شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲

مخالفت نتانیاهو با توافق ژنو بازی است

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 346587
یک تحلیلگر ارشد صهیونیست فاش کرد مخالفت‌های نتانیاهو علیه مذاکرات و توافق هسته‌ای ژنو با ایران صرفا جنگ زرگری است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، مئیر جاودانفر استاد دانشگاه‌ هرتزلیا در مصاحبه با رادیو فردا گفته است: اظهارنظر یوال استاینیکس وزیر امور راهبردی اسرائیل پس از دیدار با شرمن مبنی بر اینکه «ما حق اقدام مستقل علیه ایران را برای خود محفوظ می‌دانیم» کارکردی سیاسی دارد. در دولت اسرائیل این عقیده وجود دارد که بایستی در این مذاکرات با ایران دو جناح باشد. یک جناح با عنوان پلیس خوب که ملایم با آمریکا و ایران حرف می‌زند. این جناح متشکل از گروه ۵+۱ است ولی جناح دیگر که یعنی مثلا پلیسی خواهد بود که می‌خواهند ایران را بترسانند. یعنی اگر ایران با پلیس خوب کنار نیاید، این پلیس بد اسرائيل است که به ایران حمله خواهد کرد و در آن صورت است که دیگر هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع از حمله این پلیس بد شود.

وی افزود: این شیوه قسمتی از راهبرد اسرائیل است که روی دولت ایران فشار بیاورد که مذاکرات را جدی بگیرد و در این مذاکرات انعطاف نشان دهد.وی درباره برخی انتقادها به وندی شرمن معاون وزارت‌خارجه آمریکا در اسرائیل گفت: من این دیدگاه‌ها را جدی تلقی نمی‌کنم. خانم شرمن نماینده دولت آمریکا و یکی از بهترین دوستان دولت اسرائیل است.شرمن بلافاصله پس از مذاکرات اخیر وین به فلسطین اشغالی رفت و به مدت ۵ ساعت به وزیر راهبردی اسرائیل گزارش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *