سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

گزارش تلگراف از تیم ملی فوتبال ایران

تکیه ایران بر قوچان نژاد در جام جهانی/ گوچی مقابل لیونل مسی و ادین ژکو
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 346940
سایت تلگراف طی گزارشی از مهاجم ایرانی تیم فوتبال چارلتون اتلتیک به عنوان بازیکنی یاد کرده که می‌تواند به درخشش تیم ملی در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ کمک کند. این بازیکن در ماه ژوئن مقابل لیونل مسی، کارلوس ته‌وز و ادین ژکو به میدان خواهد رفت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ژانویه قبل از جام جهانی، ماه آرزو و حرکت است. این آخرین شانسی است که بازیکنان می‌توانند خودشان را مسافر تیم‌های ملی کشورشان کنند. اهمیت دقایق از شکوه و افتخار فزون تر می‌شود. بازیکنی که به نظر می‎رسد از ترکیب تیم ملی کشورش بیرون است به یک باره به جام جهانی فراخوانده می‌شود. باشگاه‌ها و بازیکنان شبیه به هم خطر می‌کنند.

ستاره ۲۶ ساله تیم فوتبال ایران، رضا قوچان نژاد، مردی است که تیم ملی ایران را به جام جهانی فرستاد. این بازیکن به فوتبال انگلستان ترانسفر شده اما نه در لیگ برتر بلکه در تیم چارلتون که در لیگ قهرمانی انگلستان بازی می‌کند.

همه آن کسانی که بازی‌های ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را مشاهده کرده‌اند شاید تعجب کنند از اینکه این بازیکن چرا در تیم دسته دومی بازی می‌کند. تیم ملی ایران با گل او بود که به جام جهانی صعود کرد و این به آمادگی بالای بدنی و سرعت بالای او مقابل دروازه حریف بازمی‌گشت.

آخرین بازی ایران در کره مقابل کره جنوبی بود. این شاید سخت‌ترین بازی آسیا به حساب بیاید. ازبکستان، کره و یران همه از شانس صعود برخوردار بودند. حالت دوم این بود که به پلی آف بروند که کسی این حالت را دوست نداشت و از آن پرهیز می‌کرد.

پیش از این دیدار، جنگ لفظی "کارلوس کی‌روش" با سرمربی کره جنوبی درگرفت و این به دیدار جنجالی این دو تیم در تهران بازمی‌گشت که با پیروزی یک بر صفر تیم میزبان به پایان رسیده بود. مربی کره گفت "کی‌‎روش باید جام جهانی برزیل را از پای تلویزیون ببیند." کاپپیتان کره به نام "سون هیونگ - مین" یک گام فراتر رفت و گفت کاری می‎کند که مربی پرتغالی ایران خون گریه کند.

اما گوچی در کره درخشید. او با یک ضربه پای چپ زیبا که حالت چرخشی داشت ایران را یک بر صفر پیش انداخت و در صدر گروه نشاند. با این گل، گریه خونباری پیش نیامد و کی‌روش یک حرکت زننده به نیمکت تیم کره جنوبی نشان داد. پس از آن عکسی از وی که در حال خندیدن بود منتشر شد که تصویری از مربی کره بر روی سینه‌اش نقش بسته بود.

آن کس که گوچی را ترغیب کرد برای ایران بازی کند، کی‌روش بود. گوچی اگرچه در ایران متولد شده اما در هلند بزرگ شده و قبل از اینکه یاد بگیرد بر روی فوتبال تمرکز کند، نواختن ویولون را آموخت. گوچی در هلند در هیرنفین بازی می‌کرد و سپس به استاندارد لی‌یژ بلژیک رفت.

گوچی برای تیم های زیر ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ سال هلند بازی کرده است. وی در مصاحبه با "دیلی میل" گفت: "برای اینکه انتخاب کنم در کدام تیم بازی کنم کار ساده ای بود. من با هر دو فرهنگ بزرگ شدم اما غرور ایرانی در ژرفای قلبم نهفته است."

در بخش پایانی این مقاله آمده است: گوچی در ماه ژوئن قرار است مقابل لیونل مسی، کارلوس ته‌وز، سرخیو آگوئرو و ادین ژکو به میدان برود. هر دقیقه‌ای که گوچی در رقابتهای لیگ قهرمانی انگلستان بازی می‌کند، ارزشمند است چرا که ایران امیدوار است برای نخستین بار در تاریخ به دور دوم رقابتهای جام جهانی صعود کند. فقط در آن زمان است که گوچی، چارلتون و تیم ملی ایران درمی‌یابند که این قمار ارزشش را داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *