چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۳۶
۲۰

تمثیلی زیبا از آیت الله مجتهدی در مورد رزق و روزی

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 346206
ما هم اگر به خدا بگوییم خدایا چرا به فلانی خانه ی دو هزار متری دادی و به من ندادی، ما هم روانی هستیم.
تمثیلی زیبا از آیت الله مجتهدی در مورد رزق و روزی
گروه فرهنگی جهان نيوزساعت ده صبح دکتر به همراه مأمور آشپزخانه وارد اتاق بیماران می شود. ده تخت هم داخل اتاق است، دکتر می گوید: « به این چلوکباب بدهید با کره، به تخت کناری غذا ندهید، به او سوپ بدهید، به این شیر بدهید، به او کته ی بی نمک بدهید، به این آش بدهید، دیگری نان و کباب. » مریض ها همه یک جور به دکتر نگاه می کنند. حتی به کسی هم که می گوید غذا ندهید، او می فهمد که امروز عمل جراحی دارد و نباید غذا بخورد، چون می فهمد و می شناسد که دکتر خیرش را می خواهد، اعتراضی نمی کند.

حالا اگر بلند شود و بگوید که چرا به آن مریض چلوکباب بدهند و به من ندهند، دکتر می فهمد که این شخص روانی است. ما هم اگر به خدا بگوییم خدایا چرا به فلانی خانه ی دو هزار متری دادی و به من ندادی، ما هم روانی هستیم. ما هم قضا و قدر الهی را نشناختیم و نفهمیدیم. باید بفهمیم همانطور که مریض می فهمد و به دکتر اعتراض نمی کند، ما هم به خدا نباید اعتراض کنیم و هر چه به ما می دهد راضی باشیم.

( برگرفته از کتاب: مجموعه سلوک ابرار ۲ - طریق وصل ؛ مجموعه رهنمودهای اخلاقی حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی )
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه پسر جوون
راسته . . . و درست . . . ای خدای بزرگ شکرت به خاطر داده هات و نداده هات . . . من یه جوون موفقی هستم فقط صاحب خونه نیستم . میدونم اگه بودم این انگیزه الانم رو برای کار نداشتم.
روزی دست خداست
درود بر این عالم بزرگوار
روحش شاد
خیلی اروم شدم.....خدایا شکرت....هرچی خودت بخواهی....
شاگرد
کاش فیلمشو بذارید خودشون خیلی بانمک تعریف می کنند
باغبان
خدایا آن ده که آن به
جانم...
همایون
بعد از ایام فتنه 88 بود. حسابی کلافه بودم و احساس می کردم روحم به پند و موعضه ای نیاز دارد. شب هنگام که همه خواب بودند در رختخوابم به موج های رادیوی recorder یا همان ضبط صوت ور رفتم که ناگهان در بین صوت های رنگارنگ رادیو صدای آیت الله مجتهدی را شنیدم وا یشان دقیقاً همین داستان را و چند موضوع اخلاقی دیگر را داشتند تعریف می کردند که همانجا من صدای ایشان را ضبط کردم. حسابی آرام شدم.بعدها هرگاه به مشکلی برخورد می کردم آن فایل صوتی را گوش می کردم و آرام می شدم. جان کلام ایشان خدا بود و بس.
ایشان همچنین در این فایل صوتی به حضرت آیت الله ضیاءآبادی اشاره کردند و پیشنهاد دادند که یک شب برویم به مسجد علی بن الحسین(ع) شمیران و آنجا به امامت ایشان نماز بخوانیم.
Iran, Islamic Republic of
آقا یکی به این بنده خداهایی که منفی میدن بگه که این موضوع سیاسی نیست!!!!!!!!!!
البته خيلي از نداشته هامون تقصير خودمونه ها! كم كاري يا نااميدي يا ... اينارو حواسمون باشه. بعد از تلاش اگر ندادن بگيم خدا صلاح نديده.
رضائی
United States
راضی هستیم به رضای خدا...
هدی
روحشون شاد ...
اين مثالها درباره رزق و روزي خيلي سبك و سطح پايين هست . اگر گوينده از صبح تا شب دنبال يك لقمه نان بود و درآخر هم نميتونست شكم خانواده اش را پر كنه اينطوري فكر نميكرد .من نميدونم چرا آقايون به جاي اين استدلالهاي عامه پسند از انديشه صحيح و از منابع درست استفاده نميكنن . لطفا كامنت حذف نفرماييد
سبك و سطح پايين و عامه!!!
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم تو كه خاص و سنگين و سطح بالا هستي! و انديشه صحيح داري! و از منابع درست استفاده ميكني! خانه دو هزار متري داشته باشي و بتوني شكم خانواده ات را پر كني! كه اگر غير از اين باشه خيلي بي عرضه و دست پا چلفتي هستي و فقط نق ميزني...
یه وبلاگ و گروهی هست که به شدت به این ربانی ارادت دارند،
وبلاگ جمعه ی سبز
www.jomeha.persianblog.ir
من از طریق اونها با آیت الله مجتهدی آشنا شدم و واقعا در طول این یک سالی که با ایشون آشنا شدم بیشتر مشکلاتم حل شد،ای کاش وقتی زنده بودن میرفتم به خیابان 15خرداد و حوزه علمیشون و میدیدمشون.
اين دوست عزيز وبرادر گرامي به جاي پاسخ دادن توهين ميكنن . بايد عرض كنم اين روش معمولا روشي همه گير شده ما هر وقت جواب درست و قانع كننده نداشته باشيم هتاكي ميكنيم . بهر حال درجواب ديگران ميتوانيم به اندازه .... پي ببريم. رزق و روزي و عدالت الهي از موارد پيچيده اسلاميست كه با اين مثالها فقط ميتونيم پاسخهاي عامه پسند داد . من به اين دوست محترم پيشنهاد ميكنم بيشتر مطالعه كنن.
برای فهم بچه ها خوبه
ولی اعتقادها باید قویتر باشه
خدایاراضی هستم به رضای تووامیدوارم دراین وانفسای موجود همه به این نسخه شفابخش عمل نمایند
که قطعا"شفابخش خواهدبود انشاالله
Iran, Islamic Republic of
خدایا راضی هستیم به رضای تو شکرت
گرگین
ایشان را دوست دارم