شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

رزمايش فاطميون در خراسان جنوبي آغازشد

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 346785
رزمایش فاطمیون با حضور ۱۲۰ گردان در خراسان جنوبی آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، در این رزمایش ۲۱ هزار نفر از بسیجیان گردانهای بیت المقدس، عاشورا، کوثر، الزهرا (س) ،امام حسین و امام علی (ع) توان و آمادگی خود را به مدت ۲ روز به نمایش می گذارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: این رزمایش با هدف افزایش روحیه ایثارگری، حفظ انسجام گردان‌ها، وحدت فرماندهی، حفظ آمادگی و بالا بردن توان رزم بسیجیان و آمادگی بسیجیان برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن برگزار می‌شود.

سرهنگ قاسمی افزود: انجام عملیات تاخیری، کم کردن توانایی‌های دشمن، برهم زدن سازماندهی و آرایش دشمن و به تاخیر انداختن حرکت دشمن فرضی از جمله اقداماتی است که در این رزمایش ۲ روزه اجرا می‌شود.

وی گفت: ۴ گردان در شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان عملیات تاخیری را انجام خواهند داد و بقیه گردان‌ها در شهرستان های قاین، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در عملیات کوی و برزن و سه گردان در شهرستان بیرجند در امداد و نجات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی شرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات سوم این رزمایش مقابله با ناآرامی ها، اغتشاشات و گروگان گیری است، افزود: این رزمایش در روز اول فقط تمرین خواهد بود و روز دوم مانور با آتش و صدای انفجار با هدف مقابله با دشمن فرضی همراه است.

سرهنگ قاسمی گفت: قبل از اجرای این رزمایش آموزش‌هایی از قبیل آموزش سلاح‌های سازمانی، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و تخمین مسافت به بسیجیان داده شد تا هر آن چه که یک بسیجی نیاز دارد فرا گیرد که در زمان لازم بتواند آنها را اجرا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *