يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
حاشیه‌های گردهمایی پیشکسوتان جنگ؛

خوش‌و‌بش علوی و شمخانی به زبان عربی

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 346441
گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت در حسینیه خوزستانی‌ها برگزار شد، برگزرای این گردهمایی با حاشیه‌هایی همراه بود.
به گزارش جهان به تسنیم، گردهمایی پیشکسوتان جبهه و جنگ با حضور حدود ۵۰۰ نفر از سرداران و امیرای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به میزبانی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و از فرماندهان جنگ تحمیلی، عصر امروز در مسجد خوزستانی‌ها برگزار شد. این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود.

** علی درستکار که در دوره ریاست محمد نهاوندیان در اتاق بازرگانی ایران مدیر روابط عمومی این نهاد غیردولتی بود، اجرای این مراسم را برعهده داشت.

** نکته دیگر اینکه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شخصاً در ورودی محل برگزرای مراسم ایستاده و به مهمانان خوش‌آمد می‌گفت.

** به مهمانان این مراسم، یک دوره از مستند آخرین روزهای زمستان و یک جلد فصل‌نامه دفاع مقدس که عکسی از شمخانی در دوره دفاع مقدس روی آن دیده می‌شد، اهدا شد.

** سرلشکر غلامعلی رشید، سردار مرتضی قربانی، سردار عراقی، حجت‌الاسلام رحمانی، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، حسین مظفر نماینده مردم تهران، محسن رفیق‌دوست از فرماندهان دفاع مقدس، بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس، معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، غلامعلی رجایی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حسین علایی از فرماندهان دفاع مقدس، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، سردار جزایری، رضا طلایی نیک و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.

** سرلشکر رشید، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که نخستین سخنران این مراسم بود، در ابتدای سخنانش از حضور شمخانی و ادامه برگزاری این جلسات ابراز خرسندی کرد و گفت: من فکر می‌کردم آقای شمعخانی با توجه به مسئولیت جدیدی که در شورای عالی امنیت ملی دارند، فرصت نداشته باشند در چنین مراسم هایی شرکت کنند.

وی با تشبیه عملیات کربلای ۵ به برخی چالش‌ها و شبهات در خصوص پایان جنگ پاسخ داد.

رشید در انتهای صحبت‌های خود هنگامی که می‌خواست تریبون مراسم را به سخنران بعدی تحویل دهد با سوالات برخی از دوستان مواجه شد که در این هنگام از شمخانی کسب تکلیف کرد و شمخانی گفت که دو نفر می‌توانند سوال بپرسند.

** یکی از حاضران سوالی در مورد زمان پذیرش قطعنامه از سوی ایران پرسید که محسن رفیق‌ دوست در پاسخ به این سوال گفت: آقای رشید نباید جواب بدهند، مسئولان دوره جنگ باید پاسخگو باشند.

** سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات که سخنران ویژه این مراسم بود، ساعتی بعد از آغاز برنامه وارد جلسه شد و به زبان عربی با شمخانی خوش و بش کرد.

** حسین علایی از فرماندهان دفاع مقدس بعد از ورود به جلسه در کنار علی شمخانی نشست تا به حاضران خوش‌آمد بگوید. وی با الیاس حضرتی مدیر روزنامه اعتماد خوش و بش گرمی داشت.

محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان سخنرانی علوی وارد جلسه شد و در این هنگام علوی به مزاح گفت: آب که آمده تیمم باطل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *