و تابع نظر نمایندگان محترم هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در رابطه با استیضاح از سوی نمایندگان با شما صحبتی شده است و محورها را به شما اعلام کرده‌اند، گفت: خیر رسماً موضوع را به من اعلام نکر‌ده‌اند.

این در حالی است که فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی که طراح اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، می‌گوید: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۸ محور تهیه شده است که سو‌ء‌مدیریت در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، سوء‌مدیریت در برخی استان‌ها، عدم احقاق حقوق فرهنگیان و عدم اجرای مرخصی زایمان ۹ ماهه از محورهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

محمدحسن دوگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار اجتماعی تسنیم مبنی بر این‌که هنوز مدت زمان کوتاهی از حضور فانی در راس وزارت آموزش و پرورش نگذشته است چرا تصمیم به ارائه طرح استیضاح وزیر گرفته‌اید؟‌ اظهار داشت: برنامه‌ریزی و نیروی انسانی در یک وزارتخانه بسیار مهم است اما در وزارت آموزش و پرورش در دور جدید فعالیت‌ها در این حوزه با ضعف مواجهیم.

وی افزود: سوءمدیریت، عدم برنامه‌ریزی مناسب، عدم توانایی مدیران ستادی و استان‌ها، نداشتن برنامه مناسب برای آموزش و پرورش، افت شدید تحصیلی در سال جاری، ایجاد بی‌انگیزگی در میان فرهنگیان،‌ مشخص نبودن سرنوشت بیمه طلایی فرهنگیان و عدم توجه به تحول بنیادین در آموزش و پرورش از جمله محورهایی است که بر اساس آن تصمیم به ارائه طرح استیضاح وزیر گرفته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هرچند از وزیر جدید به هیچ وجه خوشم نمیاد اما این استیضاح اصلا کار درستی نیست و همین دلایل در طول وزارت حاجی بابایی هم وجود داشت.
جواد
سلام
وزیر آموزش و پرورش به این سوال پاسخ بدهند: چرا ایشان که مدام می گفتند 58 هزار نیروی مازاد داریم و حتی اگر کسی هم بخواهد رایگان کار کند به او احتیاجی نداریم پس حالا چرا اقدام به جذب چندهزار سرباز معلم کرده اند؟؟؟
علی
وظیفه ذاتی مجلس نظارت و ایستادگی در برابر بی نظمی ها وسوء مدیریت است که با جدیت باید پیگیری کند
یک معلم ایرانی
خدا شاهد است است تمام این موارد واهی می باشد وضعیت امسال در اموزش و پرورش خیلی بهتر از سال های قبل است حالا بعضی از نمایندگان می خواهند در جامعه هرج مرج باشد نمی دام